Jag hade fenderskirts på min Galaxie -59a men den såg ut som en pilsnerbil med dom på så dom ligger i tryggt förvar till nästa ägare i stället för dom åker aldrig på så länge jag äger den
Utan..... jag är ett stort fan av fenderskirts annars men dessa är "addon" om du kollar en bil som min så är dom "medbyggda" från fabrik och ett måste.
Men lackade i bilens färg så ser det ok ut, gör som så att du lackar dom när du lackar bilen så har du dom klara
Jag hade fenderskirts på min Galaxie -59a men den såg ut som en pilsnerbil med dom på så dom ligger i tryggt förvar till nästa ägare i stället för dom åker aldrig på så länge jag äger den
Tack för all respons Det är så kul att folk engagerar sig i mitt lilla projekt
Har nu kollat på diverse bilder på Fordar med, och utan, fenderskirtsen.
Och jag måste säga, tycker inte att fenderskirtsen gör sig på denna modell. Och det är så synd, för de är så snygga på de flesta femtiotalarna. Ta bara Cadillac. En Cadillac utan skirtsen är ju som en polis utan bricka
Men jag ska ge några exempel.
Vad tycker ni själva.
Detta är en Custom 300 med lackade skirts. Ford ska egentligen ha polerade skirts i rostfritt.
eller så här
Detta är en Fairlane 500 Galaxie Skyliner, alltså en plåtcab. Med de tuffa centrummärkena i navkapslarna, snäckskalen i fronten och Washbord (tvättbräds-plåtarna) på bakskärmarna.
Det verkar som om de flesta skulle fördra att man lämnar bort skirtsen. Tänkte i alla fall lacka dem, ifall man nån gång får för sig att sätta dit dem.
Börjar bli otålig nu och vill få något gjort Så jag bestämmer mig för att dra grundfärg över hela karossen. Väderleksrapporterna visar soligt så jag chansar på att fixa jobbet ute i det fria
Varken den nya huven eller vänstra bakdörren har blivit slipade plåtrena, så för att inte få en massa extra färg att slipa, väljer jag att maskera in dem.
Även rutorna maskeras
För att inte få in en massa sprutdamm maskeras alla listhålen innifrån med tejp.