Eftersnack: Elmia 2012 både mässan och a6

BoostGuy
9 april 2012 · 953 Inlägg

Nu starta vi eftersnacks tråden. vad tycker ni va bra och dåligt? roligt och inte lika roligt.

Bjura_e30
9 april 2012 · 200 Inlägg

Nån som vet hur det gick för den svata/ mörkblå 855an som drog från polisen på A6 parkeigen i lördags vid 12tiden på kvällen ?tongue

jijson
9 april 2012 · 24 Inlägg

Bjura_e30 skrev:
Nån som vet hur det gick för den svata/ mörkblå 855an som drog från polisen på A6 parkeigen i lördags vid 12tiden på kvällen ?tongue

Det stod två stora polisbussar på motorvägen mellan A6 och Biltema och hade stoppat han. Huven låg på framrutan och det var nog 7-8poliser runt bilen. Verkar som han hade gjort något innan, för han verkade ha jävligt bråttom ut ifrån parkeringen?

Supraner VIP Medlem
9 april 2012 · 251 Inlägg

Någon som såg hur länge helikoptern höll sig i luften? När vi åkte in i jkpg så fanns det en polisheli uppe i luften runt 3-4 tiden... Antagligen därför det inte gick att köra race..

dadooo
9 april 2012 · 841 Inlägg

elmia börjar bli mer o mer en raggar träff känner jag

ee
9 april 2012 · 87 Inlägg

Qziny skrev:
Någon som såg hur länge helikoptern höll sig i luften? När vi åkte in i jkpg så fanns det en polisheli uppe i luften runt 3-4 tiden... Antagligen därför det inte gick att köra race..

Va helikopter uppe förra året också och då kördes det race.

Gide
9 april 2012 · 170 Inlägg

Bjura_e30 skrev:
Nån som vet hur det gick för den svata/ mörkblå 855an som drog från polisen på A6 parkeigen i lördags vid 12tiden på kvällen ?tongue

En jävla idiot va det där, va nog en halv meter ifrån att inte ha en front kvar på bilen.
Såg när idioten körde på 2 bilar, läste i lokal tidning att polis fick tag i personen och han släpptes senare under natten!

Cadillac_The_King
9 april 2012 ·

dadooo skrev:
elmia börjar bli mer o mer en raggar träff känner jag

inte så konstigt när det var Elvis tema i år själv klagar jag inte har inte gått på elmia på 5 år men i lördags gick jag dit just derför att det var mer jänkare i år en vanligt

Streetfreak
9 april 2012 · 693 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

dadooo skrev:
elmia börjar bli mer o mer en raggar träff känner jag

inte så konstigt när det var Elvis tema i år själv klagar jag inte har inte gått på elmia på 5 år men i lördags gick jag dit just derför att det var mer jänkare i år en vanligt

Var väl bra blandning av bilar där i alla smaker? kan ju inte klaga på för mycket jänkebilar då det är 40 år Custom show funnits och det är Theander och Shra Jkpg som ordnat showen från början?? Hur länge har bilsport performance funnits?

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
Bjura_e30
9 april 2012 · 200 Inlägg

Gide skrev:

Bjura_e30 skrev:
Nån som vet hur det gick för den svata/ mörkblå 855an som drog från polisen på A6 parkeigen i lördags vid 12tiden på kvällen ?tongue

En jävla idiot va det där, va nog en halv meter ifrån att inte ha en front kvar på bilen.
Såg när idioten körde på 2 bilar, läste i lokal tidning att polis fick tag i personen och han släpptes senare under natten!

Tur att if din bil klara sig , det gick unna på parkerigen för han , jävla tur att nån person inte va ivägen . hoppas det blir dryga böter smile

gamlingen
9 april 2012 · 5 198 Inlägg

dadooo skrev:
elmia börjar bli mer o mer en raggar träff känner jag

slödderträff tycker jag det verkar som. en Raggare är en bilentusiast.. såna är inte dårarna som träffas på parkeringarna och lever rövare.

Supraner VIP Medlem
9 april 2012 · 251 Inlägg

ee skrev:

Qziny skrev:
Någon som såg hur länge helikoptern höll sig i luften? När vi åkte in i jkpg så fanns det en polisheli uppe i luften runt 3-4 tiden... Antagligen därför det inte gick att köra race..

Va helikopter uppe förra året också och då kördes det race.

ahaa.. måste missat den förra året!

TLO
9 april 2012 · 1 062 Inlägg

Streetfreak skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

dadooo skrev:
elmia börjar bli mer o mer en raggar träff känner jag

inte så konstigt när det var Elvis tema i år själv klagar jag inte har inte gått på elmia på 5 år men i lördags gick jag dit just derför att det var mer jänkare i år en vanligt

Var väl bra blandning av bilar där i alla smaker? kan ju inte klaga på för mycket jänkebilar då det är 40 år Custom show funnits och det är Theander och Shra Jkpg som ordnat showen från början?? Hur länge har bilsport performance funnits?

FRån början var det ju Jänkare, Vallåkrabilar, Vans, Jeepar, och mc byggen. Känns som mässan höll betydligt högre klass på 80 talet än vad den gör idag på alla sätt! Och efter vad man läser här så skall man ju hålla sig så långt ifrån denna pajasmässa man kan om man är rädd om sin entusiastbil utanför verkar det som.

"You Go, we go!"
dadooo
9 april 2012 · 841 Inlägg

ja men det är inte de  entusiast raggarna ja snackar om, det är volvo fjortisarna

Bjura_e30
9 april 2012 · 200 Inlägg

jag tycker det ska va lite blandat på kvällen , vore tråkigt om det vara va raggare eller " volvofjortisar" eller jappsare tongue är en skön blandnig så tycker det är kanon smile

Dock lite mindre glas på parkeigen så man kan åka nån meter utan att köra över flaskor , ett under att man inte fick punka !

kevinXD
9 april 2012 · 2 Inlägg

Ah   vi hade lite oflyt med bilen på vägen ner när växel lådan gick av, o vill därför tacka ALLA som var så huggliga att hjälpa till me o fixa fram låda o kardan o en massa värktyg ^^  hann därför inte titta så mkt på själva träffen mhen det lilla vi såg på biltema var helt okey ^^
linka järna bilder ifall ngn har på mitt växelåds byte(mörkröd 745:A me klistermärken )

Volvo 242 dl "olof" (1975)
Streetfreak
9 april 2012 · 693 Inlägg

Jag har aldrig varit på A6 efter elmia, aldrig förstått varför jag ska dit. Är på bilmässan en heldag och sen rockabilly med liveband både fredag och lördag. Men jag skriver nog fel, ingen som diskturerar custom show här??

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
tROWLIG
9 april 2012 · 20 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103941/103941-cbb5d4c8dca7dcf01e1a1a1ed5280545.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103941/103941-9a00cd0206f823280abaca568c3deb00.jpg

Senast redigerat av tROWLIG (9 april 2012)

240ante
9 april 2012 · 15 Inlägg

Bjura_e30 skrev:
jag tycker det ska va lite blandat på kvällen , vore tråkigt om det vara va raggare eller " volvofjortisar" eller jappsare tongue är en skön blandnig så tycker det är kanon smile

Dock lite mindre glas på parkeigen så man kan åka nån meter utan att köra över flaskor , ett under att man inte fick punka !

håller med dig bjura var sjukligt mkt glas på parkeringen tur att man skodde om bilen innan

full gas vevlagers ras
TT-Avant
9 april 2012 · 6 851 Inlägg

1: Mässan va bland det sämsta jag sett på länge på Elmia och då har ja varit där i ca 30år, varje år.

2: A6 och runt om i stan va nog den lugnaste helgen på länge, när det varit Elmia mässan.

3: Ja det va mycke glas på A6 och parkeringarna, MEN jag är glad över att det hamnade där i år och inte som det brukar göra i HELA jönköping City, typ.

4: Poliserna va hårdare i år, både på gott och ont.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang