hej nu är det så att en ska byta motor i sin 945a i slutet av vintern och undrar lite om spridare. org på turbo är det ju turbons bränsle box och sen org mörkgröna låg ohm spridare och sitter ju spridar motstånd org men på min vill jag helst slippa spridarmotstånd och undrar om en kan köra med Siemens Deka 630cc högohm spridare på en vanlig turbo bränsle box utan motstånd?
_Performance_ skrev: Det går att köra utan motstånd, bara koppla förbi dem. Kom ihåg att lmm måste oxå bytas.
har ju inga spridarmotstånd i en 945a gl. ska ju regga om den till turbo ville slippa och bygga i org el systemet. behöver bara flytta lmm kabeln te andra sidan. tips på lmm om du har har inte klutat ut änu. tanken var å bygga om org te 3tum
Om du ska regga om den till turbo ska allt vara original.. dvs original spridare och lmm som sitter på turbo. Har du spridarna hemma?. annars skulle ja köpt r-spridare och 3 tums lmm från 960. eller bygga en egen 3 tums.
_Performance_ skrev: Det går att köra utan motstånd, bara koppla förbi dem. Kom ihåg att lmm måste oxå bytas.
har ju inga spridarmotstånd i en 945a gl. ska ju regga om den till turbo ville slippa och bygga i org el systemet. behöver bara flytta lmm kabeln te andra sidan. tips på lmm om du har har inte klutat ut änu. tanken var å bygga om org te 3tum
_Performance_ skrev: Om du ska regga om den till turbo ska allt vara original.. dvs original spridare och lmm som sitter på turbo. Har du spridarna hemma?. annars skulle ja köpt r-spridare och 3 tums lmm från 960. eller bygga en egen 3 tums.
har en upsätning org spridare te fk motorn och ft motorn så org spridare har jag. var fan hade velat slippa och montera spridar motstånd. tror blir å bygga engen 3tum lmm
_Performance_ skrev: Om du ska regga om den till turbo ska allt vara original.. dvs original spridare och lmm som sitter på turbo. Har du spridarna hemma?. annars skulle ja köpt r-spridare och 3 tums lmm från 960. eller bygga en egen 3 tums.
har en upsätning org spridare te fk motorn och ft motorn så org spridare har jag. var fan hade velat slippa och montera spridar motstånd. tror blir å bygga engen 3tum lmm
Testa regga med andra spridare. Kan gå om du har tur. Men när man reggar med en annan motorn så är "reglerna" att den ska vara helt original... kom ihåg Du ska ju öka LMM-arean med lika många procent som du ökat spridarna jämfört med original.. tänkte på dom spridarna i ditt första inlägg
_Performance_ skrev: Om du ska regga om den till turbo ska allt vara original.. dvs original spridare och lmm som sitter på turbo. Har du spridarna hemma?. annars skulle ja köpt r-spridare och 3 tums lmm från 960. eller bygga en egen 3 tums.
har en upsätning org spridare te fk motorn och ft motorn så org spridare har jag. var fan hade velat slippa och montera spridar motstånd. tror blir å bygga engen 3tum lmm
Testa regga med andra spridare. Kan gå om du har tur. Men när man reggar med en annan motorn så är "reglerna" att den ska vara helt original... kom ihåg Du ska ju öka LMM-arean med lika många procent som du ökat spridarna jämfört med original.. tänkte på dom spridarna i ditt första inlägg
aa ska ju vara orginalt. men tanke på störe spridare så ger de ju mer avgaser med. tror lite där med att dom vill ha orginalt med så den delen går ju och fuska med sprit i tanken men. aa lmm får en fundera lite mer på. tanken var sen att en ska ha ca 350hk i motorn sen
har en upsätning org spridare te fk motorn och ft motorn så org spridare har jag. var fan hade velat slippa och montera spridar motstånd. tror blir å bygga engen 3tum lmm
Testa regga med andra spridare. Kan gå om du har tur. Men när man reggar med en annan motorn så är "reglerna" att den ska vara helt original... kom ihåg Du ska ju öka LMM-arean med lika många procent som du ökat spridarna jämfört med original.. tänkte på dom spridarna i ditt första inlägg
aa ska ju vara orginalt. men tanke på störe spridare så ger de ju mer avgaser med. tror lite där med att dom vill ha orginalt med så den delen går ju och fuska med sprit i tanken men. aa lmm får en fundera lite mer på. tanken var sen att en ska ha ca 350hk i motorn sen
350hk kostar en slant. Mycket som ska bytas.. Ska du ha en motor bredvid att trimma. eller trimma den som sitter i?
Testa regga med andra spridare. Kan gå om du har tur. Men när man reggar med en annan motorn så är "reglerna" att den ska vara helt original... kom ihåg Du ska ju öka LMM-arean med lika många procent som du ökat spridarna jämfört med original.. tänkte på dom spridarna i ditt första inlägg
aa ska ju vara orginalt. men tanke på störe spridare så ger de ju mer avgaser med. tror lite där med att dom vill ha orginalt med så den delen går ju och fuska med sprit i tanken men. aa lmm får en fundera lite mer på. tanken var sen att en ska ha ca 350hk i motorn sen
350hk kostar en slant. Mycket som ska bytas.. Ska du ha en motor bredvid att trimma. eller trimma den som sitter i?
¨ aa vet att de kostar en slan. är jag mycket medveten om. motorn ligger brevid som ska snart i ett motor stativ för ner rivning ska i med starkare saker
aa ska ju vara orginalt. men tanke på störe spridare så ger de ju mer avgaser med. tror lite där med att dom vill ha orginalt med så den delen går ju och fuska med sprit i tanken men. aa lmm får en fundera lite mer på. tanken var sen att en ska ha ca 350hk i motorn sen
350hk kostar en slant. Mycket som ska bytas.. Ska du ha en motor bredvid att trimma. eller trimma den som sitter i?
¨ aa vet att de kostar en slan. är jag mycket medveten om. motorn ligger brevid som ska snart i ett motor stativ för ner rivning ska i med starkare saker
350hk kostar en slant. Mycket som ska bytas.. Ska du ha en motor bredvid att trimma. eller trimma den som sitter i?
¨ aa vet att de kostar en slan. är jag mycket medveten om. motorn ligger brevid som ska snart i ett motor stativ för ner rivning ska i med starkare saker
Låter bra de. satsa på nira eller MS oxå.
aa har allt vart plan men de får bli senare när bilen e reggad med turbo och allt funkar får de vel vidarutvekla det
Webrex skrev: Regga den men orginal sprut och spridare. Skaffa en härva till en turbo, kostar inte många kr. Du kan nog få en härva av nån som du letar.
meningslöst att stoppa i 630 och försöka besikta. de kommer aldrig bli bra.
Hör av dig när du vill köra med sprut så fixar jag de
jag har samma el som turbon förutom jag har inga spridarmotstånd i denna härvan är de ända. så värkas som en får löda in motstånd ändå