Danne_1977 skrev:
Mack skrev:
Danne_1977 skrev:
Så länge man håller höga varv så funkar det nog, men som jag sagt tidigare så vill man ju att awd ska funka när man krypkör och verkligen behöver ta sig fram.. då vill man inte hålla 3000 varv direkt.. enligt uppgift jag fått tag på så måste man gasa mer för att effektivt kunna använda Visco.. då har framhjulen redan grävt ner sig och kan man inte tokgasa där man ska ta sig fram så är visco således heller inget alternativ..
Även här kan jag såklart ha fel.. men där det verkar funkar med Visco där verkar det åxå vara ganska höga varv, ett bra fäste får man inte med höga varv, låga varv och awd måste vara optimalt väste på dom flesta underlag..
Det är det jag menar. Det är en viss teknik man lär sig med tiden, för att få ut det mesta av viscon.
Lär man sig tekniken, så behöver man inte gasa som en vilde, etc, etc - för att få det att funka.
Det är en myt att hjulen hinner borra ner sig innan bakhjulen kommer igång..snälla förstå det.
Det är rätt så intressant med Visco och Haldex faktiskt.
Jag tolkar det som att det är nåt man lär sig med tiden i förhållande till grepp och underlag så lär man sig hur man ska köra och gasa.. förutsatt att Viscon funkar som den ska rent praktiskt alltså.
Precis min tanke!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.