Dummaste förslaget någonsin

Eisenhut
22 januari 2012 · 1 827 Inlägg

dengus skrev:
Jag fick betala 22000 på Folksam för min impreza -01 måste säga att det är bra jävla saftig, kollade vad den skulle kosta på morsan och det är under halva priset enligt mig helt orimligt? Överpris det är vi nog alla överens om?

Överpris? Du verkar ju ha tjänat på affären din försäkringsbedragare. Man kan ju hoppas att folksam läser här för försäkringsbedrägeri är ingen lek...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
xXSammy
22 januari 2012 · 6 584 Inlägg

dengus skrev:
Jo ja vet det var klantigt av mig att krocka den fick vevlagerras i den och ansåg det var "bästa" sättet att få tillbaka lite av pengarna i den, men poängen jag ville komma till är att försäkringen är 1/4 av bilens värde på bara ett år!

Erkänner du försäkringsbedrägeri också? Du krocka bilen medvetet för att få pengar..

Senast redigerat av Malheus (22 januari 2012)

De/Dem
Lowenhart fälg fantast
22 januari 2012 · 1 086 Inlägg

Malheus skrev:

dengus skrev:
Jo ja vet det var klantigt av mig att krocka den fick vevlagerras i den och ansåg det var "bästa" sättet att få tillbaka lite av pengarna i den, men poängen jag ville komma till är att försäkringen är 1/4 av bilens värde på bara ett år!

Erkänner du försäkringsbedrägeri också? Du krocka bilen medvetet för att få pengar..

dummaste kommentaren någonsin på ett jävla forum

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
xXSammy
22 januari 2012 · 6 584 Inlägg

Lowenhart skrev:

Malheus skrev:

dengus skrev:
Jo ja vet det var klantigt av mig att krocka den fick vevlagerras i den och ansåg det var "bästa" sättet att få tillbaka lite av pengarna i den, men poängen jag ville komma till är att försäkringen är 1/4 av bilens värde på bara ett år!

Erkänner du försäkringsbedrägeri också? Du krocka bilen medvetet för att få pengar..

dummaste kommentaren någonsin på ett jävla forum

Finns möjlighet att ta ut försäkring i maskinskada istället för att krocka bilen.

De/Dem
T_Duell Audi nörd
22 januari 2012 · 26 Inlägg

Puttejohnsson skrev:
Jag fyllde nyss 18 och har kollat på bil lite runtomkring. Jag är mycket inne på Peugeot 206 GTI. På Länsförsäkringar Skåne kostar en helförsäkring, för en -00 som gått ~17000 mil, runt 14000 kronor. Och då bor jag på landet, tre mil ifrån närmsta storstad (Helsingborg).
"Men idiot, du behöver ju inte köpa en GTI!". En som gått lika långt och samma årsmodell i 1,6L utförande kostar runt 11000:-. Det är svinigt rent ut sagt! Om min käre far (43 år, som även har två stora bilar + lantbruksfastigheten stående hos LF) ska stå på GTIn skulle det blivit ganska exakt 10000 kronor billigare. Men om min mor (38 år, har inga som helst försäkringar hos LF) skulle stått på GTIn hade det blivit 400:- billigare än om min far skulle stått på den. Lite konstigt...

Så Evildan, du anser att jag inte får sätta en bil på någon av mina föräldrar för att jag ska kunna åka till träningar fem gånger i veckan, till tåget varje morgon och hem (7km till tågstation) och för att vara social med mina kompisar? Men det är bra, tyck du att vi ungdomar bli tjocka, feta och ohälsosamma av att bli sittandes vid datorn för att vi inte har en bil att transportera oss med. Kanon! Då vet jag! smile

//
Putte

Har du ring till länförsäkringar? jag är 22 o har audin skriven på mig, en tsq avant -07 = inte billigt, audis egna försäkring som if står för skulle ha 18 000 i helåret på helförsäkring, om du kollar priser på länsförsäkringars hemsida stämmer det inte helt, jag fick ner min ca 8000. Testa att ring in o fråga, om du inte redan gjort

Volkswagen Golf GTI MK1 "1.8 K-Jet" (1983)
Bojjann
22 januari 2012 · 474 Inlägg

Lowenhart skrev:

Malheus skrev:

dengus skrev:
Jo ja vet det var klantigt av mig att krocka den fick vevlagerras i den och ansåg det var "bästa" sättet att få tillbaka lite av pengarna i den, men poängen jag ville komma till är att försäkringen är 1/4 av bilens värde på bara ett år!

Erkänner du försäkringsbedrägeri också? Du krocka bilen medvetet för att få pengar..

dummaste kommentaren någonsin på ett jävla forum

Bra gjort, var stollt över dig själv! Du vet att du kan få fängelse va? Det är rätt grovt med bedrägeri.
Tappa inte tvålen bara

BMW E34 540 (1994)
MilleN
22 januari 2012 · 9 108 Inlägg

I och med att unga män mellan 18-24 ÄR inblandade i måånga fler olyckor än övriga så är ju tanken god men det blir svårt att genomföra smile

Hastigheten, varför inte spärra den till 110? Man får ju faktiskt inte köra fortare smile
Alkolås? Absolut borde detta vara ett krav då nästan 40% av alla dödsolyckor har alkohol inblandat och unga män är extremt överrepresenterade i denna kategorin.
Inga passagerare? Nej där håller jag inte med, då tappar man ju hela den praktiska grejen med att faktiskt ha en bil.
Förbjuda mörkerkörning? Nej. Orsaken till många nattliga olyckor har med alkohol att göra så med alkolås minskar man den risken.

Bojjann
22 januari 2012 · 474 Inlägg

Man får ju köra 120 mellan gävle och uppsala wink

BMW E34 540 (1994)
Navkapsel
22 januari 2012 · 4 637 Inlägg

Finns flera 120-vägar.

no_fake
22 januari 2012 · 865 Inlägg

Eisenhut skrev:

dengus skrev:
Jag fick betala 22000 på Folksam för min impreza -01 måste säga att det är bra jävla saftig, kollade vad den skulle kosta på morsan och det är under halva priset enligt mig helt orimligt? Överpris det är vi nog alla överens om?

Överpris? Du verkar ju ha tjänat på affären din försäkringsbedragare. Man kan ju hoppas att folksam läser här för försäkringsbedrägeri är ingen lek...

e han en försäkringsbedragare?

Sushikocken Sleeper
22 januari 2012 · 3 084 Inlägg

Navkapsel skrev:
Finns flera 120-vägar.

Och på 120 väg gäller Fri fart! för er som inte vet.

Edit: eller ja du får inte böter för att köra för fort

Senast redigerat av Sushikocken (22 januari 2012)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Navkapsel
22 januari 2012 · 4 637 Inlägg

Sushikocken skrev:

Navkapsel skrev:
Finns flera 120-vägar.

Och på 120 väg gäller Fri fart! för er som inte vet.

Vågar inte chansa ändå... smile

Muttley
22 januari 2012 ·

Sushikocken skrev:

Navkapsel skrev:
Finns flera 120-vägar.

Och på 120 väg gäller Fri fart! för er som inte vet.

Edit: eller ja du får inte böter för att köra för fort

Nej de är inte fri fart.

Sushikocken Sleeper
22 januari 2012 · 3 084 Inlägg

en bekant fick inga böter när dem tog han och han låg i 160

oj jag glömde ju att bifoga länken

http://www.teknikensvarld.se/2012/01/03 … 120-vagar/

Senast redigerat av Sushikocken (22 januari 2012)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Vurtne DEVIL
22 januari 2012 · 1 171 Inlägg

Alkolås i bilar kommer aldrig att funka. Säg att en person är alkoholpåverkad och sätter sig i en bil med alkolås, och nån person som är nykter och blåser åt denna personen (okej denna personen i verka är ju isåfall dumihuvudet) men som sagt, det finns ju folk till allt.

Kommer alltid finnas en bypass till detta alkolås om nu lagen slår in att man måste ha dem i alla bilar.

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Muttley
22 januari 2012 ·

Sushikocken skrev:
en bekant fick inga böter när dem tog han och han låg i 160

oj jag glömde ju att bifoga länken

http://www.teknikensvarld.se/2012/01/03 … 120-vagar/

Betyder det här att det är fri fart?
– Nej, det gör det inte, men det finns inte utrymme att sanktionera lagstiftningen och det betyder att den som kör 120 kör för fort utan att veta om det eftersom max hastighet egentligen är 110. I stället rapporterar man inte alls för att slippa diskussionen.


Finns ingen fri fart i sverige. Men de bötfäller inte förrän de är klart. Och de borde de nästan vara snart.

Lowenhart fälg fantast
22 januari 2012 · 1 086 Inlägg

Bojjann skrev:

Lowenhart skrev:

Malheus skrev:

Erkänner du försäkringsbedrägeri också? Du krocka bilen medvetet för att få pengar..

dummaste kommentaren någonsin på ett jävla forum

Bra gjort, var stollt över dig själv! Du vet att du kan få fängelse va? Det är rätt grovt med bedrägeri.
Tappa inte tvålen bara

han är nog inte ensam om att göra sånt, rätt många som gör så , så spela inte så fin grabben

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Mattsson_91 Självlärd
22 januari 2012 · 3 083 Inlägg

Lowenhart skrev:

Bojjann skrev:

Lowenhart skrev:

dummaste kommentaren någonsin på ett jävla forum

Bra gjort, var stollt över dig själv! Du vet att du kan få fängelse va? Det är rätt grovt med bedrägeri.
Tappa inte tvålen bara

han är nog inte ensam om att göra sånt, rätt många som gör så , så spela inte så fin grabben

Han har nog aldrig gjort ngt fel. Han har aldrig tagit en godis vid lösgodiset i affären, aldrig kört för fort, aldrig kört med dåligt skrapta rutor osv

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Hilmer
22 januari 2012 · 1 789 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Lowenhart skrev:

Bojjann skrev:

Bra gjort, var stollt över dig själv! Du vet att du kan få fängelse va? Det är rätt grovt med bedrägeri.
Tappa inte tvålen bara

han är nog inte ensam om att göra sånt, rätt många som gör så , så spela inte så fin grabben

Han har nog aldrig gjort ngt fel. Han har aldrig tagit en godis vid lösgodiset i affären, aldrig kört för fort, aldrig kört med dåligt skrapta rutor osv

Det är ju en enorm skillnad att stjäla lösgodis och lura försäkringsbolaget på en massa pengar (som vi andra i sin tur får hjälpa till att betala). Ett brott är ett brott förvisso, men straffskalan skiljer sig en del så ni förstår kanske min poäng...

Mattsson_91 Självlärd
22 januari 2012 · 3 083 Inlägg

Hilmer skrev:

Volvo142_73a skrev:

Lowenhart skrev:

han är nog inte ensam om att göra sånt, rätt många som gör så , så spela inte så fin grabben

Han har nog aldrig gjort ngt fel. Han har aldrig tagit en godis vid lösgodiset i affären, aldrig kört för fort, aldrig kört med dåligt skrapta rutor osv

Det är ju en enorm skillnad att stjäla lösgodis och lura försäkringsbolaget på en massa pengar (som vi andra i sin tur får hjälpa till att betala). Ett brott är ett brott förvisso, men straffskalan skiljer sig en del så ni förstår kanske min poäng...

NO SHIT det menar du inte? Det var principen att han spelar så duktig och ser ut som att han aldrig gjort ett enda fel.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang