Bil: Evo 3 eller överhuvudtaget högerstyrt?

Besmir
5 oktober 2011 · 87 Inlägg

Tjenare! Är grymt sugen på en EVO 2-3a men detta med högerstyrt.

Är det något svårt? tar de tid att vänja sig?

Snälla beräätta?

Rquired Allmänt envis
5 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

Det finns många som har en avvikande åsikt men jag tycker att det aldrig blir bra, vänjer sig gör man mycket fort men nackdelarna med att ha en bil med ratten på fel sida (Omkörning, sikt, Drive In, parkering etc...) blir du aldrig av med.

En del väljer att leva med dessa nackdelar och en del fanatiker går så långt att de förnekar dem (Det gäller å andra sidan fanatiker generellt), men jag ser inte anledningen. Det finns konkurrenter till Evo med ratten på rätt sida, de har säkert sina nackdelar också men dem får vara riktigt stora för att det skall vara värt att sitta på fel sida.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
vonU
5 oktober 2011 · 93 Inlägg

Jag hör till skaran som inte tycker det gör nåt att ratten sitter på 'fel' sida.
Drive-in, finns inte där jag bor och dom gånger jag kört igenom en så har jag aldrig varit ensammen i blen.
Omkörningar upplever jag bara som lite besvärliga när det är lastbilar. Personbilar ser man lätt 'förbi' utan att behöva svänga över till fel körfält.

Parkera efter gatan är bra, då man aldrig behöver bry sig i trafiken när man ska kliva ur smile Perfekt att alltid få stiga av på trottoaren tongue

Eddy Galen, inte dum.
7 oktober 2011 · 1 324 Inlägg

Att vänja sig med högerstyrt är något delad har jag märkt. Säljer min etta just nu och de som har provat sig på högerstyrt för första gången har haft olika resultat på körningen. Men de flesta som jag har träffat som kör högerstyrt säger att de vänjer sig efter max en timme. För mig som har ägt en evo i ett år är höger eller vänsterstyrt något jag aldrig tänker på. P.S. Köp min evo wink

Gizmojohan
7 oktober 2011 · 3 295 Inlägg

att åka drive in med en högerstyrd är ju guld, då har man nånstans att langa ner maten direkt när man får den så slipper man vända sig om wink

Anubis
7 oktober 2011 · 1 255 Inlägg

Min vänsterstyrda Evo 2:a är till salu cool

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang