8125
Sök

Portning av toppar V6

Tedor
21 december 2011
Trådstartare
Någon som känner till nån som är duktig på att porta lite ovanligare toppar i Göteborgs området? Flödesbänk är viktigt. Mina toppar är desamma som mustang V6 97-98 dock ändå ovanliga. Har faktiskt väldigt dålig koll vilka bra portare de finns här omkring faktiskt.   Tack!

933 Inlägg
21 december 2011
Vad har du för målsättning med din trimmning?
Varför är det viktigt med flödesbänk? Jag antar att det inte är något expriment du vill betala för, utan en bra trimning som är värd pengarna.
Är det väldigt viktigt att verkligen krama ur det sista lilla extra ur topparna, så kanske det inte är så viktigt att det är i Gbg trakten.

Mats

Tedor
21 december 2011
Trådstartare
På dessa motorerna är de en väldig propp på avgassidan och för att få ut bra flöde till header måste man porta lite, sen är även insugsidan begränsad. De går knappt att få 250hk på bakhjulen utan att porta, så de är tyvärr en väldig propp på dessa bilar och det är min målsättning. Och när man ändå betalar nån för de tycker jag de kan vara bra gjort. Precis därför tycker jag en flödesbänk borde användas, de går säkert att hitta vart man ska porta m.m så de inte behövs men jag vill ändå se skillnaden. Finns ju som sagt mycket flöde att få då det oxå sitter en kompressor på bilen. GBG är inte jätte viktigt, tänkte du på nån speciell?

612 Inlägg
22 december 2011
Topplocksverkstan. Google har kontaktuppgifter.

Sök