10062
Sök

Trimmning av en 850 T5 automat

DEVIL
1 171 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Hur mycket mer hästar kan man få ut av en T5a, 225 orginal.. Steg ett chippad (vet ej vilket chip det är, chippat av förra ägaren) Vad är bäst och billigast? För att få ut runt 300, har ingen lust att byta turbo.

bmw m power

1 679 Inlägg
6 januari 2012
fräsch motor så långt du kan, med tändstift kablar osv tongue
Öppet filter som kan suga i sig kall luft, 3tum downpipe, helst utan kat, men lagliga vägen så blire 100 cells med 2,5 alternativt 3 efter kat smile
Sen Ny program vara på det, då kan du nog vara nära att nudda 300hk i motorn smile
men mappar du den så kan du nog få ut 300hk ur motorn men mappning kostar ju mer än ett steg 3 chip smile

DEVIL
1 171 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:
Öppet filter som kan suga i sig kall luft, 3tum downpipe, helst utan kat, men lagliga vägen så blire 100 cells med 2,5 alternativt 3 efter kat smile
Sen Ny program vara på det, då kan du nog vara nära att nudda 300hk i motorn smile
men mappar du den så kan du nog få ut 300hk ur motorn men mappning kostar ju mer än ett steg 3 chip smile

Ja precis, vill ju inte slänga ut en förmögenhet på en automatare, klart dom drar jävligt bra om gasar på

bmw m power

1 679 Inlägg
6 januari 2012
men den känsliga biten är ju automaten hmm
det är gasa inne istan sen släppa gasen, sen gasa igen som kommar döda lådan då det uppstår massa värme där inne då tongue
Men en extra oljekylare för lådan kan vara bra att ha smile

DEVIL
1 171 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:
men den känsliga biten är ju automaten hmm
det är gasa inne istan sen släppa gasen, sen gasa igen som kommar döda lådan då det uppstår massa värme där inne då tongue
Men en extra oljekylare för lådan kan vara bra att ha smile

Jajo precis, men med standard motor och bara steg 1 chippad så ska det väl inte va några problem med lådan?

bmw m power

Fri fart för ett fritt folk!
15 103 Inlägg
6 januari 2012
körde Autotech steg3 med racekisse 3" downpipe och 3" resten på min 855turbo med automat

lådan klarar det förutsätt att den är i bra skick och att du INTE åker runt och ritar sträck smile

min låda fungerade perfekt tills dess att lagrena i diffen gav upp
pga all lek

men min låda hade gått 12.000mil när jag kastade i den
körde den tills den rullat 15.000mil och hela tiden med trimmet ovan
och jag åkte konstant och lekte så det var inte konstigt att diffen dog tillslut smile

har steg1 på min nuvarande 855turbo med automat
och 3" från kissen och bakåt
och bil f-n är yberslö
så satsa på steg3 istället är skillnad som natt och dag

Kör fort så hinner inget hända...

15 103 Inlägg
6 januari 2012
JimmyAndersson skrev:

öppetfilter är ett säkert sätt att förlora effekt
har alltid haft orginal luftfilterbox och det fungerar utmärkt

dom som jag vet som testat med öppet filter har snart monterat tillbaka orginal burken igen

DEVIL
1 171 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Growe skrev:
körde Autotech steg3 med racekisse 3" downpipe och 3" resten på min 855turbo med automat

lådan klarar det förutsätt att den är i bra skick och att du INTE åker runt och ritar sträck smile

pga all lek

och jag åkte konstant och lekte så det var inte konstigt att diffen dog tillslut smile

och bil f-n är yberslö

Funderar på det, fast steg 3 kostar ju en hel del, 7papp har jag sett på nån sida, tror BSR tog runt 9papp?

bmw m power

1 679 Inlägg
6 januari 2012
Kör man som folk och inte gör kick downs osv ur varje korsning så håller lådan länge smile
Sköt om oljan osv i den bara smile
jag har rasat en låda på min 850 automat och då var den orginal smile
Men det var nog mest för att det var dålig olja i den och tidigare ägare kanske misshandlat den då det hände ca 3 veckor efter jag köpte den smile

1 679 Inlägg
6 januari 2012
Legosoldaten skrev:
Growe skrev:

pga all lek

och bil f-n är yberslö

Funderar på det, fast steg 3 kostar ju en hel del, 7papp har jag sett på nån sida, tror BSR tog runt 9papp?

Motornord i sundsvall har ett chip som kostar 2500kr ska ge enligt dom 304 hk tongue
jag ska lämna in min där och samtidigt bänka den då tänkte jag så jag ser ur mycket jag fick ut smile

DEVIL
1 171 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:
Kör man som folk och inte gör kick downs osv ur varje korsning så håller lådan länge smile
Sköt om oljan osv i den bara smile
jag har rasat en låda på min 850 automat och då var den orginal smile
Men det var nog mest för att det var dålig olja i den och tidigare ägare kanske misshandlat den då det hände ca 3 veckor efter jag köpte den smile

Haha, fyfan va tråkigt..

Bor 50mil från sundsvall hmm
Senast redigerat av Legosoldaten (6 januari 2012)

bmw m power

15 103 Inlägg
6 januari 2012
bara downpipen kostar väll nästan 7?
personligen anser jag skillnaden är sjukt stor

har alltid kört steg3 på mina andra bilar när jag sålt dom har jag monterat orginal doningar
men nu köpte jag en ny 850 samtidigt som jag har kvar min gamla
så nu har man inga grejer över
och skillnaden är helt otroligt stor är riktigt besviken över hur slö steg1 är =/

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 januari 2012
frågar du mig så kommer du inte i närheten av 300hästar med 15g turbon du har orginal på din kärra....

byt turbon mot en större + chip så kommer du närmare 300 häst betydligt lättare å billigare.
ev byta spridare + katten också.

4 824 Inlägg
6 januari 2012
precis, blir inga 300hk med den turbon utan snarare runt 280hk som mest.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 679 Inlägg
6 januari 2012
ungefär hur mycket drivline förlust kan man räkna ungefär på en 850 automat?
20%?

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 januari 2012
Christian S skrev:
precis, blir inga 300hk med den turbon utan snarare runt 280hk som mest.

hehe ja  å i dom extrema fall de blir 280 hk, då pratar vi nog om  allt lu-lull du kan köpa av diverse trimfirmor typ 3" downpipe i 18K guld, 8" luftfilter.
välsmorda rullar i bänken  å en väl utsövd mappare med för mycke tid över tongue

över till topic tongue

Med större turbo + rätt chip å spridare så kan man hoppa över alla småstegen som div chipfirmor säljer,

Sök