4736
Sök

Mobil bilverkstad tror ni det skulle löna sig.

90 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Som rubiken lyder tror ni det skulle löna sig att dra igång en mobil bilverkstad kör redan båt service mobilt. Men även fixa 2or m.m åt folk som inte har tid kunskap? För en billig peng efter som man då inte har några verkstadskostnader som lokal hyra med mera. Så bli man ju bland dom billigaste på marknaden vad tror ni här inne om det ?!? smile

Polisen gör det med batongen ;D

Thedriftking
2 oktober 2011
Go for it, innan nån annan tar idén smile
Tror det skulle funka, men blir väldigt mycket åkande fram och tillbaka, eller menar du att du ska ta ett visst område bara?

90 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Det blir främst norra stockholm samt uppsala men självklart kommer man plocka ut mil ersättning när det är över 4 mil att köra fram och tillbaka. det blir ju ändå billigare för kunden och mer bekvämt.

Thedriftking
2 oktober 2011
7-up skrev:
Det blir främst norra stockholm samt uppsala men självklart kommer man plocka ut mil ersättning när det är över 4 mil att köra fram och tillbaka. det blir ju ändå billigare för kunden och mer bekvämt.

du skulle ju kunna göra en undersökning, t.ex i stockholm. hur många som skulle tycka att det va en bra idé eller skulle kunna tänka sej anlita dej osv smile

90 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
jo det skulle man kunna göra vår och höst har jag iuförsig fullt upp med båtarna hög konjektur då. Men vintern och sommarn så blir det mindre att göra. nått grott jobb lite då och då som motor byte m.m

4 637 Inlägg
2 oktober 2011
Låter bra! Har själv saknat det. Bara man kan gömma bilnykeln ute eller ge dig dagen innan.

Något som skulle ge ännu mer pengar är verkstäder som har öppet efter 18 några dagar i veckan och åtminstonde några timmar på lördagar. skulle nog fungera fint efter ett tag när folk känner till det.

Nu får man åka med mer eller mindra farliga fel i månader och skolka från jobbet bara för att verkstäderna bara har öppet när man jobbar... och när man ska lämna in bilen på kvällen är det stängt...
Senast redigerat av Navkapsel (2 oktober 2011)

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
2 oktober 2011
Men vart ska du vara och skruva? Ute i 25- ?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

90 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
ja man får ju absolut inte vara kräsen gjort växellåds byte i 15- så man får ju helt enkelt stå ut. Det är inge kul men det fungerar.

Självlärd
3 083 Inlägg
2 oktober 2011
discokapten skrev:
Men vart ska du vara och skruva? Ute i 25- ?

Det finns varma kläder att köpa och smidiga "mek-handskar"

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

90 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Ja varma kläder finns det ju gott om .

564 Inlägg
3 oktober 2011
Jag tror på idén i grunden, eftersom du har säsongsbetonat arbete så blir detta utfyllnad och allt mer än ingenting är en förbättring. Det finns åtminstone någon som kör så, har jag sett reklam om någon gång.

Den begränsande faktorn ligger väl främst i hur pass avancerade jobb man kan göra ute på gatan, det brukar ju alltid bli någonting som strular eller är fastrostat, men nog borde det finnas jobb.

90 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Visst är det så men jag har ju verkstadspress gas svets mig/mag m.m i bilen och när jag jobbade som anställd jobbade jag mest på backen och gjorde grott jobb som motor byten m.m på lite större bilar .

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
3 oktober 2011
Har du verktyg och allt så varför inte?
Är du arbetslös kan du iallafall ge det ett försök.
Kan bli svårt att få till en rörelse i början men vem vet, det kanske rullar in jobb.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Trucker
2 710 Inlägg
3 oktober 2011
Kryllar med privata verkstäder, o folk vänder sig ofta till folk dom redan känner / fått rekommendation på etcetc..

"Kommer till din parkering o fixa din bil" - låter som en zigenaraffär, dörrförsäljare lr ngt.
Vem ska kunden vända sig till dagen efter, ifall samma problem skulle uppstå? Hur säker är kunden på att du ej lurar.. ?

Känner folk som jobbar som lastbilsmek, jour, o som har åkt ut i MINUS grader. O dom har inga roliga historier/upplevelser från dessa.

Fart missbrukare

1 213 Inlägg
3 oktober 2011
Finns nog marknad för fler. Finns ett företag i Stockholm som sysslar med detta.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

90 Inlägg
6 oktober 2011
Trådstartare
BMWgrabben skrev:
Kryllar med privata verkstäder, o folk vänder sig ofta till folk dom redan känner / fått rekommendation på etcetc..

"Kommer till din parkering o fixa din bil" - låter som en zigenaraffär, dörrförsäljare lr ngt.
Vem ska kunden vända sig till dagen efter, ifall samma problem skulle uppstå? Hur säker är kunden på att du ej lurar.. ?

Känner folk som jobbar som lastbilsmek, jour, o som har åkt ut i MINUS grader. O dom har inga roliga historier/upplevelser från dessa.

Varför så negativ har ju ett gott ryckte meriter finns om kunden önskar och man lämnar ju garanti plus att kunden lär ju inte betalla förens jobbet är utfört så blir det back jobb så är det bara att återkomma. Har själv skruvat mycket ute i minus av vilja kan man bygga berg .

90 Inlägg
6 oktober 2011
Trådstartare
Då menar jag att jag kör faktura . Ingen kontant handtering

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
6 oktober 2011
Jag tror inte på idén. Saker är fastrostat, sitter fast. Arbetsmiljön är under all kritik mm.

Jag säger inte att det inte går, men jag tror lokalkostnaden är minsta kostnaden när det gäller bilverkstäder ändå om dom inte ligger runt norra bantorget förståss...

Felsökningsinstrument behövs, biltemas duger ej. Dessa går iof. att leasa men ändå. Ska du ta milersättning kommer du garanterat inte vara billigare än en normal verkstad.

Visst är det dyrt med bilservice, men satsa hällre på en 24/7 öppen bilverkstad. Då skulle du få kunder kan jag garantera.

Tänk sedan på alla som har sina bilar fickparkerade i stockholm. Du kommer dit problem uppstår... Var ska du göra av med servicebilen? Hur ska du palla bilen utan att skada de andra bilarna runtikring om något skulle gå åt h-vete t.ex. en domkraft som går sönder.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

582 Inlägg
6 oktober 2011
Kolla på blocket finns hur många som helst som erbjuder den tjänsten .Däremot en riktig mobil verkstad dvs en buss med verkstad i det vore något !

hej

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
6 oktober 2011
Går det inte åka runt i en lastbil med uppkörningsramp bak och en tvåpelarlyft monterad inne i skåpet då smile jag tänkte då får man ju bättre arbetsmiljö i snöväder, regn mm.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Sök