3800
Sök

info om polisbilar

147 Inlägg
6 augusti 2009
DeLorean skrev:
740GL skrev:
Varken polisbilar, ambulanser eller andra utryckningsfordon är trimmade eller ombyggda med prestandahöjande åtgärder. Polisens bilar går inte värre än familjen Svenssons nyinköpta V70. Tror ni själva att polis och andra myndigheter får åka omkring med trimmade bilar, när det enligt lag är förbjudet?

Sen när blev det olagligt med trimmade bilar? Det är självklart att du får öka upp prestandan på din bil så länge den håller sig inom utsläpsregler o.s.v , men du måste göra en omregistrering.
Det finns bilar hos Polisen som har bra mycket krut under huven och inga restriktorer...men de ligger fortfarande under gränsvärdet som är uppsatt (känner ett par "snutar" i trafiken) men det är inte det som gör att vissa kan åka i från dem, de släpper ett "jag" om det är fara för liv eller större skada, dvs att Polisen kör med hjärna, vilket en massa av oss här tycks sakna (även jag i bland) Men en sak är säker....De poliser som kör, är bättre på att hantera en bil än det flesta av oss här, de ha kontunuerliga körlektioner i hög fart och handahavande.

Det där sissta att dom tränar måste va myt isåfall gör dina polare de, det är ju det dom snackar om på nyheter å i radio att snuten är så värde lös på att köra bil att dom förstör för flera miljoner varje år, Därför hade dom tänkte att dom skulle börja med en uppkörning varje år.

1 339 Inlägg
6 augusti 2009
BergviK_ skrev:
DeLorean skrev:
740GL skrev:
Varken polisbilar, ambulanser eller andra utryckningsfordon är trimmade eller ombyggda med prestandahöjande åtgärder. Polisens bilar går inte värre än familjen Svenssons nyinköpta V70. Tror ni själva att polis och andra myndigheter får åka omkring med trimmade bilar, när det enligt lag är förbjudet?

Sen när blev det olagligt med trimmade bilar? Det är självklart att du får öka upp prestandan på din bil så länge den håller sig inom utsläpsregler o.s.v , men du måste göra en omregistrering.
Det finns bilar hos Polisen som har bra mycket krut under huven och inga restriktorer...men de ligger fortfarande under gränsvärdet som är uppsatt (känner ett par "snutar" i trafiken) men det är inte det som gör att vissa kan åka i från dem, de släpper ett "jag" om det är fara för liv eller större skada, dvs att Polisen kör med hjärna, vilket en massa av oss här tycks sakna (även jag i bland) Men en sak är säker....De poliser som kör, är bättre på att hantera en bil än det flesta av oss här, de ha kontunuerliga körlektioner i hög fart och handahavande.

Det där sissta att dom tränar måste va myt isåfall gör dina polare de, det är ju det dom snackar om på nyheter å i radio att snuten är så värde lös på att köra bil att dom förstör för flera miljoner varje år, Därför hade dom tänkte att dom skulle börja med en uppkörning varje år.

Dom tränar...Har sett det många ggr

184 Inlägg
6 augusti 2009
Jag vet iaf att Polisen i Sunne tränar på isen varje vinter (säkert även arvika polisen och att karlstad polisen va där o körde) ^^ För de va vi i skolan som ploga banan åt dom tongue

4 005 Inlägg
6 augusti 2009
Ursäkta, men fy fan vad mycket skitsnack det var i denna tråd...

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
6 augusti 2009
Polismyndigheten i Linköping och Norrköping har lagt beställning på 5st merca/bmw kombi, vet ej färg eller modell. Diskuterade detta med konstapeln som stannade mig sist då jag sa att det skulle vara smart av dom att köra något annat än volvo o saab. Vet ej heller om det är riktig information men man kommer ju ha detta i baktanke!

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Avstängd
268 Inlägg
7 augusti 2009
ARPAnet skrev:
hur många bilar har 300hk....? ca 5 % av de bilar som finns i sverige...

Om vi tar 1 miljon bilar i sverige tongue Jag trör att de är lite mer än 50 000 bilar som har över 300 hk smile

Finns säkert ett par tusen M3's, RS4or o.s.v....  nae.. snarare runt 20% av alla svenska bilar.. MINST tongue

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

Avstängd
268 Inlägg
7 augusti 2009
Vem bryr sig anyway..? Kör du bil o känner för att gasa på så gör du de när du har synes väg så att de inte står någon polisbil de närmsta 500 metrarna. Eller på autobahn.. Kör du bil o gasar o inte såg polisen så är du ju dum i huvudet som gasar på ställen där de är landsbyggnad bland hus eller bland andra bilar.

Ska du leka me polisen? Då är du störd i huvudet... Kör till Tyskland och gasa på där. Bättre vägar = Mindre risk för olycka..

Sen är de fel att köra ifrån polisen. Finns lagar. Jagar dom dig? skyll dig själv

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

194 Inlägg
7 augusti 2009
Vill man gasa ... ta banlicens och kör helt fritt hur fort man vill.. slipper man resan till tyskland..  big_smile

BT
110 Inlägg
7 augusti 2009
Polisbilar är i 99% av fallen helt otrimmade. Så, om det är en XC70/V70 som knattrar, då är den på 185 eller 205 hästar beroende på årsmodell. En 2,5T är på 210. 2,4T är på 200. T5 (endast V70) är på 250 eller 260 beroende på årsmodell.
Jag kan nog till och med sticka ut hakan och säga att polisen inte vill ha trimmade bilar. Tänk efter lite. Vad tror ni är viktigast för polisen när dom köper ny bil?
Prestanda? Väghållning?
Lite, men inte på långa vägar lika viktigt som tillförlitlighet, och driftsekonomi. Och trimmade motorer rimmar ju väldigt illa med båda dessa. Möjligen om tillverkaren tillhandahåller något trimm, och kan garantera tillförlitligheten. Polisbilar lever ju från början ett väldigt tufft liv, och att fresta på mer med trimning är ju bara att elda upp pengar.

Nej, polisbilar är mest bara uppgraderade i chassi. Kanske lite hårdare fjädrar och styvare dämpare för att fixa den ökade lasten. Eventuellt fetare krängningshämmare. Kanske lite fetare bromsar ibland.

There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up.

Avstängd
424 Inlägg
7 augusti 2009
hahaha. idiot tråd om ni ursäktar.

team Svineri. Volvos under construction.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
7 augusti 2009
eccy243 skrev:
Polisbilar är i 99% av fallen helt otrimmade. Så, om det är en XC70/V70 som knattrar, då är den på 185 eller 205 hästar beroende på årsmodell. En 2,5T är på 210. 2,4T är på 200. T5 (endast V70) är på 250 eller 260 beroende på årsmodell.
Jag kan nog till och med sticka ut hakan och säga att polisen inte vill ha trimmade bilar. Tänk efter lite. Vad tror ni är viktigast för polisen när dom köper ny bil?
Prestanda? Väghållning?
Lite, men inte på långa vägar lika viktigt som tillförlitlighet, och driftsekonomi. Och trimmade motorer rimmar ju väldigt illa med båda dessa. Möjligen om tillverkaren tillhandahåller något trimm, och kan garantera tillförlitligheten. Polisbilar lever ju från början ett väldigt tufft liv, och att fresta på mer med trimning är ju bara att elda upp pengar.

Nej, polisbilar är mest bara uppgraderade i chassi. Kanske lite hårdare fjädrar och styvare dämpare för att fixa den ökade lasten. Eventuellt fetare krängningshämmare. Kanske lite fetare bromsar ibland.

Jag VET från säker källa att det förekommer chippade polisbilar, och jag tror inte heller att det är ovanligt

BT
110 Inlägg
7 augusti 2009
Ja, i så fall handlar de om max 10-20 hästar till. Som sagt vill dom absolut inte förlora tillförlitlighet.

There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up.

250 Inlägg
7 augusti 2009
doch skrev:
Vem bryr sig anyway..? Kör du bil o känner för att gasa på så gör du de när du har synes väg så att de inte står någon polisbil de närmsta 500 metrarna. Eller på autobahn.. Kör du bil o gasar o inte såg polisen så är du ju dum i huvudet som gasar på ställen där de är landsbyggnad bland hus eller bland andra bilar.

Ska du leka me polisen? Då är du störd i huvudet... Kör till Tyskland och gasa på där. Bättre vägar = Mindre risk för olycka..

Sen är de fel att köra ifrån polisen. Finns lagar. Jagar dom dig? skyll dig själv

kan inte hålla med om detta att tyskaland har bättre väg på autobarn, har kör den och tro mig den är jobbig och det så pass mycket sämre en, landsväg tycker dock E6 är bästa vägen här i svergie
men varför gasa när man kan crousa tongue

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 augusti 2009
turbotompa skrev:
eccy243 skrev:
Prestanda? Väghållning?

Jag VET från säker källa att det förekommer chippade polisbilar, och jag tror inte heller att det är ovanligt

min bil är tex chippad som original och har en bit över 200 hk som original .
de kankse inte låter mkt för vissa men för och va en original b230FT+ så äre ne hel del ..
så kan lungt säga de finns minst lika många chippad polisbilar som de finns helt orörda polisbilar..

för övrigt rätt meninglös gammal tråd=D

687 Inlägg
7 augusti 2009
Jag har aldrig stött på en målad polisbil som vart trimmad det minsta.
Då har jag ändå åkt rätt många..
Senast redigerat av Nehe (7 augusti 2009)

Märkestekniker
289 Inlägg
7 augusti 2009
ha hört att dom flesta polisbilar är standard bilar men ev hårdare fjädring.. och såg att nån tidigare ha skrivit att de inte betydde vare va under huven bara de som satt bakom ratten.. och dom poliser som körde på mittsverige va inte så skickliga förare direkt.

mvh

845 Inlägg
7 augusti 2009
Här e den infon jag har. Om polisbilar. Så det är runt dessa Hk dom har och det är inga 270 km/h. Känner flera hos polisen och trycker dom fullt så runt 140 - 170 km/h kommer dom upp i, beroende på bil och motor. Dom är för tunga och små motorer för att köra över 200.

V70 Diesel 2,4 D5 - 08
185 HK

9-5 Bensin 2,3 Turbo Motor= B235E
184 HK

Passat 2,0 TFSI
Ca 200 HK

V70 2.4 Turbo 199 hk

1 335 Inlägg
7 augusti 2009
Idag är polisbilarna i standardutförande motormässigt, annat va det när dom åkte Amazon, 140 osv. Då va det största motorn som fanns att tillgå samnt värre kam och annan bestyckning på förgasare.

504 Inlägg
7 augusti 2009
Alltså, det beror ju alltid på vad polisbilen är tänkt att användas till! Jag har iaf åkt en civilbil i Umeå, som var långt ifrån original. Det var en Volvo 850 Turbo -94 Den hade varit in för ombyggnation av motorn och trimmats, för att kunna ta fartsyndare. Då det var min flickväns pappa som körde polisbilen i fråga så känns det som att uppgifterna är någorlunda tillförlitliga! Enligt honom så låg den bilen på runt 280-300hk. Dock lyckades en av hans kolegor sätta den bilen i ett träd... Så den bilen finns inte kvar längre. Men var i tjänst ända till 2004.

HÅRDROCK

687 Inlägg
7 augusti 2009
Jimpiz skrev:
Här e den infon jag har. Om polisbilar. Så det är runt dessa Hk dom har och det är inga 270 km/h. Känner flera hos polisen och trycker dom fullt så runt 140 - 170 km/h kommer dom upp i, beroende på bil och motor. Dom är för tunga och små motorer för att köra över 200.

V70 Diesel 2,4 D5 - 08
185 HK

9-5 Bensin 2,3 Turbo Motor= B235E
184 HK

Passat 2,0 TFSI
Ca 200 HK

V70 2.4 Turbo 199 hk

Konstigt att man har en rutin att vid efterfölajnde i över 200km/h måste VB inne på station alltid besluta om det skall fortlöpa eller inte roll Jag menar de kommer ju enligt dig bara upp i 140-170km/h roll
Senast redigerat av Nehe (8 augusti 2009)

Sök