Fälgrenovering i Dalarna?

TobiasJonsson
13 mars 2012 · 6 Inlägg

Har 4st Brock B68 som är kantstötta och lacksläpp, så dom är i behov av en renovering. Blästring och pulverlackering. Någon som vet om nån som håller på med detta i kring Avesta?

Rookztr
22 mars 2012 · 22 Inlägg

TobiasJonsson skrev:
Har 4st Brock B68 som är kantstötta och lacksläpp, så dom är i behov av en renovering. Blästring och pulverlackering. Någon som vet om nån som håller på med detta i kring Avesta?

Jag kommer in och bumpar denna, då jag också letar efter ett ställe dom blästrar.
Om du har hittat något kan ju gärna dela med dig, då jag är bosatt i Avesta med smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
22 mars 2012 · 10 427 Inlägg

Eftersom tråden ändå finns så finns det iaf en herre som kan rikta fälgar utanför Hedemora.
Om man har dåliga kanter och obalans osv. Kan meddela var om man är intresserad.
Men har inte så mycket med blästring och lack att göra.

volyota
22 mars 2012 · 241 Inlägg

smen i hysta någon km bortanför fäggeby fixar kassa fälgar.. persa blästrar i koppardalen

Fear38
23 mars 2012 · 658 Inlägg

Mellan Hedemora om man åker mot Falun så finns det som sagt en äldre man som har en verkstad där efter vägen på vänster sida om man kommer från hedemora hållet den kan man inte missa om man håller lite koll den ligger presis bara 1 meter in på grusplanen stor verkstad med massa bråte på framsidan, men han kan vara svår o få tag i men tror han har telenummer på dörren. Har haft alufälgar hos honom på både riktning och han blästade och lackade men det var säkert 10 år sen och det blev kanon. Sen så har jag anlitat däckfirman i Hedemora för dom riktade en 17 fälg åt mig som var jätteoval efter en tur ner i en tjälskada och det gjorde dom medan jag väntade där  wink Blev skitbra inte det minsta obalans.
Sen finns det ett måleri tror det heter Dala måleri eller nåt liknande i Borlänge som jag haft många fälgar hos som blästrar och pulverlackar billigt som tusan, normalt håller dom på blästrar målar byggbalkar. Så fälgar det är smågrejjer för dom o det blir typ kaffekassa när man kommer dit. Dom ligger bakom nedanför skanska strax över järnvägsövergången in till vänster direkt o sen mitten på gården.

Rookztr
23 mars 2012 · 22 Inlägg

Fint med alla svar! smile
Ska tänka på saken i helgen, då min käre styvfar nämnde att han kunde få det gjort i Hedemora.

TobiasJonsson
24 mars 2012 · 6 Inlägg

M&T Bläst och måleri i Hedemora! 1500 för blästring + pulverlack fick jag tag på.

Fear38
24 mars 2012 · 658 Inlägg

Ojj va dyrt  wink  ja dom i borlänge som jag gav tips på dom gjorde allt för under 500 spänn   haha

Rookztr
24 mars 2012 · 22 Inlägg

Ja helvete, hoppas man har vägarna förbi Borlänge i framtiden då, inte tid för sommardäck ännu så wink

steifan DR!FTT3KN!K3R
24 mars 2012 · 10 427 Inlägg

Ja man kanske skulle ha lämnat iväg ett par fälgar om det var så billigt smile

Fear38
24 mars 2012 · 658 Inlägg

ja det var ju typ kaffepengar för dom, dom häll på med blästring o lack åt företag mest o tog då sånna här saker på eftermiddan efter dom har jobbat klart eller på luncher och sånt

Rookztr
24 mars 2012 · 22 Inlägg

Dala Bygg & Måleri
http://www.hotfrogse.se/Companies/Dala-Bygg-M%C3%A5leri

Är det dessa du menar? smile

Fear38
25 mars 2012 · 658 Inlägg

Rookztr skrev:
Dala Bygg & Måleri
http://www.hotfrogse.se/Companies/Dala-Bygg-M%C3%A5leri

Är det dessa du menar? smile

Nej men jag kollade lite nogrannare idag och dom har nog bytt namn bara men så här heter dom, ligger nedanför  Dollarstore butiken fanns andra sidan

Sörängets Blästerservice AB  Tel: 0243-805 09
Telefax: 0243-810 14
Besöksadress
Mästargatan 5
781 71 BORLÄNGE

Rookztr
25 mars 2012 · 22 Inlägg

Fear38 skrev:
Nej men jag kollade lite nogrannare idag och dom har nog bytt namn bara men så här heter dom, ligger nedanför  Dollarstore butiken fanns andra sidan

Sörängets Blästerservice AB  Tel: 0243-805 09
Telefax: 0243-810 14
Besöksadress
Mästargatan 5
781 71 BORLÄNGE

Tack å bock big_smile

Jocke__88
4 maj 2022 · 104 Inlägg

steifan skrev:
Eftersom tråden ändå finns så finns det iaf en herre som kan rikta fälgar utanför Hedemora.
Om man har dåliga kanter och obalans osv. Kan meddela var om man är intresserad.
Men har inte så mycket med blästring och lack att göra.

Jag är intresserad utav att rikta fälgar. Vart finns gubben?

Fiat 600 "Fialisa" (1963)
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 maj 2022 · 10 427 Inlägg

Jocke__88 skrev:

steifan skrev:
Eftersom tråden ändå finns så finns det iaf en herre som kan rikta fälgar utanför Hedemora.
Om man har dåliga kanter och obalans osv. Kan meddela var om man är intresserad.
Men har inte så mycket med blästring och lack att göra.

Jag är intresserad utav att rikta fälgar. Vart finns gubben?

Tjena! Nu var det ju 10 år sedan jag lämnade dit något men A Carlssons Smidesverkstad i St Skedvi.
https://goo.gl/maps/7PFxMbkKTPzDMz5A6

Ingen aning om det fortfarande är aktuellt smile

Jocke__88
10 maj 2022 · 104 Inlägg

steifan skrev:

Jocke__88 skrev:

steifan skrev:
Eftersom tråden ändå finns så finns det iaf en herre som kan rikta fälgar utanför Hedemora.
Om man har dåliga kanter och obalans osv. Kan meddela var om man är intresserad.
Men har inte så mycket med blästring och lack att göra.

Jag är intresserad utav att rikta fälgar. Vart finns gubben?

Tjena! Nu var det ju 10 år sedan jag lämnade dit något men A Carlssons Smidesverkstad i St Skedvi.
https://goo.gl/maps/7PFxMbkKTPzDMz5A6

Ingen aning om det fortfarande är aktuellt smile

Tusen tack för svaret!!! Nä men alltid värt ett försök! smile

Fiat 600 "Fialisa" (1963)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang