1935
Sök

Saab 9-5 -99 plöddrar/tappar effekt vid full gaspådrag

1 062 Inlägg
16 november 2011
#41
SAAB-Karlsson skrev:
ok, det visste jag inte, man lär sig nåt nytt varje dag.

Visst är det bra med Garaget wink  men det är mycket man få ta med en nypa salt iof...

M.V.H.


537 Inlägg
17 november 2011
#42
AndreasPlars skrev:
SAAB-Karlsson skrev:
ok, det visste jag inte, man lär sig nåt nytt varje dag.

Visst är det bra med Garaget wink  men det är mycket man få ta med en nypa salt iof...

M.V.H.

ja det är det (:


75 Inlägg
10 april 2013
#43
Hittade en gammal tråd som jag lyfter då jag har samma fel på en 9-5 aero från 02

Lätt på gasen funkar den men full gas så dör den

Bytt stift tändkasett kollat alla vakom slangar jag hittat kollat jordpunkter provat utan magnetventil och massa annat men inget hjälper.

MIna nya stift NGKXXXXX6XXX vad dom nu heter är nu helt feta så bilen verkar inte få luft men turbomätaren i bilen visar fullt ut på det röda.

Ibland kan man växla ner när man kör ca 80 till 2:an och den går då som den ska men ibland inte.

Jag har inte börjat köpa något typ spjällhus avlastnings ventil osv för jag vill helst veta att det är det som är felet innan så man inte köper en hel motor i delar innan man får fixat felet


Bilälskare
283 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
#44
Nello skrev:
Hittade en gammal tråd som jag lyfter då jag har samma fel på en 9-5 aero från 02

Lätt på gasen funkar den men full gas så dör den

Bytt stift tändkasett kollat alla vakom slangar jag hittat kollat jordpunkter provat utan magnetventil och massa annat men inget hjälper.

MIna nya stift NGKXXXXX6XXX vad dom nu heter är nu helt feta så bilen verkar inte få luft men turbomätaren i bilen visar fullt ut på det röda.

Ibland kan man växla ner när man kör ca 80 till 2:an och den går då som den ska men ibland inte.

Jag har inte börjat köpa något typ spjällhus avlastnings ventil osv för jag vill helst veta att det är det som är felet innan så man inte köper en hel motor i delar innan man får fixat felet

du har ingen öppen dumpventill eller??

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

75 Inlägg
10 april 2013
#45
Nej bilen är helt orginal


75 Inlägg
11 april 2013
#46
Fick du någon ordning på din bil vad var felet ?


5 710 Inlägg
11 april 2013
#47
Hur är det med service? Status på bränslefilter och luftfilter?

MVH Jonas
..............

75 Inlägg
11 april 2013
#48
Det är enligt boken har alltid lämnat in den och fått mina stämplar men något kan ju ha hänt


Better than God \o/
1 886 Inlägg
11 april 2013
#49
Vad för programvara är det i bilen? Ett "riktigt" eller nått hemmapulat?
CE lampan? Tänds / blinkar? Felkoder?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

75 Inlägg
12 april 2013
#50
Bilen är helt orginal får felkod p1300 present och p0300 intermit
Senast redigerat av Nello (12 april 2013)


Bilälskare
283 Inlägg
12 april 2013
Trådstartare
#51
Nello skrev:
Bilen är helt orginal får felkod p1300 present och p0300 intermit

sök på google vad det är då??

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

75 Inlägg
12 april 2013
#52
Det va ju då jag hamnade i denna tråden tillslut och ditt fel liknar mitt rätt så exakt så fick du reda på vad du hade för fel på din bil ?


24 Inlägg
12 april 2013
#53
Jag gissar på att din Luftmassemätare är slut. 1300 är missfire och 0300 är Rich Mixture dvs för mycket soppa för lite luft. Ta en burk startgas och starta motorn, spraya runt alla kopplingar vid vakuumslangar och se ifall motorn går upp i varv isf så är det inte värre än att motorn tjuvar luft, om du inte hittar någon läcka så försök att hitta en ny LMM.

Ha en brandsläckare nära också.


75 Inlägg
12 april 2013
#54
Har provat med startgas överallt och kollat alla slangarna men inte provat ny LMM trodde den gick kass på tomgång om den va kass alternativt att den inte ändrade tomgång om man tog ut kabeln ifrån dom men den är helt klart en kandidat


Xenoholic
2 559 Inlägg
12 april 2013
#55
Lär ju inte va det felet, MEN du ska ju ha BCPR7ES11 o inte XXXX6XXXX stift i. hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

75 Inlägg
12 april 2013
#56
Inte i en aero eller ?

EDIT

Artikelnr: 18-PFR6H10
Benämning: Tändstift NGK
Pris: 189.00

dessa har jag
Senast redigerat av Nello (12 april 2013)


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
12 april 2013
#57
Nello skrev:
Inte i en aero eller ?

EDIT

Artikelnr: 18-PFR6H10
Benämning: Tändstift NGK
Pris: 189.00

dessa har jag

Och det är helt rätt stift, Aerocombi har nog snurrat till det lite tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
12 april 2013
#58
Kolla lmm. När den felar så hugger bilen av, som att köra in i en vägg.

2slow

Xenoholic
2 559 Inlägg
12 april 2013
#59
TBOC_Razor skrev:
Nello skrev:
Inte i en aero eller ?

EDIT

Artikelnr: 18-PFR6H10
Benämning: Tändstift NGK
Pris: 189.00

dessa har jag

Och det är helt rätt stift, Aerocombi har nog snurrat till det lite tongue

Fick för mig jag läste att den var trimmad. O då skulle i alla fall JAG satt i "sjuor"  tongue
Senast redigerat av Aerocombi (12 april 2013)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

3 Inlägg
13 april 2013
#60
hade samma problem på min o det var magnetventilen. 100 kr. på skroten


Sök