Vill köpa cross där växellåda/vev redan rasat, eller?

yalouque
31 mars 2012 · 301 Inlägg

Ska köpa mig en 4-takts 250cc-cross (förmodligen Honda CRF250). Hälften av alla jag kikar på har skurit i låda, topp och/eller vev. Så jag letar just nu efter de som fått så mycket som möjligt havererat och sedan reparerat, då det känns som ett väldigt osäkert kort att köpa en några år gammal hoj med samma låda, ramlager, topp etc.

Hade ni också resonerat så? Har hört att det främst gäller Honda, men Yamaha skär också rätt så frekvent, enligt vad jag har sett. Vad tycker ni? Är det dumt att köpa typ en CRF250 från -05-08 som har originaltopp, -vev och -växellåda?

guwib
31 mars 2012 · 624 Inlägg

varför skall alla envisas med fyrtakt, jo det är lättare att köra.. visst, men det blir ju lite som bil med automat..
2t är mycket manligare, och har ett betydligt grymmare ljud!inget snack..

köp min cr250 TVÅTAKT 98´a superfin..
slipp det eviga skruvandet som en fyrtakt kräver!

who´s the man?
4-stroke Gymnasieutbildad däcksparkare
1 april 2012 · 382 Inlägg

ska du köpa en Honda i dom årsmodellerna så köp inte en med som har kvar ventilerna från fabrik. de är den svaga punkten i deras motor. Är du säker på att växellåda, vev osv har skurit och det inte bara är renoverat för att förebygga skador? det hör till underhållet att renovera sådant.
Jag hade satsat på en yamaha då deras 250 har haft samma motorkonstruktion i 10 år och är den mest hållbara. dock är han något slöare men det märker man bara som sm-åkare

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMW 540i "E34 Touring" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang