Inte för att vara petig, Men du ska ju absolut inte ha ett 12" element. Det går, men det blir inte bra enligt min mening i en 744. En 10" går in på höjden under hatthyllan. Det gör inte en 12". Sen lär du nog kolla enbart efter begagnat med den budgeten.
Sen, plockat ur baksätena? Hur menar du nu? Ska du bygga där säten var eller har du bara plockat bort dem?
Nitromast: Min kompis kopplade in 2 12" under hatthyllan i 740'n. Men alltså det är vad jag kan tänka att lägga ut asså 1600kr men sen kan jag sälja mitt gamla steg som jag fick sålt nu idag 1200kr så ja 2880kr kan jag lägga ut.
Sen om du undrar hur jag har tagit bort baksätena så jag har plats för överdrivet mycket ljud ska börja att löpa nån 12" sen mer och mer. Ska bara ha framsätena och har precis köpt nya säten fram. Vill inte ha baksätena efter som det är en styling bil, bara till för att styla. Men är det en bra budget?
När man har en sån budget så är det begagnat som gäller, men frågan är ju om den budgeten är en maxsiffra för hela bygget eller om det ramlar in lite mer pengar successivt framöver.
Nitromast: Min kompis kopplade in 2 12" under hatthyllan i 740'n. Men alltså det är vad jag kan tänka att lägga ut asså 1600kr men sen kan jag sälja mitt gamla steg som jag fick sålt nu idag 1200kr så ja 2880kr kan jag lägga ut.
Sen om du undrar hur jag har tagit bort baksätena så jag har plats för överdrivet mycket ljud ska börja att löpa nån 12" sen mer och mer. Ska bara ha framsätena och har precis köpt nya säten fram. Vill inte ha baksätena efter som det är en styling bil, bara till för att styla. Men är det en bra budget?
Ja det går med lutning om man inte har för stora magneter. Men självfallet ska du ha 12" om du vill ha det då
Ja de låter ju helt klart som en större budget, även om den inte är stor. Begagnat är väl i princip enda möjligheten till att få någolunda hyffsat.
Jaa men som sagt Ljudet ska sitta där baksätena Satt så det får plats UTAN lutning med 12" xD Men som sagt det rasar in mer pengar. men Vilket märke ska man satsa på? Inget sånt här GAS va? eller? Great American Sound? Jag hade en gas och en mds 12" bas i luckan bak
Jaa men som sagt Ljudet ska sitta där baksätena Satt så det får plats UTAN lutning med 12" xD Men som sagt det rasar in mer pengar. men Vilket märke ska man satsa på? Inget sånt här GAS va? eller? Great American Sound? Jag hade en gas och en mds 12" bas i luckan bak
Billiga basar är gravt underskattade då de flesta som köper dem inte har någon kunskap alls. I rätt låda i baksätet kan jag säga att 2st 12" GAS basar på ganska rejält. Tror inte det finns nå direkt märke att "satsa" på. Det finns många märken som är bra.
De flesta basar både låter och spelar rätt bra med ett bättre slutsteg. Och dom är oftast väldigt lättdrivna, så det behövs inget monster steg för att få bra fart på dom.
Edit: Har du någon stereo, kablar, byggmaterial? Går ju en del pengar till bara det.