jag har alltid lyft motorn..men nu när jag ska byta koppling så tänker jag sänka den..så man ska trycka in ratten max å max upp sen låsa..är väll bara å skruva upp kopplingen till växeln..sen banka loss den där ifrån..sen bara släppa subframen på vänster sidan..eller bägge beroende på uttustning..kommer att lägga upp en tråd på min nu med det..ska flytta på den imorrn sen dra igång...så har du inte superbråttom så kan du kika på min tråd.
Växellådan DÄÄÄÄÄÄN Ska nu bara äte fin kvällsmat sen ut och byta svänghjul till dubbelmasse. Får la bli så tills vidare.
Jag skruva av skruvarna till styrväxeln sedan lossa lite på bultarna på höger sida, och skruva av bultarna på andra sidan "Vänster" Sedan tog jag en domkraft vid motorn och motorlyften till växellådan för att kunna fira ner den! Var ganska enkelt.
Då så växellådan nere och bytte svänghjul med. Och börja montera ihop alla saker, sedan vrida på nyckeln!!!!
Men som sagt de står bara och tuggar och tuggar och åter tuggar. Inte ens tänder den till!!!! Just nu vet jag inte ens vad jag ska ta mig till. Nolla kammarna, bytt svänghjul till originala igen. Har även dragit nya jordkablar mellan motor och kaross.
Ja ni som kanske är mer kunnig än jag kan ta stor del av hjälpen här. Har nu gjort allt det jag kan!
Bytt/kollat:
Svänghjul till original "Dubbel masse" Brovat tre givare till vevaxeln. Bränsle får den tillräckligt med. Bytt tändspole. Nolla kamrem 10ggr säkert. Kolla upp precis alla kablar "Allt sitter på sin plats" Helt nya tändstift från volvo "SVIN DYRA"
Nu längre tänder den inte alls till som förr :problem: Bara en massa tuggande! Men lyssnar man från huvud bränslepumpen så låter den som den ska. Kan väl inte vara en startspärr i heller?
Ja tacksammt med förslag, min lilla hjärna orkar inte mer!
Var man trött eller var man Gick ut i garaget för provstarta, men inge tändning alls! Så börja skruva lös fördelaren och medans kika jag på fram rutan och fick syn på rotorn Kan det vara så bra alltså? Där inne fanns ingen rutor alls Montera den och starta på engång..... Men multiremmen hoppa ur och trodde det var kamrem
Så ska köpa en helt ny imorn, eftersom den andra var lite sliten
vänta lite här nu, har du bytat svänghjul, givare och genomgått allt UTAN att först kolla gnista och skicket på fördelaren? ajabaja, men man lär sig från misstag
mk2_power Var så att jag tog av fördelaren igår kväll och kika på den, men vet att den är ny likaså rotorn Men sen lämna jag detta och rev ner växellådan och bytte svänghjul osv. Sedan var de väl bara montera ihop alla andra delarna. Så montera fördelaren på slutet. men klockan 23,30 och varit i garaget hela dagen tar på krafterna, så jag bara körde på. Så idag fick jag syn på rotorn Du anar inte hur jag garva åt mig själv Men en Nokia N8 mindre har jag, den for då jävligt lång.
trollis: Är det en person som inte ger sig så är det jag. Förbanad kan jag bli! Men går oftas över fort Men som sagt får verkligen tacka er som hjälpt till med all tips!
masseT5R skrev: hehe ja öl ska du bju på endå eheheh
Haha jaja de ska jag Fi fean vad S70 murrar fint nu, låter nästan som en vass audi femma
Men har sjukt mkt luft i kopplingen, sedan läcker de vatten någonstans, bara droppar ner. Men vet icke vart!!!
gött gött!
ja finns en variant, nån får sätta sig i å trampaner kopplingen..öppna luftningen på slavcylindern..men pass upp det sprutar till fort som fäen!..sen kommer pedalen ligga mot golvet..men den kommer upp igen..trampa lite så är det lungt sen..gör så nån gång.
eller som jag gör: åk till mekonomen å köp en självluftare för bromsar kostar 198 har jag för mig, så jäkla bäst..har gjort allt med denna lilla slang hehe
kolla så att inte slangarna från värmepaketet är lösa eller har gått sönder när du lyfte i motorn, man måste vara noga att vika bort dom, fast är dom riktigt ruttna så kan dom spricka när du ska just vika undan dom hehe