1889
Sök

Bakre stötämpare sönder hjälp!

MissPlayboy
1 april 2012
Trådstartare
Hej jag har en Subaru impreza wrx sti 03 vars bakre stötdämpare är sönder. Så nu undrar jag vad för stötdämpare man ska införskaffa sig??? Vilket märke och var man kan hitta dessa. Jag är inte intresserad av att kasta ut pengar så de ska vara bra kvalitet till vettig summa.
Vad har orginal stötdämparna för märke alternativt modellbetäckning? någon som vet?
tack på förhand smile

12 Inlägg
1 april 2012
Hej. Spontant skulle jag säga bilstein (har sådana själv) tyvärr vet jag inte om det finns till din bil. Jag kan Subaru allt för dåligt. Men det är i alla fall där jag skulle börja leta.  /Bosse

9 Inlägg
3 april 2012
säger det samma bilstein har riktigt bra grejer till ett hyffsat pris!

671 Inlägg
4 april 2012
MissPlayboy skrev:
Hej jag har en Subaru impreza wrx sti 03 vars bakre stötdämpare är sönder. Så nu undrar jag vad för stötdämpare man ska införskaffa sig??? Vilket märke och var man kan hitta dessa. Jag är inte intresserad av att kasta ut pengar så de ska vara bra kvalitet till vettig summa.
Vad har orginal stötdämparna för märke alternativt modellbetäckning? någon som vet?
tack på förhand smile

Är alla de bilarna dina och du vill inte lägga ut pengar på stötdämpare !
Jag byter aldrig en produkt i taget om de är gamla o slitna då det bara är dumt.
Det är lika dumt som att bara byta ut ett bromsok per axel.
Senast redigerat av endorfinslaven (4 april 2012)

MissPlayboy
6 april 2012
Trådstartare
GrymOchElak skrev:
Hej. Spontant skulle jag säga bilstein (har sådana själv) tyvärr vet jag inte om det finns till din bil. Jag kan Subaru allt för dåligt. Men det är i alla fall där jag skulle börja leta.  /Bosse

Tack ska se om de säljer till min bil smile

MissPlayboy
6 april 2012
Trådstartare
RobinWistberg skrev:
säger det samma bilstein har riktigt bra grejer till ett hyffsat pris!

Grymt smile ska kolla tack

MissPlayboy
6 april 2012
Trådstartare
endorfinslaven skrev:
MissPlayboy skrev:
tack på förhand smile

Är alla de bilarna dina och du vill inte lägga ut pengar på stötdämpare !
Jag byter aldrig en produkt i taget om de är gamla o slitna då det bara är dumt.
Det är lika dumt som att bara byta ut ett bromsok per axel.

Jag vet inte om jag ska skratta eller tycka synd om dig. Men ja alla de bilarna är mina plus en drös till med bilar.
Men det betyder inte att jag vill kasta ut pengar. För övrigt vet du ju inte vad jag har för rep kostnader på de andra bilarna. Men de är summor som fått dig att gråta. Som får mig att tycka att det är en skit summa. Men ja jag ska byta alla fyra runt om och till riktig bra grejer. Bara för att man måste göra olika ingrepp i bilar betyder det inte att man vill kasta ut pengar. Även om man har råd till det ska man alltid kolla runt så att man kan få grymma saker till bra pengar. Kan man spara pengar ska man göra det. Varför betala onödigt mycket? helt idiotiskt. Kan man pruta ja då ska man fan göra det med. Anser inte att vi har mer att diskutera. Du får ha det så bra smile kram

671 Inlägg
7 april 2012
Antingen är du mytoman eller så är det något annat fel.
Har man en M1 en 3,5CSL o en M6:a och inte vet vad för produkter det finns på marknaden utav kvalite.
Då ger det mig konstiga vibbar att saker o ting inte stämmer riktigt...
Har du sedan en hel familj med gemensamt intresse och ingen vet något, ännu konstigare
Iofs så brukar BMWåkare mest snacka att det går...
Jag har ägt en Alpina B7 E12 den körde jag skiten ur men innan dess så slet jag ur original Pierburg styrsystem och bytte ut det mot ett eftermarknadssystem pluss att jag moddade rejält på annat håll. Bilen blev inte värd en krona efteråt men nu blev den användbar. Aldrig mer BMW från denna tidsera vilket junk..
Jag vet att kompisens dotter (han har vunnit rally JSM förut) kan ge mig dessa svar plus mycket mer.

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 april 2012
Inga dåliga bilar, skulle gissa på att värdet uppgår till ett antal miljoner smile. Mitt råd är att byta ut Imprezan till en BMW, tex en M3 E93.
O gällande stötisarna: Bilstein är bra grejer, men det finns andra bra märken oxå: KW, H&R osv

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök