2129
Sök

Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.

ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
1 077 553 Visningar
Uppdaterades senast 10 april
6 583 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
har även lyckats rengöra gallret till blindbluggen som sitter istället för klocka på snik-chevor, tror nästan det blir & använda den istället för klocka. , men en ny krombricka skulle inte sitta fel wink

plockade bort krombrickan & badade gallret i citrionsyrabad ett par dagar,
sen sprayade jag det svart & monterade tillbaka kromplutten

https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-479866a3d43b3c9c4d1f3fdd80072d50.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-fa5480cca2c5248637e02ffea4f46ea6.jpg

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
4 april 2012
Har du kommit längre i funderingarna kring bakre hjulhusen? Jag hittade denna oortodoxa metod på bloggen Lynchmen. En riktig raggarlösning på en Chevy Nova med ett plattjärn format efter däcket som utgångspunkt tongue

http://1.bp.blogspot.com/-bq9tUyUIXUY/T3cxQdkGq1I/AAAAAAAAAbE/-8m1BZ1_UJ0/s1600/2012-03-24155814.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-FcRDTHwOROU/T3cy7h8_67I/AAAAAAAAAbQ/rxbmPwBZACg/s1600/2012-03-24161009.jpg

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

6 583 Inlägg
4 april 2012
Trådstartare
det där skulle vara nåt det, fast jag skulle nog föredra rundstång för mjukare kant wink
men nä tyvärr har bygget legat på is de senaste 3 veckorna pga sjukdom sad

ska så fort jag mår bättre sätta kapen i karossen , dela upp den i delar där den tidigare blivit skarvad vid div ombyggnader mm , sen slipa bort alla påpunktade,  SKRUVADE & spacklade lagningar mm innan jag lämnar "stommen"
på blästring.

VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
4 april 2012
farbrorbozze skrev:
det där skulle vara nåt det, fast jag skulle nog föredra rundstång för mjukare kant wink

ska så fort jag mår bättre sätta kapen i karossen , dela upp den i delar där den tidigare blivit skarvad vid div ombyggnader mm , sen slipa bort alla påpunktade,  SKRUVADE & spacklade lagningar mm innan jag lämnar "stommen"
på blästring.

Ok, låter smartare smile Det var surt me din sjukdom sad

Själv är jag mycket skeptisk till helblästring av plåtdetaljer efter att ha fått flera delar till en 50-tals Ford förstörda då "proffsblästraren" körde med starkt tryck så att hela härligheten slog sig å det gruvligaste mad Jag har sedan hör att en annan kille fick en hel kaross totalsabbad på samma sätt av samme man som driver en blästringsfirma. Hoppas du vet vad du gör - eller snarare att den som utför arbetet vet hur man gör wink

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

6 583 Inlägg
4 april 2012
Trådstartare
-MATS- skrev:
farbrorbozze skrev:

på blästring.

Ok, låter smartare smile Det var surt me din sjukdom sad

Själv är jag mycket skeptisk till helblästring av plåtdetaljer efter att ha fått flera delar till en 50-tals Ford förstörda då "proffsblästraren" körde med starkt tryck så att hela härligheten slog sig å det gruvligaste mad Jag har sedan hör att en annan kille fick en hel kaross totalsabbad på samma sätt av samme man som driver en blästringsfirma. Hoppas du vet vad du gör - eller snarare att den som utför arbetet vet hur man gör wink

jag är fullt medveten om att det slår sig om man blästrar de stora ytorna,
tänkte slipa ren från färg & spackel med "krullslip" från biltema på rondellen & borrmaskinen,
skrapa bort färg/spackel mm där det går,
sen är det blästring av resterande , alltså balkar & kanter mm som gäller.
ja en jävla huvudvärk & sitta i , idag på förmidda har jag vart på HC & lämnat prover,
snart iväg & jobba... om det går...
Senast redigerat av farbrorbozze (4 april 2012)

557 Inlägg
4 april 2012
farbrorbozze skrev:
Sådär ja då var "Hjulen" över för den här gången & man är fetare än nånsin,
men vad fan gör det när man har en Cheva att pyssla med wink

Igår fick jag chansen & fota chevan utomhus sen dess "förvaringsskydd" kom på
att det inte ville ligga kvar på karossen i stormvindarna big_smile

Sen idag så började plocka ihop spindlarna med bromssköldar,styrarmar,bromscylindrar mm
nu återstår mont, bromsbackar, byte av hjulbultar & infettninghjullager innan framspindlarna kan läggas på förvaring.

om nån ser att jag satt nåt fel så skrik till, alltid skönt & få dubbelkollat wink cool

http://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-0209888c422a76b6df5b756b50a58adf.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-e8117ca89f54406b4dbb853c0842c243.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-298cbe203c80ac499686f1b3dd8bd91c.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-747d8f7cb498531dbcd64dcb9d5ae3ec.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-8f2adfa9beb67a5b9c225382ecc4837d.jpg

lol -Ha ha ha ha ha...!!!!!!  Fantastiskt rolig tråd å läsa...!!!
Heeeeeeej farbror... har sträckläst din tråd, å garvat... sickna härliga kometarer... rena ståup-komiken!
Du ä samma skrot å korn som vi är,Christer (Mopanman) å jag...  En gång när vi slet upp dörr'n hos Tommy i Kungsgår'n så utropade han...
"Nu kommer två av di största idioterna jag känner"
inför hela han'ses ensemble på stolarna utanför disken... ( å han sittandes innanför mä ett spydigt flin på sin stol)
Christer å jag kände oss smickrade av hanses utrop, å kände samtidigt ensammen om de lovorden... men nu efter det jag läst din tråd frå 1-19 vet jag att vi inte äro ensammen...!!!!! det finns minst 3 idioter lollollol
va bor du förexten...? -I Överhärde eller..? (utifall man får ett anfall å vill syna "den tredje")
Ha dä... hälsn. Håkan

Han't du kvicknat te än förresten...? hoppas du kryar på dej snart nog..!
Senast redigerat av BUS257 (4 april 2012)

6 583 Inlägg
4 april 2012
Trådstartare
jobbar trots rejäl huvudvärk, orka blanda in försäkringskassan, men,men har inte minsta ork för nåt hemma, idag orkade jag inte ens laga mat till lunch & matlåda till kvällen på jobbet sad

har cheva prylar liggnades på jobbet , men inte ens dom orkar jag titta på sad

Förgasarfrälst
219 Inlägg
4 april 2012
har du fått svar från doktorn? en sån ihållande huvudvärk kan inte va bra...

557 Inlägg
5 april 2012
mad Men ring doktorn för helsike...
sånt dä ä nått allvarligt... inte bra mä skallebank... roll

hoppas det "läker" så fort som möjligt...

//Håkan wink

6 583 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
weber140 skrev:

BUS257 skrev:

//Håkan wink

Var till doktorn igår igen för 3e gången & gjorde en massa tester & tog prover.
men dom hitta ingenting onormalt.
Nack & käkmuskler mm , överansträngda ögon på dagtid & tandgnissel på nätterna tror dom på.

Har bokat tid för & kolla ögonen &
ska boka tid hos tandläkarn för & få "bettskena", hoppas nåt av dom hjälper.

557 Inlägg
5 april 2012
yikes -Själv kör jag med snarkmask... man ser ut som Hannibal Lechter om kvällarna... lol mycket upphetsande dä...
men Eva mår bra av att det är någorlunda tyst i slafen brevid...

Ja.aa hoppas det löser sä till det bästa... så du slipper lida...

//see you... soon

6 583 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
BUS257 skrev:
yikes -Själv kör jag med snarkmask... man ser ut som Hannibal Lechter om kvällarna... lol mycket upphetsande dä...
men Eva mår bra av att det är någorlunda tyst i slafen brevid...

Ja.aa hoppas det löser sä till det bästa... så du slipper lida...

//see you... soon

hehehe kan tänka mig den synen, dock är det bettskena för tandgnissel som jag blev rekomenderad &
inte för snarkningar

Synkollen avklarad & visst behövde jag lite hjälp med synen även om det inte var så allvarligt, cool

6 583 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
Så då var en eftermiddagsvecka på jobbet MED extrem huvudvärk avklarad,
känns underbart att det är helg, LÅÅÅÅÅÅÅNGHELG &
desutom semester för & vila upp mig (bla såga ved) nästa vecka!

idag har jag hunnit tvätta, kratscha ren & måla låskistorna till chevan, foto kommer i helgen.

269 Inlägg
6 april 2012
farbrorbozze skrev:
weber140 skrev:

BUS257 skrev:

//Håkan wink

Nack & käkmuskler mm , överansträngda ögon på dagtid & tandgnissel på nätterna tror dom på.

Gick i många år med huvudvärk, var hos ett antal doktorer som läste i journalen och konstaterade att det berode på en wihplashskada efter en voltning med bil -80, sen kom jag till en nyutexaminerad läkare som tog sig tid att göra en ordentlig undersökning förra året, han konstaterade att mitt blodtryck (undertrycket) var för högt, fick gå med blodtrycksmätare under ett dygn och sedan tabletter mot högt blodtryck, huvudvärken var borta på tre dagar.

Och huvudvärken var av den sorten som började i bakhuvudet/nacken sedan tog den sig sakta runt skallen och till slut satt den över ena ögat och sen kom migränanfallet som ett brev på posten, och inga tabletter tog bort den helt, de lindrade men värken fanns alltid där.

Mopar or no car:)

6 583 Inlägg
7 april 2012
Trådstartare
gurragas skrev:
farbrorbozze skrev:
weber140 skrev:

BUS257 skrev:

//Håkan wink

Gick i många år med huvudvärk, var hos ett antal doktorer som läste i journalen och konstaterade att det berode på en wihplashskada efter en voltning med bil -80, sen kom jag till en nyutexaminerad läkare som tog sig tid att göra en ordentlig undersökning förra året, han konstaterade att mitt blodtryck (undertrycket) var för högt, fick gå med blodtrycksmätare under ett dygn och sedan tabletter mot högt blodtryck, huvudvärken var borta på tre dagar.

Och huvudvärken var av den sorten som började i bakhuvudet/nacken sedan tog den sig sakta runt skallen och till slut satt den över ena ögat och sen kom migränanfallet som ett brev på posten, och inga tabletter tog bort den helt, de lindrade men värken fanns alltid där.

låter intressant, dock har jag inte nåt fel på blodtrycket , tror jag,
men känns lite bättre nu, igår klarade jag till&med att stå vid vedkapen en stund smile

hade ju hoppas på att hinna riva Chevan helt innan veden skulle kapas.
idag känns det fortfarande hyfsat .

Åter till chevan nu, tar ett ryck på den nån dag om vädret är för grisigt för vedkapning wink

6 583 Inlägg
7 april 2012
Trådstartare
Tumbleweed skrev:
Krya på dig Bozze, du är saknad här!

tack , känn bättre & bättre för varje dag nu, har fått tillbaka energin i kroppen
& det allvarligaste huvudväken är borta smile

5 071 Inlägg
7 april 2012
Vad kul om du mår bättre big_smile Det var roligt att höra lol

557 Inlägg
7 april 2012
farbrorbozze skrev:

idag har jag hunnit tvätta, kratscha ren & måla låskistorna till chevan, foto kommer i helgen.

Visst ä dä härligt mä helgvila...!!! 
Spännande... å få si bilderna.
Berättade för Jonsson att jag kanske skulle göra ett studiebesöööök hos farbror... han blev eld å lågor å ville haka på... få si om vi dyker upp under kommande vecka..? om dä passar för farbror...?

6 583 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
BUS257 skrev:
farbrorbozze skrev:

Visst ä dä härligt mä helgvila...!!! 
Spännande... å få si bilderna.
Berättade för Jonsson att jag kanske skulle göra ett studiebesöööök hos farbror... han blev eld å lågor å ville haka på... få si om vi dyker upp under kommande vecka..? om dä passar för farbror...?

bara höra av sig på telefonen så kan vi nog planera in nåt.

Sök