3 lager epoxy är laggda och nu hinner jag tvätta ur sprutan före det är dags för slipfärgen. Denna slipfärg finns i en massa olika kulörer, från vit till svart. Kör med en ganska mörk kulör, för det var vad som fanns hemma
Ser oerhört bra ut (som vanligt), men - Hey, Mr Wayne!
Det stämmer väl att du nästan alltid lägger många lager grundfärg, eller hur? Kan du möjligen utveckla ditt resonemang där lite grand? Vi är snart redo för primer på vår VW 57:a och jag fick lite mothugg hos lackeraren där jag köper mina produkter (PPG) som menade att risken var större att t.ex. stenskott kan gå djupt in i färglagren och orsaka sprickbildning om man lägger många lager ... du vet jag har fullt förtroende för din kunskap, men killen var ganska skeptisk till mitt resonemang
Vad tror du?
Stenskott???? Ska man köra med bilen?????? Det är väl en trailer queen du ska ha
Skämt åsido. Han har säkert rätt, det kommer att bli djupa stenskott. Så det är en avvägningsfråga. Jag är ute efter en rak kaross med perfekt lack
Nackdelen med att göra en bil så här fin, är att när den är klar kommer den att bli sämre och sämre med tiden Det är ett jättejobb att göra den superfin och ett jättejobb att bevara den i det skicket.
Därför är jag av den åsikten att så fort man får en bil klar ska den säljas omgående. Så den inte hinner bli sämre. Nackdelen är att det blir ett helsikes förlustaffär
Stenskott???? Ska man köra med bilen?????? Det är väl en trailer queen du ska ha
Skämt åsido. Han har säkert rätt, det kommer att bli djupa stenskott. Så det är en avvägningsfråga. Jag är ute efter en rak kaross med perfekt lack
Nackdelen med att göra en bil så här fin, är att när den är klar kommer den att bli sämre och sämre med tiden Det är ett jättejobb att göra den superfin och ett jättejobb att bevara den i det skicket.
Därför är jag av den åsikten att så fort man får en bil klar ska den säljas omgående. Så den inte hinner bli sämre. Nackdelen är att det blir ett helsikes förlustaffär
Så det blir väl att behålla den i alla fall
Det klart att bilen ska användas !
Tack för förklaringen Jag tror jag fattat galoppen nu ... förhoppningsvis
Stenskott???? Ska man köra med bilen?????? Det är väl en trailer queen du ska ha ;
Så det blir väl att behålla den i alla fall
Det klart att bilen ska användas !
Tack för förklaringen Jag tror jag fattat galoppen nu ... förhoppningsvis
Det kan ju hända att du inte behöver använda så mycket slipfärg, eftesom ju inte bubblan är så fasligt stor. Ju större ytor ju fortare syns ju alla skavanker.
Vänder heter det ser fin fint ut! Längtar efter att se den färdig. Fast helt färdig blir man ju aldrig. Och bra är väl det, för denna tråden får aldrig ta slut!
Vänder heter det ser fin fint ut! Längtar efter att se den färdig. Fast helt färdig blir man ju aldrig. Och bra är väl det, för denna tråden får aldrig ta slut!