Vibration i kadan 940 ltt

tomasi
5 mars 2012 · 75 Inlägg

tja har bytt stödlager på min 940 ltt 95 pågrönd av att de viprerade när man gasade fullt på 4-5
men blev ingen skilnad snarare mer. För nu är de hela tiden i 80-100 så jag har plockat ner bakre delen av kardan och kola korsen men de var inget glapp. Men de kärvar en del kand de vara felet ??

och jag trode först att jag hade monterat främre o bakre delen fel men de går inte att montera på något annat sät har provat men går bara in i ett läge ??

Senast redigerat av tomasi (5 mars 2012)

henne_svenne
5 mars 2012 · 668 Inlägg

Kollat hardyskivan?

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
tomasi
5 mars 2012 · 75 Inlägg

ja såg fin ut

twin_cam Smålänning
5 mars 2012 · 7 877 Inlägg

Jo kardan går att sätta fel, är små jävla pilar som ska passa mot varann på var sida om kardan.

Men om korsen kärvar i något läge kan det vara bytardags ändå.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
tomasi
5 mars 2012 · 75 Inlägg

pilar ?? jag hitar fan inga pilar på bakre kardan har kolat

Senast redigerat av tomasi (5 mars 2012)

twin_cam Smålänning
5 mars 2012 · 7 877 Inlägg

tomasi skrev:
pilar ??

Japp, på varje halva, framför stödlagret och tre- fyra cm bakom splinesen efter stödlagret sitter två pilar.

------->  Stödlager  <-------

De som syns på skärmen, är ungerfär naturlig storlek på bilen.

Är ofta målat med gula prickar också, men kardan kan vara jävligt skitig, så det är sällan pilarna syns utan en rengöring.

Tro mig, jag bytte också stödlager för att bli av med vibarationer från en kardan som ägaren innan satt ihop fel, och jag såg inga markeringar alls förrän jag gjorde ren kardan smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
tomasi
5 mars 2012 · 75 Inlägg

är de vid pilen på bilden ??

twin_cam Smålänning
5 mars 2012 · 7 877 Inlägg

tomasi skrev:
är de vid pilen på bilden ??

Vilken bild?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
tomasi
5 mars 2012 · 75 Inlägg

komer kronglar med datorn
https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118403/118403-c35816163a9023cf21d7823a62f50930_tn.jpg

Senast redigerat av tomasi (5 mars 2012)

zemin Licenssvetsare
10 mars 2012 · 9 Inlägg

Pilen sitta på andra sidan knutkorset. Alltså på röret om jag inte minns fel.

Mvh

Turbotk
10 mars 2012 · 73 Inlägg

om man inte hittar pilar så ska båda gafflarna vara på samma håll (vinkel) på dem olika delarna.  svårt att förklara hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang