Danne_1977 skrev:
Ja där ser man..

Haha

Har fungerat felfritt för mig i vinter nu iaf!
Jag och en polare märkte igår en rolig sak... När jag har spunnit med bilen nu i vinter så har det ibland knäppt som fa-an i bilen och har hela tiden trott att det har varit vinkelväxeln som har hållt på att ge upp.
Hade en massa knappar kvar från min röda gmla V70, där ibland "STC"-knappen, dvs antispinnknappen. Eftersom att det satt flera täcklock för vissa knappar vid sidorna om ratten på min XC så kollade vi om det satt några kontakter där bakom och givetvis, där satt det kontakter lösa!
Happ, leta efter "STC"-knappen och kolla om den passa, jajjemen, utan problem hittade vi en kontakt som passade perfekt och när jag höll inne den så började lampan för antispinn lysa, precis som om den vore avstängd!
Ut och testa om det hände något, hittade några ställen med snö, "råkade" gasa lite och nu var allt knäppande borta... Testade att sätta på systemet och jajjemen, knäppandet var tillbaka!
Har läst att min modell ska ha "TRACS" men har aldrig känt att det systemet har jobbat innan eftersom att den har fortsatt spunnit och har bara knäppt mycket i vinter... Ska det verkligen vara så eller är det någon som har en aning vad det är?
Tycker mest att det är skönt nu när man kan få knäppandet att försvinna!