10088
Sök

Vems i v70r problem behöver hjälp snarast

214 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
ha köpt en v70r med smidd motor men mappa ett chip skulle kosta 10 tusen plus resa och boende ända nere i trollhättan så jag bestämde mej för att åka med vems istället men de va inte de lättaste motför va ja trott! ha fått ihop allt och första problemet ha nu tagit mycke tid och energi har en triggersignal med störningar ha provat 3 olika givare dragit separat skärmad kabel från boxen till givaren rengjort tänder på svänghjul och flyttat in givaren så ja bara ha 1mm avstånd men samma störning e kvar!

Idag så provade vi med att ställa om till 4cyl med 60-2, provade med och utan camsynk. ingen skillnad på signalen. sen provade vi en gammal firmware 1.1.78 och då fick vi en fin stabil triggersignal utan triggererror.

provade sen att ladda in 1.1.96 och då hade vi samma problem som tidigare med triggererror och konstig signal på triggerloggen.

Funderar nu på om jag kan ha missat något så jag la upp configen på vems hemsida om nån snäll person vill kika igenom den lite snabbt

http://vems.hu/vemstune/bugreports/repo … key=Yevg17

8 295 Inlägg
28 september 2011
Det är alltså triggern på vevaxeln som strular? Provat att polvända den? Så kort kabel som möjligt? Satt bländaren till kamsynken rätt? För den ska inte sitta som original, utan vridas lite om jag kommer ihåg rätt.

214 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
ja vevaxeltriggern strular med störningar och ha drage skärmad kabel nödvändigt lång ha testa polvända flytta in rengöra mm men testade en gammal programvara då funkade trigger och kamsynk som de skulle och vi hade gnista i testmode men ej när vi kör på starten så nåt buggade så vi provade nyaste programvaran men då va vi tillbaka med störningar så nån inställning el programvara verka vara strulet finns logg på sävarturbo med som kompisen som hjälper mej installera lagt upp under namnet "säl"

214 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
någon som kör med vems i x70 serien som vet hur man får org tempmätaren att funka?

Sök