svensk bilprovning om kapade fjädrar

Dewen
21 december 2011 · 231 Inlägg

Förstår inte varför Volvoägare har en förkärlek till att kapa fjädrarna...e ni så snåla? Fan köp ett riktigt sänkningskit istället! tongue

Saab 9-3 Aero SS "Come Out And Play" (2004)
H3llmik3
21 december 2011 · 54 Inlägg

Dewen skrev:
Förstår inte varför Volvoägare har en förkärlek till att kapa fjädrarna...e ni så snåla? Fan köp ett riktigt sänkningskit istället! tongue

mina är riktiga sänkningskit som du pratar om, men hur mycket sänker dom???inget!!!!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 december 2011 · 13 754 Inlägg

blink_pj skrev:
har också hört om att man måste sätta fast fjädern i underkant  med något som bedöms som hållbart...
men hur reglerna egentligen är vet ja inte... Har ett 20 tal gånger anmärkt på kunders fiat stilo att båda framfjädrarna har gått av (väldigt vanligt)... men efter dom åkt till bilprovningen har dom inte ens fått "bra att veta" på det! dom säger att det är för att undre skålen är formad så fjädern inte kan "ramla" ur! men den ligger ju helt jävla lös och även den biten som gått av ligger ju kvar och skramlar
fattar inte hur dom gör sina bedömningar ibland!!!

är inne på 4:E året med bra att veta på brusten fjäder på min gamla vento

smile om dom bara tog i lite så skulle dom inse att fjädern inte ens sitter speciellt bra heller
för när jag bes förra året så plockade jag bort fjäderbiten och kunde med lätthet vrida runt fjädern till rätt läge

2bes innan det har tydligen fjädern varit av och fjäderbiten legat kvar ?!

i år gav dom bra att veta på rostskadat drag men 2:or på bromsrören som skulle vara rostiga visst dom var rostiga men det var väldigt ytligt

hittade andra rör som var betydligt sämre
men inte så dåliga att dom behöver bytas i år
det är verkligen ett lotteri vad dom hittar på för något smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
H3llmik3
23 december 2011 · 54 Inlägg

Growe skrev:

blink_pj skrev:
har också hört om att man måste sätta fast fjädern i underkant  med något som bedöms som hållbart...
men hur reglerna egentligen är vet ja inte... Har ett 20 tal gånger anmärkt på kunders fiat stilo att båda framfjädrarna har gått av (väldigt vanligt)... men efter dom åkt till bilprovningen har dom inte ens fått "bra att veta" på det! dom säger att det är för att undre skålen är formad så fjädern inte kan "ramla" ur! men den ligger ju helt jävla lös och även den biten som gått av ligger ju kvar och skramlar
fattar inte hur dom gör sina bedömningar ibland!!!

är inne på 4:E året med bra att veta på brusten fjäder på min gamla vento

smile om dom bara tog i lite så skulle dom inse att fjädern inte ens sitter speciellt bra heller
för när jag bes förra året så plockade jag bort fjäderbiten och kunde med lätthet vrida runt fjädern till rätt läge

2bes innan det har tydligen fjädern varit av och fjäderbiten legat kvar ?!

i år gav dom bra att veta på rostskadat drag men 2:or på bromsrören som skulle vara rostiga visst dom var rostiga men det var väldigt ytligt

hittade andra rör som var betydligt sämre
men inte så dåliga att dom behöver bytas i år
det är verkligen ett lotteri vad dom hittar på för något smile

det kanske mer handlar om väder o vind, humör och vad gubben åt till frukost???
för ibland kan man ju undra!!!!wink

nilsson_10
25 september 2012 · 201 Inlägg

ME_Racing skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 0cc648.jpg

Så där gjorde jag. Det var SBP själva som sa att jag kunde göra så.

Men som nämnt ovan, olika från station till station. smile

vad är det för typ av klämma?

Volvo 244 "bruno" (1977)
Volvo 240 "R-design" (1988)
volvochefen
25 september 2012 · 514 Inlägg

Nu i vinter kom ja in med en rätt så sänkt 144 kl 8 på morgonen, nu fick jag visserligen ett flertal anmärkningar på div annat, men dom anmärkte även på att fjädringsväg för kort fram.

Volvo 945 "tdi" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang