2944
Sök

Trimma volvo 5a

937 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
#1
Tjena, jag ska köra med orginal sprut å mappa det sen på firma ska ha runt 500 hk, nu till frågan ska mna förstora luftmassemätarhuset? är tacksam för snabba svar! smile


Get low or die trying!
48 Inlägg
15 februari 2012
#2
sätt på lmm ifrån en 960. det är 3" så får du mer luft och kan ställa ladd mer osv.


937 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
#3
kentaolsson skrev:
sätt på lmm ifrån en 960. det är 3" så får du mer luft och kan ställa ladd mer osv.

sitter den inte 3" på t5a? jag har inte tänkt på det, men man ska altså förstora den, tänkte ska ju har dubbelt så stora spridare som orginal.


Get low or die trying!
48 Inlägg
15 februari 2012
#4
det kanske det gör har ingen aning om dedär motorera jag. tänk på å ha spridar som delar ut rätt, inte bra med förstora heller.


937 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
#5
kentaolsson skrev:
det kanske det gör har ingen aning om dedär motorera jag. tänk på å ha spridar som delar ut rätt, inte bra med förstora heller.

okej, ne det vet jag har trimmat andra motorer innan å då fortora man luftmassemätaren, tänkte efter som jag ska mappa bilen sen så kanske mna inte behöver förstora den? orginal spridarna är vel på 334cc om jag mines rätt å dom ja ska använda sen ligger på 630.


8 267 Inlägg
15 februari 2012
#6
Kalasgasarn skrev:
kentaolsson skrev:
sätt på lmm ifrån en 960. det är 3" så får du mer luft och kan ställa ladd mer osv.

sitter den inte 3" på t5a? jag har inte tänkt på det, men man ska altså förstora den, tänkte ska ju har dubbelt så stora spridare som orginal.

Original är 62mm invändigt, medans den så kallade 3" är 72mm invändigt och till 630cc bör man titta på en som är runt 85mm invändigt.

Har man dock inget behov av att köra bilen nåt speciellt innan mappning kan man köra med i princip vilken sorlek som helst på lmm bara den är tillräckligt stor för effektmålet. Det som händer då är att det blir mer jobb för den som mappar.

EDIT: För att svara på frågan i första inlägget: Ja, då m-å-s-t-e ha ett större lmm-hus om du ska ha en chans att nå 500hk
Senast redigerat av Marlboroman (15 februari 2012)


937 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
#7
Marlboroman skrev:
Kalasgasarn skrev:
kentaolsson skrev:
sätt på lmm ifrån en 960. det är 3" så får du mer luft och kan ställa ladd mer osv.

sitter den inte 3" på t5a? jag har inte tänkt på det, men man ska altså förstora den, tänkte ska ju har dubbelt så stora spridare som orginal.

Original är 62mm invändigt, medans den så kallade 3" är 72mm invändigt och till 630cc bör man titta på en som är runt 85mm invändigt.

Har man dock inget behov av att köra bilen nåt speciellt innan mappning kan man köra med i princip vilken sorlek som helst på lmm bara den är tillräckligt stor för effektmålet. Det som händer då är att det blir mer jobb för den som mappar.

EDIT: För att svara på frågan i första inlägget: Ja, då m-å-s-t-e ha ett större lmm-hus om du ska ha en chans att nå 500hk

okej tack för informationen. smile



Sök