Nomenias Skyline R33. Dags för Version II - In honor of my nephew
Pga massa tråkigheter som hänt innom familjen så tänkte jag påbörja ett projekt på skylinen nu framöver. Kommer bli ett nytt utseende och lack för att hedra min bror´s bortgångne son. må du vila i frid
Tänkte på de där med boostcontroller, vet att orginal ECU brukar flippa på boostcontrollers å gå in med fuelcut å ha sig. När jag körde min gamla skyline 100% orginal gick den inte bättre för fem öre med uppställt ladd (från 0,6 till 0,9)
Forskade lite kring detta å tydligen är Rb25ans ECU djävulens påfund! fick den aldrig att gå specielt bra så köpte ett Link g4 å mappade på 0,7 bar alltså jag gick ner 0,2kg ladd å fick över 80hk extra
Dock kanske de funkar okej med en fuelcut defender eller liknande provade aldrig det
Jaså se där ja. Hoppas jag hittar en mines eller blitz ecu då, då dessa funktioner är borta på dom.
mjo det stämmer, finns ju massa billigare alternativ än att köpa helt standalone sprut för att komma runt dessa "spärrar" i orginal ECUn, men har du planer på att trimma mer än "BPU" så är nog det bästa att skaffa ett ordentligt sprut, var det bästa köpet jag gjorde till min skyline
Orginal ECU går inte dåligt pga den fuelcuttar, utan den är ett stycke skit, helt enkelt!
Fuelcut är programerat i orginal ECu men försvinner oavsett vilken sprut man bytar till! Kan starkt rekomendera ett begagnad Apexi PFC, värt varenda krona!
En kartong med massa glänsande plåtburkar med ÖGON GODIS
sen fick jag ett välkommet paket till av Micke på Skyline.se En HKS EVC5a... tack micke kom även 2 stoooora tuber med mera kolfiber som ska så vackert pryda min nissan och jag hoppas ja hinner få min z32 lmm och Driftworks HiCas removal kitt och min fmic innan helgen så jag har nått att göra va även och köpte lite autosol så ja kan ge aluminiumet en redig omgång