trim

pip
24 juni 2004 · 39 Inlägg

hej

jag är ny på den här sidan. men jag har en fråga. jag har en Honda civic 1,5 V-Tec 97 och jag vill gärna trima den men jag har ingen ide om vad jag ska göra. är uppen för alla förslag.

Nalle-74 BTC RACING
30 juni 2004 · 114 Inlägg

Tyvärr har du ju ingen överladdning och då är det ju svårt men lite ska man väl kunna plocka ur...smile
kanske skulle satsa på en sån här kanske?
http://www.apexi-usa.com/electronics_vafc.asp
Denna är ju just till vtec motorn, vet itne hur mycket det gör på en "sugmotor" men några hästkrafter ska man väl kunna extraplocka va?
Sen luftväg och avgasväg få inte glömmas men kom ihåg att om du kör öppet filter så SKÄRMA AV!!!!
Sen inte för grovt avgassystem på en sugmotor som måste ha et visst mottryck.
Sen min lilla favorit smile LUSTGAS Mmmmm.... Det är mumma det....
*LER*

Senast redigerat av Nalle-74 (30 juni 2004)

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
pip
28 juli 2004 · 39 Inlägg

Hej

jag kan inte hitta priset på den och vad man kan maila till skulle vara tack sam om du kunde ta fram ett pris på den och vem man kan maila till tack på för hand

Nalle-74 BTC RACING
26 augusti 2004 · 114 Inlägg

4510:- på Nextgenracing.se

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
Bratten
27 augusti 2004 · 288 Inlägg

Gå int på www.hondaklubben.com där kommer folk hjälpa dig att hitta ALLT du behöver!

RX-7
Tack till: Creatix.se - Xtremt.se - RaidoPower.com - Ralphsdack.com - Wikingrekond.com - BRL Trollhättan - Jspec.se
Mazda Rx-7 Chargespeed "BRED o SINGEL" (1993)
Ford S-Max (2018)
Stratos
27 augusti 2004 · 11 Inlägg

Nalle-74 skrev:
Sen inte för grovt avgassystem på en sugmotor som måste ha et visst mottryck.

Jag ser att myten lever vidare. På tvåtaktare vill man ha ett avstämt mottryck, men på en fyrtaktare har man allt att vinna på ett så fritt flödande avgassystem som möjligt. Går din fyrtaktare bättre med motstånd i avgassystemet beror det isf på att kamtiderna är åt h-vete. För övrigt har Nalle-74 helt rätt...

MalZonCossie
1 september 2004 · 121 Inlägg

Stratos skrev:

Nalle-74 skrev:
Sen inte för grovt avgassystem på en sugmotor som måste ha et visst mottryck.

Jag ser att myten lever vidare. På tvåtaktare vill man ha ett avstämt mottryck, men på en fyrtaktare har man allt att vinna på ett så fritt flödande avgassystem som möjligt. Går din fyrtaktare bättre med motstånd i avgassystemet beror det isf på att kamtiderna är åt h-vete. För övrigt har Nalle-74 helt rätt...

Tänkte väl det! Menar, varför skulle annars "fullflödes systrem" vara bra..?

Ford Sierra RS COSWORTH 4x4 "Bästa Tuningcar 2015" (1991)
pip
1 september 2004 · 39 Inlägg

man tackar för alla svar och råd man kan få

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang