Har mekat mer med bilen sedan mappningen. Den äter kylare haha! Köpte ju en 960kylare som konstigt nog sprack i garaget efter en hel natts gasande. Helt sjukt verkligen, den sprack när jag parkerat i garaget, 2 sek innan jag skulle vrida av nyckeln.
Bytte kylare till en likadan från skroten, som visade sej läcka.

Så jag köpte tillslut en kylare från biltema från en 940 med ac. Lika stor som 960ins men med uttag för kärlet. Den funkar mkt bra och är tät, trot eller ej.
Måste ha vart luft i systemet med första kylaren, samt fel på locket så det inte släppte ut trycket.
Fixade även en till upphängning till avgasröret. Men nu har jag feta vibrationsljud i bilen. Så det måste jag tydligen göra om.
Misstänkte även att det var nå fel på soppasystemet då dutycyklen var på 88% vid 1,8bar. Efter at ha provflödat och mätt soppatryck så kan jag säga att allt är i sin ordning. Det är bara att mina 1700cc!!!! spridare är för SMÅ?!?

Måste gå på 2200cc spridare så man kan ladda på mer. Ska ju upp till 500whp och 2,5bar laddtryck. Men det köper jag hos ppf när jag är där.
Annar är allt i sin ordning. Ska bygga om vevhusventilationen. Den spottar ur för mkt olja. Så jag ska bygga nån fälla av nåt slag.
Imorrn blir det tvätt och lastning av bilfan och på tisdag avfärd till PPF. Kommer filma och sådär så ni har något att dregla över på fredagkvällarna.
Vi ses på vägarna.