3452
Sök

Byta fjädrar på coilovers?

32 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Hejsan. har en fråga om någon vet vart man kan köpa relativt billiga fjädrar till coilovers så man får bilen lite mjukare? den är som en go-kart just nu och där med inte så roliga att åka längre sträckor med och sen är den alldeles för låg fö att ens ta sig över vissa farthinder:P

Darkus
3 april 2012
Köpt coiloversa nånstans då? Höra med dom kanske.  Eller vilka är tillverkare på dom?
Du kanske kan googla på dom. Det är ju en nackdel om du köpt billiga kines coils för dom vette tusan om du kan köpa delar till.

32 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
inte en aning vad det e. haft bilen i 2vecko bara o dom satt monterade är jag köpte den. han som jag köpte den av sa att dom hette k&b eller k&d, eller liknande

KHRacing
3 april 2012
Biltema.  bara leta fjädrar som passar & korta till rätt längd

2 011 Inlägg
4 april 2012
Är det till Bmw, så har jag 2 splitter nya coilover fjärdrar bak. Märke JOM.

Hojta till om du är intresserad.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

1 366 Inlägg
5 april 2012
Du menar inte KW? Det är riktigt bra grejer och då borde du verkligen kunna ställa dem så bilen blir hyfsat mjuk utan att byta fjädrar.

Darkus skrev:
Köpt coiloversa nånstans då? Höra med dom kanske.  Eller vilka är tillverkare på dom?
Du kanske kan googla på dom. Det är ju en nackdel om du köpt billiga kines coils för dom vette tusan om du kan köpa delar till.

...has left the building...
4 474 Inlägg
5 april 2012
JOM, TA-Technix (olika namn samma grejjer) är inte rätt val om man vill mjukare fjädring...
Gällande "kinesprylar" (läs D2,K-Sport,XYZ mfl) så kan man köpa reservdelar till de, o även köpa fjädrar med annan fjäderkonstant. Däremot tror jag inte att man kan köpa reservdelar till JOM, TA-Technix o liknande lågprismärken, ett nytt komplett kit kostar ju ca 2000 på ebay.de så pajjar nåt är det billigare att köpa ett nytt kit än att hålla på o byta nån enstaka del...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

32 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
Nej det är inte till bmw utan till subaru. och det är KW men de går inte att ställa hur hårda dom är tydligen. går bara att ändra höjden om man får loss ställ muttrarna men de sitter fast ganska skapligt.hmm

Fri fart för ett fritt folk!
14 949 Inlägg
5 april 2012
mät vad du ska ha för storlek på fjädern och sen är det bara att kolla runt på nätet och beställa finns en del sidor att köpa lösa fjädrar på tyvärr har jag min dator offline pga något strul så jag kommer inte åt mina favoriter men det finns en svensk sida med mängder av fjädrar och hjälpfjädrar som borde lösa ditt problem

generellt känns det som coilovers är uträknade av något pucko
som inte kan räkna för har hitils inte varit med om en coils sats som varit lagom
det blir så hårt att hjulen är mer i luften än i backen vid minsta ojämnhet
och det är nog det värsta man kan göra mot väghållningen

Kör fort så hinner inget hända...

32 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
Jo jag vet exakt hur det känns. är precis som att köra go-kart. plus att man nästan får njurarna upp i halsen:/

Fri fart för ett fritt folk!
14 949 Inlägg
5 april 2012
BrOtTaR3 skrev:
Jo jag vet exakt hur det känns. är precis som att köra go-kart. plus att man nästan får njurarna upp i halsen:/

mm fast det värsta är att man inte får minsta förvarningen innan framhjulen tappar greppet..
rätt vad det är börjar det hissa där fram och sen är det kört

näe lite avstämda grejer skulle inte vara dumnt

Kör fort så hinner inget hända...

32 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
jo exakt. nej det hade absolut inte varit någon dum idé

Sök