3859
Sök

En ilsken liten jävla lådbil

Iden med hela projektet va, att jag vill ha en liten bil, rwd, och turbo, med grym väghållning, började leta efter en liten bil som jag kunde utveckla!! fick då av en kompis en lancia a112, perfekt utgångsobjekt tänkte jag!!... Visa mer

ms.no.fear
1 053 780 Visningar
Uppdaterades senast 7 april 2015
961 Inlägg
17 augusti 2012
Thunderbird88 skrev:
För att svara på E85 frågor.
Jag och far kör E85 i våra bilar utan några problem. Du kan absolut skita i att bry dig om att slangar fräts sönder eller så. Inte hänt oss än far har haft det i sin bil i kanske 5 år nu? Inga problem. Tror knappast det kommer bli några.
Se bara till att överdimensionera soppa pumpen wink

jag tror det beror på vilken bil man kör och om TS ändå ska bygga en bil nästintill från grunden kan han lika gärna slänga in sånt som tål etanol och slipp oroa sig ifall något skulle hända

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

434 Inlägg
17 augusti 2012
turbo81a skrev:
Dometros skrev:

Den var inte liten, hur många liter?

Den är inte så stor, 25x25x85  så ca 50liter:-)

okej ^^

ms.no.fear
585 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Vilken dimension brukar ni köra på an kopplingar??

2 419 Inlägg
17 augusti 2012
turbo81a skrev:
Vilken dimension brukar ni köra på an kopplingar??

8mm

ms.no.fear
585 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36380/36380-5eff315db72db940739bee031a9cce0b.jpg
Va nere lite snabbt och svetsade till ett pedalställ:-)

961 Inlägg
27 augusti 2012
har du mycke att göra hemma eller på jobbet eller? det som gick så snabbt i början smile

-danskt ordspråk

ms.no.fear
585 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
KBAragger skrev:
har du mycke att göra hemma eller på jobbet eller? det som gick så snabbt i början smile

Gick lite lättare när man bara hade 1barn, fick en till för ca 3 månader sen, så man har blivit lite begränsad nu, men nu har dagis börjat igen så nu drar jag ett litet ryck igen:-)

961 Inlägg
27 augusti 2012
turbo81a skrev:
KBAragger skrev:

Gick lite lättare när man bara hade 1barn, fick en till för ca 3 månader sen, så man har blivit lite begränsad nu, men nu har dagis börjat igen så nu drar jag ett litet ryck igen:-)

ahhaaaaa, nu går det upp för mig, du har säkert sagt det tidigare.... men men smile

-danskt ordspråk

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 588 Inlägg
27 augusti 2012
turbo81a skrev:
KBAragger skrev:

det blir dubbla barnstolar i bilen nudå wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 419 Inlägg
27 augusti 2012
farbrorbozze skrev:
turbo81a skrev:
KBAragger skrev:

bygger han inte lådbil till barnen? roll

961 Inlägg
27 augusti 2012
strandberg31 skrev:
farbrorbozze skrev:
turbo81a skrev:

bygger han inte lådbil till barnen? roll

då vill jag bli hans son smile

-danskt ordspråk

ms.no.fear
585 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
Fan ni gav mig precis en ny idé!!! Varför inte 2 st race barnstolar bak i bilen:-)

Audiskadad
1 287 Inlägg
27 augusti 2012
turbo81a skrev:
Fan ni gav mig precis en ny idé!!! Varför inte 2 st race barnstolar bak i bilen:-)

finns juh sparco barnstolar å köpa:P ungen lär juh inte sitta skönt men fan va fränt;)

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)

961 Inlägg
27 augusti 2012
turbo81a skrev:

dina ungar kommer älska dig och skryta som fan på dagis om sin farsas bil tongue

-danskt ordspråk

12 Inlägg
27 augusti 2012
Det behöver du inte tänka på. Mina barn ska inte åka en meter i den där uppskrämda gräsklipparen! 😉😉

961 Inlägg
27 augusti 2012
Turbo86a skrev:
Det behöver du inte tänka på. Mina barn ska inte åka en meter i den där uppskrämda gräsklipparen! 😉😉

hahahaha, du låter precis som en mamma lol

-danskt ordspråk

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 588 Inlägg
27 augusti 2012
KBAragger skrev:
Turbo86a skrev:
Det behöver du inte tänka på. Mina barn ska inte åka en meter i den där uppskrämda gräsklipparen! ����

hahahaha, du låter precis som en mamma lol

hahaha , gissar "Mamma" får sista ordet i den frågan wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

ms.no.fear
585 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
Oj då, nu kom regeringen in och kollade! Blir att jobba lite natt i garaget nu då:-) och smyga dit något ha ha

9 143 Inlägg
27 augusti 2012
turbo81a skrev:
Oj då, nu kom regeringen in och kollade! Blir att jobba lite natt i garaget nu då:-) och smyga dit något ha ha

Sen kan ju barnen få åka med i bilen när frun inte är hemma. Det dom inte vet, det får dom inte ont av! wink

Skrap
2 098 Inlägg
27 augusti 2012
Turbo86a skrev:

hahahaha, klockrent!. Make my day!. TACK wink

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Sök