6486
Sök

Beställa ny nyckel peugeot 206 cc, köpa begangnad från skroten och koda om?

2 174 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
Tjena, har haft en nyckel ett längre tag, och nu tappa ja bort den andra några timmar, och då satt hjärtat i halsgropen, så nu har jag bestämmt mig beställa en till nyckel, peugeot ville ha ca 1700 kr, och måste köra den till linköping, 950 ca för fjärrdelen, 130 för låsbladet klart, och några hundra för kodningen.

Jag undrar nu, går det köpa en annan begangnad nyckel från en peugeot 206 sen byta bladet, och koda den? har fått tag i beg nycklar för 230 kr styck, och köper man så man har totalt 3 nycklar är det stor skillnad 500 för 2, eller 2000 kr för bara fjärrdelarna.

Den gamla nyckeln man har blir obrukbar när man kodar om nya, så alla nycklar måste kodas samtidigt, och känns det bra göra så många nycklar man vill ha direkt, annars får man ju göra en ny kodning längre fram igen, och då blir den nyckeln man koda nu, obrukbar också.

Någon som vet om det går göra som jag tänker? rent teoretiskt borde det funka, men frågan är om det är vissa modeller på nycklar och serie nummer man ska ha, så vet du något? skriv gärna en mening eller 2.

Mvh Kim

Sök