3337
Sök

"köpråd" Bakhjulsdriven bil

2 046 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
IceEyes skrev:
kannebanne skrev:
Börjar tröttna på min Audi, vill ha något bakhjulsdrivet som kan förstöra bakdäcken... big_smile
Vill helst ha tyskt och ha minst 300 hästar, budgeten är 170 tusen ca. Helst billigare, lägg gärna upp länkar om ni hittar något speciellt. Ursäktar om jag har gjort fel eller skrivit fel, då ber jag mod säga till så ändrar jag de. Mvh!

Edit : Helst manuell smile

Varför tyskt och bakhjulsdrivet när du kan få så mycket bättre? smile

För att jag älskar tyska bilar och jag börjar tröttna på min quattro, good enough?

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2 046 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
Ctr07 skrev:
köp dig en supra så blir du nöjd :-)

Nä fyför, bilen måste fan ha stil, inredningen e förjävlig. Nä tack, ska medföra kvalitet också smile

2 411 Inlägg
21 januari 2012
IceEyes skrev:
kannebanne skrev:
Börjar tröttna på min Audi, vill ha något bakhjulsdrivet som kan förstöra bakdäcken... big_smile
Vill helst ha tyskt och ha minst 300 hästar, budgeten är 170 tusen ca. Helst billigare, lägg gärna upp länkar om ni hittar något speciellt. Ursäktar om jag har gjort fel eller skrivit fel, då ber jag mod säga till så ändrar jag de. Mvh!

Hahah hade jag varit moderator hade det blivit en varning nu xD Prata negativt om jordens två mest fantastiska ting! yikes

667 Inlägg
21 januari 2012
Skoda octavia RS Du får en riktigt fin för 170tusen smile

2 411 Inlägg
21 januari 2012
Alternativet om du vill ha en merca är att köpa en c32 amg. Det är ovanligt med manuell på den modellen ,men den säljs med manuell låda om man vill ha det från fabrik. (iaf gjorde den det ett tag). Jag tror c32 amg ligger på 353hk redan 2001 så det ska väl räcka?
Senast redigerat av Nybergrobin (21 januari 2012)

2 411 Inlägg
21 januari 2012
volvo_245_racing skrev:

Kravet var minst 300hk :S  Och en skoda... xD

667 Inlägg
21 januari 2012
Nybergrobin skrev:
volvo_245_racing skrev:

Fördelen med Skoda är ju att det är tyskt smile Sen skulle han ju ha bakhjulsdrivet så det går nog bort pågrund av det.

2 411 Inlägg
21 januari 2012
volvo_245_racing skrev:
Nybergrobin skrev:
volvo_245_racing skrev:

Fördelen med Skoda är ju att det är tyskt smile Sen skulle han ju ha bakhjulsdrivet så det går nog bort pågrund av det

Bubblor var tysk dem också tongue Det är skillnad på tysk och Mercedes big_smile

163 Inlägg
21 januari 2012
kannebanne skrev:
Glömde även nämna att jag har inget emot en Escalade heller... Om de finns nån sån under 170 k i sverige..

Finns ett par stycken för under 170k, dock ingen i Skåne smile

http://www.blocket.se/hela_sverige/bila … =1&w=3

964 Inlägg
21 januari 2012
Det låter som att en M5 e39 skulle passa dina krav wink 400hk, bakhjulsdrift, manuell låda samt bekväm att åka och ganska trevlig inredning och dessutom TYSK! smile Det enda jag kan säga är att jag är mycket nöjd med min! Kostar ju lite pengar att äga men det antar jag att S6an också gör?

Handledare
1 481 Inlägg
21 januari 2012
Ett alternativ, kanske. Vridmoment som en lastbil. Manuell 6-växlad.
http://www.blocket.se/halland/Bmw_530d_ … =8&w=3

Precis på din budget.

345 Inlägg
21 januari 2012
kannebanne skrev:
Glömde även nämna att jag har inget emot en Escalade heller... Om de finns nån sån under 170 k i sverige..

Det finns två!
Cadillac Escalade ESV -04
Cadillac Escalade AWD 6.0 L V8 Vortec -02

2 046 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Donvito skrev:
Det låter som att en M5 e39 skulle passa dina krav wink 400hk, bakhjulsdrift, manuell låda samt bekväm att åka och ganska trevlig inredning och dessutom TYSK! smile Det enda jag kan säga är att jag är mycket nöjd med min! Kostar ju lite pengar att äga men det antar jag att S6an också gör?

Jo gillar M5an som fan och i mitt tycke är den nått så jävla snygg så de inte är sant! Men hittar ingen som gått under 10 k mil i lemans blå...

2 046 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Antar att jag glömde en sak till : INTE DIESEL!
Senast redigerat av kannebanne (22 januari 2012)

2 046 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
volvo_245_racing skrev:
Nybergrobin skrev:

Fördelen med Skoda är ju att det är tyskt smile Sen skulle han ju ha bakhjulsdrivet så det går nog bort pågrund av det

Bubblor var tysk dem också tongue Det är skillnad på tysk och Mercedes big_smile

Nackdelen med Skoda e att de e en Skoda, inte tyskt i grund och botten!

2 046 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
IceEyes skrev:
kannebanne skrev:

Hahah hade jag varit moderator hade det blivit en varning nu xD Prata negativt om jordens två mest fantastiska ting! yikes

+1!

675 Inlägg
22 januari 2012
Tyskt: M5 E34 eller E39.
Om det inte behöver vara tyskt: Supra mkiv runt 300hk std och är väldigt tacksamma vid trimmning. Byt avgas och vinn 30-40hk om jag inte minns fel smile Och Motor och drivlina tål ju kopiöst med stryk. Finns en här i sverige som kör 933whp på standard bottendel ( http://www.garaget.org/?car=82116 ) och låderna tål över 1000whp, så drivsäker är bara förnamnet smile

474 Inlägg
22 januari 2012
Det ligger en 740 på blocket för 100.000 kr , den kan man ha kul i !
Senast redigerat av Bojjann (22 januari 2012)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
22 januari 2012
Nybergrobin skrev:
IceEyes skrev:
kannebanne skrev:

Överskattat. Ohyggligt överskattat, men det är en smakfråga smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Smålänning
7 887 Inlägg
22 januari 2012
Som sagt BMW...

Hur mycket kan du gå uppåt med ditt "ca"...

Söker man på dina krav (Manuell och bakhjulsdrift) får man upp 9 BMW, en Ford och en Pontiac...

Om du som jag gillar gammalt junk, kan du ju köpa denna smile
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_Alp … 18&w=3

Kan du skaka loss 10k till tror jag denna är ett bra köp smile
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_M3_ … 18&w=3

Har du en familj som vill med ut och sladda kanske M5 är bättre.
http://www.blocket.se/goteborg/BMW_M5_M … 18&w=3
Den modellen är enligt mig en av BMWs snyggaste.

Vill du att fler ska titta på dig så kanske du ska satsa plastigt och köpa mustang?
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu … 18&w=3
Säkert billigare i skatt för försäkring också OM det är viktigt wink

Vill du bara ha en jävligt bra brukis som går att sladda med om du vill (som vi med gammvolvos gör) så finns en 545 ute, inte i närheten av lika snygg som E39 M5, men modernare.
http://www.blocket.se/kristianstad/BMW_ … 18&w=3

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök