Hur ofta tvättar ni era bilar? kan man tvätta för ofta så det slits istället för att bli rent? =D

Goof
25 mars 2012 · 63 Inlägg

Topic. Brukar tvätta så fort den blir skitig, typ varje helg. Det är väl inte "för ofta"?

nixon89 klabbarpan
25 mars 2012 · 3 041 Inlägg

Bra fråga du:-)  jag tvättar min nästan varje dag:-P. Så detta var verkligen en bra fråga:-)

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Niklas1987 NO
25 mars 2012 · 2 182 Inlägg

En gång i veckan nu på sommaren, försöker göra det  på vintern med. Kör då i tvätthall utan borstar.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
KaptenHaddock
25 mars 2012 · 357 Inlägg

Det är ju en enorm skillnad på att tvätta och tvätta.
Jag arbetar ju med bilvård och de bästa kunderna är dom som kör borstfri automattvätt, och kommer in nån gång per år för tvätt hos oss, då existerar knappt repor.

Har man ett lackskydd på bilen, kan man ju avfetta och spola av i princip 100% av all smuts, och sedan svampa av och få en fin bil.

Andra åker på gds tvätten och skrubbar med deras grusborstar, så bilen är sönderrepad efter en tvätt:)

Det bästa är alltså att tvätta så ofta man känner för det men försiktigt och förståndigt, eller att göra det så sälla som möjligt om man inte vet hur:)

Tvättar själv alldeles för sällan, har dock inte haft något värt att tvätta på ett tag men jobbar på det.

MVH/

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook
_Norrland_ Bilvårdstekniker
25 mars 2012 · 766 Inlägg

Jag tvättar väll ca 1 gång i veckan nuförtiden, sen utöver det kan det tillkomma några lättare avspolningar speciellt under denna årstid då bilen blir skitig direkt.

Säger som Kapten sa här innan att så länge du tvättar på rätt sätt kan du tvätta precis hur ofta du vill, men vid fel tvättad bil så kan det gå snabbt att fördärva en lack smile

/Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Goof
25 mars 2012 · 63 Inlägg

Vi har tvätthallar i gargelängorna där jag bor, alltid ledigt så där kan man tvätta när som helst! Brukar spruta på avfettning låte verka i typ 10 min, spolar av den med ljummet vattten ordentligt efter det. Tvättar med svamp o schampo och sköljer igen sen. Torkar av med microfiberduk sen. Typ en gång i veckan

Jolle
25 mars 2012 · 95 Inlägg

Minst en gång i veckan, fast de kan bli oftare den här årstiden big_smile

940R
25 mars 2012 · 1 567 Inlägg

Tvättar min två gånger i månaden eller efter behov lite mer eller mindre.Vaxar även bilen med ca en 1-1/2 mellanrum.

Under vintern med mycket salt och smuts så brukar jag bara åka och spola rent bilen med högtryck en gång i veckan.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang