Audi 100 Quattro Vr6 Turbo Frankenstein bygge.

Eddy Galen, inte dum.
10 juli 2012 · 1 324 Inlägg

Tyvärr så stannade projektet upp... Om man har försökt pilla på en gammal audi utöver att byta motor i en så förstår ni nog...

Putteliten
10 juli 2012 · 9 075 Inlägg

Sälja adaptern till mig eller? big_smile

Eddy Galen, inte dum.
10 juli 2012 · 1 324 Inlägg

Putteliten skrev:
Sälja adaptern till mig eller? big_smile

Ja allt är till salu från den smile skickar pm.

bossebud
10 juli 2012 · 33 Inlägg

lägg upp lite riktpriser då så kanske du får de sålt wink

Volkswagen vr6 "vr6T" (1993)
bossebud
10 juli 2012 · 33 Inlägg

Unleash skrev:
ska följas :-)

?!?! han la juh ner projektet?!

Volkswagen vr6 "vr6T" (1993)
wadde Tryck och pys-åka
10 juli 2012 · 884 Inlägg

Ja tyvärr grabbar, dethär projektet somnade in lite. Eddy ruttnade när han kom till styrväxeln och bromseriet på bilen. Det är en ruskig historia på domhär.

Den som vill ha quattro-grejjer, kom å köp tongue

Tjatar lite på han att köpa en färdig 100 turboquattro eller 200 snart. Nått måste han ha.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Unleash
10 juli 2012 · 370 Inlägg

wadde skrev:
Ja tyvärr grabbar, dethär projektet somnade in lite. Eddy ruttnade när han kom till styrväxeln och bromseriet på bilen. Det är en ruskig historia på domhär.

Den som vill ha quattro-grejjer, kom å köp tongue

Tjatar lite på han att köpa en färdig 100 turboquattro eller 200 snart. Nått måste han ha.

200:a är fina grejer de wink

bossebud skrev:

Unleash skrev:
ska följas :-)

?!?! han la juh ner projektet?!

doh får skylla på att jag är trött (hur fan kunde jag missa de sad)

Senast redigerat av Unleash (10 juli 2012)

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
Eddy Galen, inte dum.
10 juli 2012 · 1 324 Inlägg

Unleash skrev:

wadde skrev:
Ja tyvärr grabbar, dethär projektet somnade in lite. Eddy ruttnade när han kom till styrväxeln och bromseriet på bilen. Det är en ruskig historia på domhär.

Den som vill ha quattro-grejjer, kom å köp tongue

Tjatar lite på han att köpa en färdig 100 turboquattro eller 200 snart. Nått måste han ha.

200:a är fina grejer de wink

Audi hundra-quattron var den skönaste/"bästa" bilen jag har någonsin kört. Så varför inte det bästa av två världar? Turbo-tryck och mekanisk quattro? big_smile

bossebud skrev:
lägg upp lite riktpriser då så kanske du får de sålt wink

Bara att fråga vad man vill ha så ger jag riktpris smile

wadde Tryck och pys-åka
11 juli 2012 · 884 Inlägg

Och 90q'n väger mindre *lipa*

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
bossebud
11 juli 2012 · 33 Inlägg

jahapp, har du 034 svänghjulet kvar med tillhörande koppling och isf hur mkt ska du ha för d?

Volkswagen vr6 "vr6T" (1993)
Eddy Galen, inte dum.
12 juli 2012 · 1 324 Inlägg

bossebud skrev:
jahapp, har du 034 svänghjulet kvar med tillhörande koppling och isf hur mkt ska du ha för d?

4000kr oanvänt smile

Det är adapter och svänghjul. För hela kittet med koppling och sinter 6000

Senast redigerat av Eddy (12 juli 2012)

bossebud
12 juli 2012 · 33 Inlägg

Eddy skrev:

bossebud skrev:
jahapp, har du 034 svänghjulet kvar med tillhörande koppling och isf hur mkt ska du ha för d?

4000kr oanvänt smile

Det är adapter och svänghjul. För hela kittet med koppling och sinter 6000

d e lite dyrare än vad jag får in ett nytt för smile

Volkswagen vr6 "vr6T" (1993)
Eddy Galen, inte dum.
12 juli 2012 · 1 324 Inlägg

bossebud skrev:

Eddy skrev:

bossebud skrev:
jahapp, har du 034 svänghjulet kvar med tillhörande koppling och isf hur mkt ska du ha för d?

4000kr oanvänt smile

Det är adapter och svänghjul. För hela kittet med koppling och sinter 6000

d e lite dyrare än vad jag får in ett nytt för smile

Inkl specialsvänghjulet? Vart köper du det? tongue

Senast redigerat av Eddy (12 juli 2012)

bossebud
12 juli 2012 · 33 Inlägg

Jupp adaptern får du hos vag för 900 kr och svänghjulet har ja n kille som hämtar från staterna till priset av 3800kr

Volkswagen vr6 "vr6T" (1993)
wadde Tryck och pys-åka
12 juli 2012 · 884 Inlägg

Tur för dig att du har en magisk kompis som kan ta hem ett.

Vag-adaptern är inköpspriset 900 spänn på och dom lägger på lite mera pengar om man inte är bundis med han som säljer, kan jag tala om.
3940 är va du får betala för _bara_ svänghjulet med moms/tull här hemma i sverige.
Då har eddy vart snäll å bjudit på frakten som han fått pröjsa, som dessutom tullen felaktigt oftast räknar i mervärdesskattent = mera pengar.

Så att din kompis kan trolla hjälper inte eddy tyvärr. Bra deal med svänghjul och adapter för 4000 här hemma. End of story.

Senast redigerat av wadde (12 juli 2012)

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
bossebud
12 juli 2012 · 33 Inlägg

Inte  för o va otrevlig gubben jag sa va jag fått de för vad du sen har gett för d har ingen betydelse, plockar man ut varor från en lev så går priset ner direkt oavsett om det är använt lr ej, och visst e d bra pris Eddy har gett då han vill sälja allt för 6 lappar då ingår juh koppling dessutom så d e inte dåligt, men för Guds skull kom inte o spela att du kan allt om allt, det jag säger e vad jag tycker och enbart det!!! Sen ang svänghjulet så kan du be vilken mekanisk verkstad som helst o svarva upp ett sådant till mkt mindre pengar men som sagt det beror på hur mkt man kan själv o vilka kontakter man har! Och som sagt inget illa menat med allt

Volkswagen vr6 "vr6T" (1993)
bossebud
12 juli 2012 · 33 Inlägg

Ps Sry for ot

Volkswagen vr6 "vr6T" (1993)
Eddy Galen, inte dum.
12 juli 2012 · 1 324 Inlägg

bossebud skrev:
Inte  för o va otrevlig gubben jag sa va jag fått de för vad du sen har gett för d har ingen betydelse, plockar man ut varor från en lev så går priset ner direkt oavsett om det är använt lr ej, och visst e d bra pris Eddy har gett då han vill sälja allt för 6 lappar då ingår juh koppling dessutom så d e inte dåligt, men för Guds skull kom inte o spela att du kan allt om allt, det jag säger e vad jag tycker och enbart det!!! Sen ang svänghjulet så kan du be vilken mekanisk verkstad som helst o svarva upp ett sådant till mkt mindre pengar men som sagt det beror på hur mkt man kan själv o vilka kontakter man har! Och som sagt inget illa menat med allt

är det 034 svänghjulet du menar? Tänker på att den jag har pallar över 1000 hästar.

Juste. sedan så är det andra svänghjulsbultar och ett speciellt hjullager till svänghjulet. Jag fick iallafall beställa det med när jag tog hem. så prislappen utan frakt/tull har jag för mig hamnade på över 4000kr. och om du köper det från mig så får du adapterplattan med smile

Senast redigerat av Eddy (12 juli 2012)

bossebud
12 juli 2012 · 33 Inlägg

Enda sl skiljer på bultarna e att de e längre och ja d e 034 svänghjulet ja menar och ja du kan få ett likvärdigt tillverkat här. Sverige för mindre pengar skaffa materialet o be nån svarva upp ett va den tål i hk e helt ointressant då d e vridet som dödar svänghjulet men det e bevisat att de svänghjulet pallar effekt ja!

Volkswagen vr6 "vr6T" (1993)
Eddy Galen, inte dum.
12 juli 2012 · 1 324 Inlägg

bossebud skrev:
Enda sl skiljer på bultarna e att de e längre och ja d e 034 svänghjulet ja menar och ja du kan få ett likvärdigt tillverkat här. Sverige för mindre pengar skaffa materialet o be nån svarva upp ett va den tål i hk e helt ointressant då d e vridet som dödar svänghjulet men det e bevisat att de svänghjulet pallar effekt ja!

*1000nm+ var det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang