3383
Sök

Akut! - Saab 9-3ss, ingen el bakom B-stolpen funkar!?

115 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Hej!
Har ett akut problem här och har ingen aning om vad som hänt.

Bil: Saab 9-3 SportSedan -03,

Problem:
Bagageluckan ur funktion
Baklysen ur funktion
Bakblinkers ur funktion.

Ja allting bakom bakdörrarna! Enda som lyser(lyser svagt) är Högra halvan av bromsljuset högst upp i bakrutan, diodrampen.

Händelse:
En kabel till baslådan hoppade ur för ett par dagar sedan och tänkte fixa det här, så tog bort den kabeln och skulle gå ifrån bilen när belysningen i bagaget slockande.
Jag trodde det var för att luckan varit öppen för länge och stängde den för att sen öppna den igen. Den ööpnar sig inte.
Har kollat instruktionsboken efter vilken säkring det kan vara men har kommit fram till att det är för mycket saker som bara lagt och måste i så fall vara en jävla massa säkringar!

Har provat att tagit bort ena polen på batteriet och satt tillbaka igen. Funkar inte

När man försöker "öppna" bagageluckan med nyckel så blinkar blinkersen(bara fram) som den gör för att indikekra att den är öppen men åter går den inte att öppna.

Alltså är det HANDTAGET på bagageluckan som inte fungerar..

Frågor:

1: Vad fan är det som har hänt egentligen?
2: Finns det något annat sätt att öppna bagageluckan utan att bildligt talat bryta sig in i skiten?
    - (Det sitter ju en säkringsbox i bagageluckan till bakljus, bakblinkers, bromsljus osv. men den kommer man ju inte åt!? )

Bilen startar och allting annat funkar och ingenting indikerar i bilen att något ska vara fel!?

7 281 Inlägg
7 december 2011
Vad var det för kabel som hade hoppat ur? Är det inte dessa bilar som har en massa fiberoptik i sig?
Tänkte ifall det blev någon kortslutning när kabeln lossnade.

115 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Vad var det för kabel som hade hoppat ur? Är det inte dessa bilar som har en massa fiberoptik i sig?
Tänkte ifall det blev någon kortslutning när kabeln lossnade.

Det var jordningskabeln till baslådan.
Den har varit ur flera dagar och ingenting har hänt tidigare.

Jag har ju säkert kommit emot någonting när jag hållt på, men vad kan ha orsakat allt detta!?

Är säkert någonting skitenkelt men jag kommer ju inte in i bagageluckan för att se där...

Är inte så pass liten att jag kan krypa in igenom skidluckan och det går ju inte att fälla sätena :S

115 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Blir att köra skiten till verkstaden imorrn bitti får vi se vad dom säger.

Gör en update när jag fått svar från dom om någon kommer få liknande problem. ( Hoppas inte det! )

115 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Problem Löst

866 Inlägg
7 december 2011
Så får du inte skriva!! Vad var problemet ;-) Nyfiken !

Pedal To The Metal
750 Inlägg

Sök