Byta remspännare på VW passat TDI -01 130hk

Tomas_B Mercedes och Volvo i blodet
20 november 2011 · 30 Inlägg

tjo sitter och klurar på hur man ska lyckas byta denna jäkla spännare alltså den som sträcker multiremmen. motorn är en AVF, är de så illa att jag måste bort med kylare och hela helvetet?

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna
OpelOmega
22 november 2011 · 19 Inlägg

Du får ta bort hela fronten. smile

Besin i Blodet
Gasar tills de rasar
BMW 528 "M535 Turbo" (1986)
Tomas_B Mercedes och Volvo i blodet
25 november 2011 · 30 Inlägg

fyfan vad gay aldrig mera en äckel vag... har du gjort de på din?

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna
BARRET
25 november 2011 · 561 Inlägg

Det räcker väl att sätta den i serviceläge? Alltså flytta fram fronten en bit, utan å ta väck kyl å allt

eXe
25 november 2011 · 230 Inlägg

D går o "dra ut" fronten om man skruvar dit långa bultar istället för krockbalken, Bort med frontspolern så ser du va ja menar:P

Volvo 242 "M50in" (1975)
Tomas_B Mercedes och Volvo i blodet
25 november 2011 · 30 Inlägg

grejen är ju den att verktygen inte får plats mellan kylaren och remspännaren. lagom kul jobb föt att komma åt två insex skruvar.

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna
eXe
25 november 2011 · 230 Inlägg

Jo men Vag har gjort så att man drar ut frontplåten för att kunna byta kamerem / multirem mm

Volvo 242 "M50in" (1975)
OpelOmega
26 november 2011 · 19 Inlägg

Jo har gjort de. glömde säg att den ska i service läge. kapa utav m8/m10 gängstång så kan fronten vila på dom. är ganska enkelt wink

Besin i Blodet
Gasar tills de rasar
BMW 528 "M535 Turbo" (1986)
Tomas_B Mercedes och Volvo i blodet
28 november 2011 · 30 Inlägg

blir till nästa ledig vecka å fixa! så slipper den låta som en rövknullad gris.

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang