Inför: Utställning Motormässan Gävle 2-3 juni 2012

Audi_powah
2 juni 2012 · 1 515 Inlägg

Sitter på mässan i skrivande stund, regnar som fan... hmm

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
JourneymanX
3 juni 2012 · 645 Inlägg

Fick motion och se solen not! smile synd bara att det inte fanns tak över bilarna ute på utställningsytan..

Audi_powah
3 juni 2012 · 1 515 Inlägg

GhostofLOve skrev:
Fick motion och se solen not! smile synd bara att det inte fanns tak över bilarna ute på utställningsytan..

1 på 50 kollade på bilarna ute, var helt värdelöst. .

Så bilarna ute hade noll chance att ta sig till pris-toppen oavsett skick,typ av bil mm..
Samt att schemat ändrades dramatiskt i och med vädret.

Ångrar att jag åkte, tror nog att många gör dessamma tongue

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
LowLifeS10 Layin frame
3 juni 2012 · 638 Inlägg

Audi_powah skrev:

GhostofLOve skrev:
Fick motion och se solen not! smile synd bara att det inte fanns tak över bilarna ute på utställningsytan..

1 på 50 kollade på bilarna ute, var helt värdelöst. .

Så bilarna ute hade noll chance att ta sig till pris-toppen oavsett skick,typ av bil mm..
Samt att schemat ändrades dramatiskt i och med vädret.

Ångrar att jag åkte, tror nog att många gör dessamma tongue

Pris kunde man vinna ändå då det var domare som gick och bedömde, men People Choice hade nog ingen på uteparkeringen chans att ta.

Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
GMC C15 C10 (1968)
Chevrolet S10 "Air Gringos" (1999)
JourneymanX
3 juni 2012 · 645 Inlägg

Ja,de flesta gick el mera småsprang, mellan regn & löfbergs arena vs börn showarna.. smile

Lite synd men vädergudarna är svåra att göra ngt åt ..
Visste ju att risken var ca 80% med risk för  nederbörd men så här mycket! big_smile

Bara att forts resan med bilen, men visst utställningen simmade bort.Men mässan kanske kan ordna tak nästa gång det hålls ngn bilmässa ute IRL.Blev en blöt resa men bara att forts blicka framåt smile

MrLego Volvonörd
3 juni 2012 · 1 187 Inlägg

Det var dålig info att även vissa bilar som stod inne även var med på utställningen ute, trodde det bara dem ute som var med på den. vädret kan man inte göra nåt åt tyvärr. sen mässan i sig var ju inte mycket att hänga i julgran. Bollnäs motorrevy är betydligt bättre. inte många bilar att titta på... nä detta var första o sista gången jag åker på nåt liknande tyvärr....  ångrar oxå vi åkte ner. bortkastade pengar totalt! sad(

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Audi_powah
3 juni 2012 · 1 515 Inlägg

MrLego skrev:
Det var dålig info att även vissa bilar som stod inne även var med på utställningen ute, trodde det bara dem ute som var med på den. vädret kan man inte göra nåt åt tyvärr. sen mässan i sig var ju inte mycket att hänga i julgran. Bollnäs motorrevy är betydligt bättre. inte många bilar att titta på... nä detta var första o sista gången jag åker på nåt liknande tyvärr....  ångrar oxå vi åkte ner. bortkastade pengar totalt! sad(

+1

Var även dubbla budskap på hemsidan, "utställare ställer ut gratis MEN betalar en entré avgift på 150:-"..GRATIS VA?? lol Väldigt dåligt förmulerat tycker jag.

Och pris-bordet var bara att glömma som sagt då ute bilarna konkurerade med alla bilar inomhus, Även där borde det ha varit uppdelade priser såsom utställningen var, utomhus/inomhus.

- Jag var även trevlig och bad snällt om lov att åka därifrån redan klockan 14.00 då inte en kotte kollade på våra bilar utomhus, fick ett strikt svar "Nej, arrangören tillåter dig inte att åka pga bla bla bla bla.Och ni får inte åka innan 17.00."

Frågade därefter om en väg ut, och fick svar att "du kommer inte ut PUNKT" - Vilket var helt fel, kikade runt 3min och efter det satte jag mig i bilen och drog iväg. Tycker personligen att det var helt rätt då det är min bil,min tid samt att vi var på en uteparkering där ingen kollade på bilarna.

Första och sista gången man åker dit.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
lilla_tingeling Inte riktigt normal!!!
3 juni 2012 · 271 Inlägg

Vi ångrar oxå att vi åkte! Det var inte värt bensinpengar, entré m.m. Dagen sög hårt!!! mad
Mässan var INTE värd 150 kronor...
Skitkul att vara på biluställning när det blåser halvstorm och regnet häver ner... Hela dan! Vill juh kunna visa upp
allt på bilen, utsida, insida under huv och bagagelucka.
Jag hade långkallingar på mig men frös ändå. tongue Tack för det, jäkla vädergud!

// Lelle

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!
LowLifeS10 Layin frame
3 juni 2012 · 638 Inlägg

Nu har det slutat regnat tongue hade vädret vart bra så hade det nog vart grymt bättre i alla fall ute. Inne var det ganska litet hade vart bättre med Göranssons arena i Sandviken.

Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
GMC C15 C10 (1968)
Chevrolet S10 "Air Gringos" (1999)
Corsa_rst
3 juni 2012 · 94 Inlägg

Ångrade också att man åkte ner. Visst väder kan man inte göra något åt, men storleken på mässan och hur de var arrangerat var inte någon höjdare. Betala 150SEK som en vanlig knatare och man får inte åka hem med tanke på hur få som verkligen gick ut.. Där bör dom tänka om och ge reducerat pris eller bjuda på mat för dom som ställer ut, då de ÄR vi utställare som gör mässan tydligen.

Just de att vädret var som de var gjorde ju att man inte fick en chans att visa upp de under huven, inuti eller i skuffen. Sen har tydligen dommare och normalfolk olika smak när de gäller clean styling märktes än en gång..

Hur som helst, nästa arr på läkerol arena blir inte något jag lägger pengar och energi på.

Bredda bilen annars byt!!
Opel Corsa A GSI turbo "Spoonwee performance" (1991)
burken73
3 juni 2012 · 18 Inlägg

Jag tyckte dom gjorde ett bra jobb efter omständigheterna hoppas dom kommer nästa år för det här är något jag inte vill missa!!! Och sen allt klagande: Folk klagar att det aldrig händer nått här omkring och när det häder nått så klagas det bara!!!!!

Audi_powah
3 juni 2012 · 1 515 Inlägg

Corsa_rst skrev:
Ångrade också att man åkte ner. Visst väder kan man inte göra något åt, men storleken på mässan och hur de var arrangerat var inte någon höjdare. Betala 150SEK som en vanlig knatare och man får inte åka hem med tanke på hur få som verkligen gick ut.. Där bör dom tänka om och ge reducerat pris eller bjuda på mat för dom som ställer ut, då de ÄR vi utställare som gör mässan tydligen.

Just de att vädret var som de var gjorde ju att man inte fick en chans att visa upp de under huven, inuti eller i skuffen. Sen har tydligen dommare och normalfolk olika smak när de gäller clean styling märktes än en gång..

Hur som helst, nästa arr på läkerol arena blir inte något jag lägger pengar och energi på.

Jag tog första steget och bara satte mig i bilen och åkte därifrån via ingången på baksidan, fler som borde gjort likadant! Var väldigt enkelt att åka därifrån via grusvägen och förbi ljudbilarna utanför smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
3 juni 2012 · 5 092 Inlägg

lilla_tingeling skrev:
Vi ångrar oxå att vi åkte! Det var inte värt bensinpengar, entré m.m. Dagen sög hårt!!! mad
Mässan var INTE värd 150 kronor...
Skitkul att vara på biluställning när det blåser halvstorm och regnet häver ner... Hela dan! Vill juh kunna visa upp
allt på bilen, utsida, insida under huv och bagagelucka.
Jag hade långkallingar på mig men frös ändå. tongue Tack för det, jäkla vädergud!

// Lelle

Visa upp?? Juryn visste ju tydligen redan vad man hade i bilen tongue
Vad jag såg var det inte många som stod där ute och "visade upp" sina byggen big_smile haha
Så där var man ju körd redan från början skulle jag tro tongue

ts007
3 juni 2012 · 1 777 Inlägg

Piratstikin skrev:

lilla_tingeling skrev:
Vi ångrar oxå att vi åkte! Det var inte värt bensinpengar, entré m.m. Dagen sög hårt!!! mad
Mässan var INTE värd 150 kronor...
Skitkul att vara på biluställning när det blåser halvstorm och regnet häver ner... Hela dan! Vill juh kunna visa upp
allt på bilen, utsida, insida under huv och bagagelucka.
Jag hade långkallingar på mig men frös ändå. tongue Tack för det, jäkla vädergud!

// Lelle

Visa upp?? Juryn visste ju tydligen redan vad man hade i bilen tongue
Vad jag såg var det inte många som stod där ute och "visade upp" sina byggen big_smile haha
Så där var man ju körd redan från början skulle jag tro tongue

Amen!!! :-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
3 juni 2012 · 5 092 Inlägg

Vi summerar denna dag såhär:

1. 150kr var det absolut inte värt, tycker fortfarande att en bilutställning inte är en bilutställning utan oss utställare så ja, vi utställare borde fått komma in gratis.

2. Intrycket före denna tillställning var typ "lilla elmia" med olika hallar osv, men ja.......

3. Showerna ute var på tok för korta, men de som showade ska såklart ha cred för det! smile

Förstår även av egen erfarenhet att det inte är lätt att anordna utställning/mässa/osv men man lär ju faktiskt tänka mest på de som kommer och gör det till vad det är! Bara ta till sig av kritiken och tänka på det till nästa år! smile

Vädret som alla vet var ju "inte såå bra", men hur snygg blev man inte med en gigantisk blå
soppåse över sig?? big_smile (OCH DEN VAR DESSUTOM GRATIS! =O )

Är inte den som är den, vi kommer och gör ett nytt försök nästa år igen smile

lilla_tingeling Inte riktigt normal!!!
4 juni 2012 · 271 Inlägg

Piratstikin skrev:

lilla_tingeling skrev:
Vi ångrar oxå att vi åkte! Det var inte värt bensinpengar, entré m.m. Dagen sög hårt!!! mad
Mässan var INTE värd 150 kronor...
Skitkul att vara på biluställning när det blåser halvstorm och regnet häver ner... Hela dan! Vill juh kunna visa upp
allt på bilen, utsida, insida under huv och bagagelucka.
Jag hade långkallingar på mig men frös ändå. tongue Tack för det, jäkla vädergud!

// Lelle

Visa upp?? Juryn visste ju tydligen redan vad man hade i bilen tongue
Vad jag såg var det inte många som stod där ute och "visade upp" sina byggen big_smile haha
Så där var man ju körd redan från början skulle jag tro tongue

Menade inte att visa upp bilen för "juryn"... Vill bara kunna visa för intresserade folk/besökare
hur bilen ser ut även på insidan. smile

// Lelle

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!
lilla_tingeling Inte riktigt normal!!!
4 juni 2012 · 271 Inlägg

Piratstikin skrev:
Vi summerar denna dag såhär:

1. 150kr var det absolut inte värt, tycker fortfarande att en bilutställning inte är en bilutställning utan oss utställare så ja, vi utställare borde fått komma in gratis.

2. Intrycket före denna tillställning var typ "lilla elmia" med olika hallar osv, men ja.......

3. Showerna ute var på tok för korta, men de som showade ska såklart ha cred för det! smile

Förstår även av egen erfarenhet att det inte är lätt att anordna utställning/mässa/osv men man lär ju faktiskt tänka mest på de som kommer och gör det till vad det är! Bara ta till sig av kritiken och tänka på det till nästa år! smile

Vädret som alla vet var ju "inte såå bra", men hur snygg blev man inte med en gigantisk blå
soppåse över sig?? big_smile (OCH DEN VAR DESSUTOM GRATIS! =O )

Är inte den som är den, vi kommer och gör ett nytt försök nästa år igen smile

Jag mailade "företaget" som anordnade mässan och frågade varför vi utställare måste betala entré. Fick till svar att dom önskade att dom hade kunna ge oss gratis entré. MEN... (som alltid finns det där jäkla MEN med) Dom låg redan före mässan back med massor så dom hade inte råd. Hmmm... Dom borde iaf ha låtit oss utställare gått in gratis tycker jag. För utan oss blir det juh ingen utställning. mad

// Lelle

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!
Piratstikin 2015 Dbakuten.
4 juni 2012 · 5 092 Inlägg

lilla_tingeling skrev:

Piratstikin skrev:

lilla_tingeling skrev:
Vi ångrar oxå att vi åkte! Det var inte värt bensinpengar, entré m.m. Dagen sög hårt!!! mad
Mässan var INTE värd 150 kronor...
Skitkul att vara på biluställning när det blåser halvstorm och regnet häver ner... Hela dan! Vill juh kunna visa upp
allt på bilen, utsida, insida under huv och bagagelucka.
Jag hade långkallingar på mig men frös ändå. tongue Tack för det, jäkla vädergud!

// Lelle

Visa upp?? Juryn visste ju tydligen redan vad man hade i bilen tongue
Vad jag såg var det inte många som stod där ute och "visade upp" sina byggen big_smile haha
Så där var man ju körd redan från början skulle jag tro tongue

Menade inte att visa upp bilen för "juryn"... Vill bara kunna visa för intresserade folk/besökare
hur bilen ser ut även på insidan. smile

// Lelle

hehe jo självklart vill man visa upp allt för alla, men menade mest bara på att dom säkert redan visste vilka som hade vad i bilen och utgick från det tongue vet inte om det verkligen var så men en gissning iallafall smile

Audi_powah
4 juni 2012 · 1 515 Inlägg

Stod ju på hemsidan "utställare ställer ut gratis med betalar 150:- vid entré.

Skulle vi bara ställa bilen där och sedan gå på stan eller? Formulerat som det var så var det ingen fri utställning utan kostade 150:- att ställa ut... Fail!

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
4 juni 2012 · 5 092 Inlägg

Audi_powah skrev:
Stod ju på hemsidan "utställare ställer ut gratis med betalar 150:- vid entré.

Skulle vi bara ställa bilen där och sedan gå på stan eller? Formulerat som det var så var det ingen fri utställning utan kostade 150:- att ställa ut... Fail!

jo visst, och vem har sagt att man ens ville gå in på mässan? betalade ju ute när man hämtade sina utställningsnummer. så man skulle fått betala även om man gått raka spåret ut på stan tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang