Fuelrail...vad blir det på svenska?

johankallsgard
9 oktober 2011 · 54 Inlägg

Jag letar efter en fuelraid till en VW Golf 3 2.0 16v -92. Hittar bara fuelraid när man söker på google, finns det inget svenskt ord för det? så man kan söka på t.ex Laga.se o.s.v???


**Bytte till en godkänd rubrik
mvh jonTe/moderator

*Mycket vill ha mer*
MeloveGolf Vw trimmare
9 oktober 2011 · 2 995 Inlägg

Du menar Fuelrail, kolla efter spridarbrygga annars vet jag inte du borde hitta med fuelrail..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
audia4gt35 [HOONIGAN]
9 oktober 2011 · 168 Inlägg

vad ska du med de till ? du skulle väl fixa toppen?wink

Drift is The Shit!!!!
johankallsgard
11 oktober 2011 · 54 Inlägg

har fixat toppen:P men det läckte ur sidan på spridarbryggan:P sen har jag fått lite andra problem nu med:P den går upp i temp och vattnet försvinner, hittar ingen läcka och har bytt vattenpump o termostat:P hjälp mig här nu KARLSSON!!!!! smile

*Mycket vill ha mer*
Alexarn
11 oktober 2011 · 73 Inlägg

Ang. att vattnet försvinner utan att du kan hitta nån läcka... det kan ju läcka från värmepaketet inne i bilen så kolla så att mattor och dylikt inte ä dyngvåta.

Mvh

Volvo 945 Turbo "Sparrisen" (1995)
audia4gt35 [HOONIGAN]
11 oktober 2011 · 168 Inlägg

ja kolla de, och kolla så han inte tar in vatten i oljan, (kolla oljestickan) eller kolla så de inte kommer olja i expandtionskärlet smile

Senast redigerat av audia4gt35 (11 oktober 2011)

Drift is The Shit!!!!
johankallsgard
12 oktober 2011 · 54 Inlägg

har bytt toppackning o planat toppen, kollade oljan igår o de e inget vatten i oljan:P men de med värmepaketet? den har ju varit som normal nu i dag o igår, att vattnet e kvar o värme funkar som d ska... ooch jag har ju bytt termostat o vattenpump så det är ju uteslutet, men ska kolla d med värmepaketet! tnx

*Mycket vill ha mer*
ekelund88
12 oktober 2011 · 2 656 Inlägg

JohanHalmstad skrev:
har bytt toppackning o planat toppen, kollade oljan igår o de e inget vatten i oljan:P men de med värmepaketet? den har ju varit som normal nu i dag o igår, att vattnet e kvar o värme funkar som d ska... ooch jag har ju bytt termostat o vattenpump så det är ju uteslutet, men ska kolla d med värmepaketet! tnx

har du luftat ordentligt?

johankallsgard
12 oktober 2011 · 54 Inlägg

japp har gjort de, men ska prova igen, för hörde av en igår att det kan ta lång tid som fan att lufta, ska ändå tömma nu i helgen o hälla i glykol, så får ju ändå lufta igen.. men det är bara att starta, full värme o fullt blås sen hälla i vatten medans den går på tomgång??

*Mycket vill ha mer*
ekelund88
12 oktober 2011 · 2 656 Inlägg

JohanHalmstad skrev:
japp har gjort de, men ska prova igen, för hörde av en igår att det kan ta lång tid som fan att lufta, ska ändå tömma nu i helgen o hälla i glykol, så får ju ändå lufta igen.. men det är bara att starta, full värme o fullt blås sen hälla i vatten medans den går på tomgång??

vet inte om de sitter el pump på gtierna med ? för e väl en sån du har

johankallsgard
12 oktober 2011 · 54 Inlägg

Nej min e en GT.. men vet inte om de e originalmotorn i, vettifan hur jag ska kolla de...

*Mycket vill ha mer*
ekelund88
12 oktober 2011 · 2 656 Inlägg

JohanHalmstad skrev:
Nej min e en GT.. men vet inte om de e originalmotorn i, vettifan hur jag ska kolla de...

de e väl en 8v?

Alexarn
12 oktober 2011 · 73 Inlägg

Hade en Golf2 förut och jag fick instruktioner av en volkswagen intresserad att man skulle lufta som på gammla Audis, Varva upp motorn till 3000 varv och sedan vänta ett tag, öppna expansionskärlet, stänga sen vänta lite till medans motorn står på 3000 hela tin.
Mvh

Volvo 945 Turbo "Sparrisen" (1995)
Bjornn
12 oktober 2011 · 749 Inlägg

Heter också Bränslefördelningsrör.

TooS Hjultomte
12 oktober 2011 · 1 500 Inlägg

JohanHalmstad skrev:
Jag letar efter en fuelraid till en VW Golf 3 2.0 16v -92. Hittar bara fuelraid när man söker på google, finns det inget svenskt ord för det? så man kan söka på t.ex Laga.se o.s.v???


**Bytte till en godkänd rubrik
mvh jonTe/moderator

Heter Spridarrör på laga "Inj.Spridarrör" kategorin ska du in på smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang