PMPerformance skrev:
kevinfEBO skrev:
PMPerformance skrev:
Ja visst jag gasar och plågar den när den är varmkörd men inte innan. Sladdar så mycke man kan under vintern Effektmässigt sett så har jag tillräckligt med hästar för att åka ifrån en original 940 LTT. Sen är de service var 1000mil ett A och O.
tycker alla säger att dom är så känsliga och de inte håller, känner många som har/haft d24 och laddat mycke å plåga o dom håller fint enligt mig. samma sak med en vanlig turbo, skiter du i olje byte osv aldrig varmkör, kyler så är de klart de går sönder också !
Lätt att koka sönder toppen på dom pga av den är smal och då tar de längre tid att få kylning till dom sista cylindrarna och med påställd pump så de svartryker mycke stiger avgastempen fort och toppen spricker eller toppackning går. Funkar dock på varmkörda d24or att leka en stund. Lycka till med kopplingsbytet sen tycker själv lådan är lite bökig att få ner när de siiter en vattenslang som gärna hakar i sprängkåpan och så lär man vrida lådan rätt mycke.
jo vet, men är rätt så noga med varmkörning osv så de ska nog hålla den som lever får se!
ja, ta ner lådan är inte de roligaste men kopplingen är riktigt dålig annars hade jag kunna kört vintern iaf menmen. en fråga bara, koppla in tempgivarn, sitter ju vid övrevatten slangen på toppen. 1 kabel, på min som satt på b230 är de ju 2st, hur kopplar jag då? en på temgivarn och andra på plus ?