4402
Sök

Den stora extraljus tråden

GL77
20 november 2012
Trådstartare
partyvan skrev:
Idag beställdes 3st 55w d2s kit till mina nbb alpha 225 kommer bilder så fort dom kommer hem kanske kommer upp nån bild på extra ljus monteringen när jag börjat med den

Vart köpte du dem?

1 071 Inlägg
20 november 2012
G-TECH skrev:
partyvan skrev:
Idag beställdes 3st 55w d2s kit till mina nbb alpha 225 kommer bilder så fort dom kommer hem kanske kommer upp nån bild på extra ljus monteringen när jag börjat med den

Vart köpte du dem?

ebay

Onödigt inlägg^^

GL77
20 november 2012
Trådstartare
partyvan skrev:
G-TECH skrev:
partyvan skrev:

Vart köpte du dem?

ebay

Aha ok

1 071 Inlägg
20 november 2012
Tycker inte det är värt och handla i sverige när samma saker finns på ebay för en 1/3 av priset

Onödigt inlägg^^

Supraman
2 300 Inlägg
21 november 2012
Jo då de kan va värt att handla i sverige, man får handla på rätt ställen bara smile

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

730 Inlägg
21 november 2012
partyvan skrev:
Tycker inte det är värt och handla i sverige när samma saker finns på ebay för en 1/3 av priset

Ebay kan vara bra, men även kasst. Har väntat i snart 3 månader på några xenonkit som inte har kommit ännu. Fastnade i tullen i Kina. Men sen samtidigt så kan man få saker där ifrån som man inte har räknat med, igår kom det 2 st 75w xenonkit som inte var beställda, eller beställde för 2 månader sen, men dom har jag redan fått och monterat och nu kom det likadant igen wink

Har hänt en gång tidigare med.

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
Sjodahl skrev:
partyvan skrev:

Ebay kan vara bra, men även kasst. Har väntat i snart 3 månader på några xenonkit som inte har kommit ännu. Fastnade i tullen i Kina. Men sen samtidigt så kan man få saker där ifrån som man inte har räknat med, igår kom det 2 st 75w xenonkit som inte var beställda, eller beställde för 2 månader sen, men dom har jag redan fått och monterat och nu kom det likadant igen wink

Ja, kruxet är ju garantin. Men det brukar ju inte vara några problem, om man nu inte måste skicka tillbaka grejorna. Och då blir det ju genast ovärt att handla därifrån. tongue
Men som du säger, man kan få grejor från helt ingenstans. Dock har det bara hänt mig en gång, och då fick jag en extra HDMI kabel. tongue

Xenoholic
2 559 Inlägg
21 november 2012

9§ Annonsering

Annonsering (oavsett typ) får inte förekomma i forumet (inte heller i forumsignaturen). Använd istället Köp & Sälj.
roll

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
Vad har ni för relä, har ni sånadär små 30-40A relän?
Jag har 2 st 30A.
Men på nästa bil jag monterar extraljus, så kommer jag sätta dit ett 'Nagares' 80a eller 100a.
Tror det sparar tid vid montering. Sen slipper man att reläna krånglar hela tiden, nu är det ju inget som säger att detta relä INTE kommer krångla, men tror risken är mindre än med dom billiga skitreläna.. tongue

Xenoholic
2 559 Inlägg
21 november 2012
TouchOfRed skrev:
Vad har ni för relä, har ni sånadär små 30-40A relän?
Jag har 2 st 30A.
Men på nästa bil jag monterar extraljus, så kommer jag sätta dit ett 'Nagares' 80a eller 100a.
Tror det sparar tid vid montering. Sen slipper man att reläna krånglar hela tiden, nu är det ju inget som säger att detta relä INTE kommer krångla, men tror risken är mindre än med dom billiga skitreläna.. tongue

Vart erbjuden ett 200A relä för 240:- på Mekonomen när jag frågade efter ett 100A. tyckte det var liiite väl häftigt hehe tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

414 Inlägg
21 november 2012
sitter och funderar på julklapp till mig själv

Antingen 2 st http://www.prestandabelysning.se/2-30w- … aljus/54-0

Eller en eller 2 st http://www.prestandabelysning.se/10-cre … ramp/134-0

Någon som testat dessa?

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
21 november 2012
Sjodahl skrev:
partyvan skrev:

Alltid gött att ha i reserv tongue

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

Soppgubbe
900 Inlägg
21 november 2012
Någon som vet var man kan köpa ex.ljus hållare för 3st 170mm ljus?
Hellst med hål.

Tacksam för svar.

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

GL77
21 november 2012
Trådstartare
V70Drive skrev:
Hellst med hål.

Tacksam för svar.

Mekonomen, Biltema, varenda bil tillbehörs butik borde väl ha det???

Eller: http://www.tradera.com/extraljus-faste- … _169254707
Senast redigerat av G-TECH (21 november 2012)

Fotograf
72 Inlägg
21 november 2012
Aerocombi skrev:

9§ Annonsering

Annonsering (oavsett typ) får inte förekomma i forumet (inte heller i forumsignaturen). Använd istället Köp & Sälj.
roll

Vad jag vet så annonserade jag inte här, utan jag bara frågade om dessa ljus var eftertraktade! mad

Låt ADMIN säga till om det nu var så fel...
Senast redigerat av PGL (21 november 2012)

76 Inlägg
21 november 2012
granadadr skrev:
hur kontaktar man ADMIN??

Admin har ju skrivit här tidigare, då han har sagt till vissa att sköta sig. Och om du nu så gärna vill kontakta Admin så borde du väl ta reda på det själv, eller hur?

3 151 Inlägg
21 november 2012
Finns ju en "Rapportera"-knapp om man tycker att ett inlägg är opassande...

Soppgubbe
900 Inlägg
21 november 2012
G-TECH skrev:
V70Drive skrev:
Hellst med hål.

Tacksam för svar.

Mekonomen, Biltema, varenda bil tillbehörs butik borde väl ha det???

Eller: http://www.tradera.com/extraljus-faste- … _169254707

Dom är för 225mm ljus, vill ha till 170mm så de inte ser så glest ut. Hittade ett på oljebaren, men tack ändå för svar smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

189 Inlägg
21 november 2012
Två nya Sim med bred ljusbild beställda. Måste byta ut dom två yttersta då dom var upprostade :p blir 55w xenon i dom smile

Edit: Någon som provat dom där små 15w led "backljusen"?
Senast redigerat av vwkjell (21 november 2012)

Old VW's never die, they just get more expensive!

Sök