Eftersnack: Elmia 2012 både mässan och a6

Dirtymike
9 april 2012 · 1 532 Inlägg

TT-Avant skrev:
1: Mässan va bland det sämsta jag sett på länge på Elmia och då har ja varit där i ca 30år, varje år.

2: A6 och runt om i stan va nog den lugnaste helgen på länge, när det varit Elmia mässan.

3: Ja det va mycke glas på A6 och parkeringarna, MEN jag är glad över att det hamnade där i år och inte som det brukar göra i HELA jönköping City, typ.

4: Poliserna va hårdare i år, både på gott och ont.

Jag har varit i 16år o det var sämre iår än nånsin.
Jag tycker polisen behöver vara ännu hårdare så nedskräpningen o fyllan blir mindre

Jeep J20 (1978)
TT-Avant
9 april 2012 · 6 851 Inlägg

Dirtymike skrev:

TT-Avant skrev:
1: Mässan va bland det sämsta jag sett på länge på Elmia och då har ja varit där i ca 30år, varje år.

2: A6 och runt om i stan va nog den lugnaste helgen på länge, när det varit Elmia mässan.

3: Ja det va mycke glas på A6 och parkeringarna, MEN jag är glad över att det hamnade där i år och inte som det brukar göra i HELA jönköping City, typ.

4: Poliserna va hårdare i år, både på gott och ont.

Jag har varit i 16år o det var sämre iår än nånsin.
Jag tycker polisen behöver vara ännu hårdare så nedskräpningen o fyllan blir mindre

ja de kanske kunde vara lite mera hårda på sånt ist. för att göra massa flygande som skapar köer, irritation och därmed ännu mera förstörelse och nedskräpning!

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Gc8 Lackerare
10 april 2012 · 587 Inlägg

ingen som hadde bilder på min impreza på vägen dit eller när den stog vid statoil på kvällen.. ? för övrigt var det inte så bra tyckte jag massa volvo raggare osv.. sen så rasade bilen efter ett litet tag just där ...

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
ee
10 april 2012 · 87 Inlägg

Fast att det blev sämre på A6 i år lär ju bero på att det var minusgrader, hade det varit 15c och sol så hade det varit ett annat visa. Sen att grisen sabbar skiten är ju tyvärr tragiskt.

UniCross
10 april 2012 · 488 Inlägg

Om det är någon som har bild på min 740 med hello kitty på huven så släng upp det!! big_smile

Volkswagen Golf MK2 GTI "Skumpen" (1987)
BMW 318 Cab "Glassbilen" (1996)
BMW X5 M50D "BOSS" (2014)
jakob_enkvist
10 april 2012 · 144 Inlägg

Mässan var bra i år tycker jag! Bra blandning, hyfsad klass på de flesta bilarna. Ett tips är ju att inte åka dit på lördagen, om det nu är mässan man är intresserad utav!!

FirreVonFish
10 april 2012 · 61 Inlägg

Var det någon som såg Killarna med Vita Masker i en Orange Golf III???
Lägg upp bilder och videos på dom!
Thumbs UP

Volvo 940 "Volvo 940R" (1997)
Volvoracing_R
11 april 2012 · 12 Inlägg

Första året jag var på mässan. Tyckte det var grymt roligt att vara där, definitivt värt att åka 40 mil. Sen tyckte jag bara att det var trevligt att det vart lite av en träff/cruising på A6 efter mässan. Har inget att klaga på. Dyker definitivt upp nästa år! smile

Volvo 745 GLT 16 Valve "Sextonpuffran" (1988)
CarpeDiem German Engineering
11 april 2012 · 9 081 Inlägg

FirreVonFish skrev:
Var det någon som såg Killarna med Vita Masker i en Orange Golf III???
Lägg upp bilder och videos på dom!
Thumbs UP

http://dayviews.com/putte-press/504024024/
http://dayviews.com/putte-press/504024029/
http://dayviews.com/putte-press/504024037/

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Woogensea Volvoturbo For Life
11 april 2012 · 366 Inlägg

jijson skrev:

Bjura_e30 skrev:
Nån som vet hur det gick för den svata/ mörkblå 855an som drog från polisen på A6 parkeigen i lördags vid 12tiden på kvällen ?tongue

Det stod två stora polisbussar på motorvägen mellan A6 och Biltema och hade stoppat han. Huven låg på framrutan och det var nog 7-8poliser runt bilen. Verkar som han hade gjort något innan, för han verkade ha jävligt bråttom ut ifrån parkeringen?

Vad jag läst och hört så hade han tydligen kört "vårdslöst". Med andra ord, kört på 2 bilar och en person som skadades lindrigt i benet...Och därefter försökt att dra. Så han kan skylla sig själv ganska duktigt, verkar ju inte ha så möe innanför pannbenet. Dumfan.

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Gc8 Lackerare
11 april 2012 · 587 Inlägg

Woogensea skrev:

jijson skrev:

Bjura_e30 skrev:
Nån som vet hur det gick för den svata/ mörkblå 855an som drog från polisen på A6 parkeigen i lördags vid 12tiden på kvällen ?tongue

Det stod två stora polisbussar på motorvägen mellan A6 och Biltema och hade stoppat han. Huven låg på framrutan och det var nog 7-8poliser runt bilen. Verkar som han hade gjort något innan, för han verkade ha jävligt bråttom ut ifrån parkeringen?

Vad jag läst och hört så hade han tydligen kört "vårdslöst". Med andra ord, kört på 2 bilar och en person som skadades lindrigt i benet...Och därefter försökt att dra. Så han kan skylla sig själv ganska duktigt, verkar ju inte ha så möe innanför pannbenet. Dumfan.

ja såg dem på motorvägen polisen fick tag på dom och de hadde ev krockat ..

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
Woogensea Volvoturbo For Life
11 april 2012 · 366 Inlägg

Va? Krockat IGEN? Haha...vilket pucko, tur snutarna kunde plocka honom!!

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Gc8 Lackerare
11 april 2012 · 587 Inlägg

Woogensea skrev:
Va? Krockat IGEN? Haha...vilket pucko, tur snutarna kunde plocka honom!!

japp.. de hadde lagt handbojor på dem och dom låg på marken som idioter  ...

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
WoozyDozz
11 april 2012 · 918 Inlägg

Var inte på mässan men kvällen var väl rätt skoj i sig, synd bara att många skräpade ner som tusan på a6.

Dirtymike
11 april 2012 · 1 532 Inlägg

UniCross skrev:
Om det är någon som har bild på min 740 med hello kitty på huven så släng upp det!! big_smile

Vart hitta du det stora klistermärket på hello kitty

Jeep J20 (1978)
UniCross
11 april 2012 · 488 Inlägg

Dirtymike skrev:

UniCross skrev:
Om det är någon som har bild på min 740 med hello kitty på huven så släng upp det!! big_smile

Vart hitta du det stora klistermärket på hello kitty

Specialbeställt på reklamfirma smile

Volkswagen Golf MK2 GTI "Skumpen" (1987)
BMW 318 Cab "Glassbilen" (1996)
BMW X5 M50D "BOSS" (2014)
Dirtymike
11 april 2012 · 1 532 Inlägg

UniCross skrev:

Dirtymike skrev:

UniCross skrev:
Om det är någon som har bild på min 740 med hello kitty på huven så släng upp det!! big_smile

Vart hitta du det stora klistermärket på hello kitty

Specialbeställt på reklamfirma smile

Vart och pris? Jag vill me ha en sån big_smile

Jeep J20 (1978)
UniCross
11 april 2012 · 488 Inlägg

Dirtymike skrev:

UniCross skrev:

Dirtymike skrev:

Vart hitta du det stora klistermärket på hello kitty

Specialbeställt på reklamfirma smile

Vart och pris? Jag vill me ha en sån big_smile

Jonscreen i tidaholm tongue men det måste väl finnas reklamfirmor i norrköping också?

Pris vet jag inte, jag betalade inte en krona eftersom de gör så mycket affärer med min farsa haha!

BMW 318 Cab "Glassbilen" (1996)
BMW X5 M50D "BOSS" (2014)
Volkswagen Golf MK2 GTI "Skumpen" (1987)
Cornelisse
11 april 2012 · 8 Inlägg

Jag var bara ute & pimpade på stan med frugan & barn lite, men muppen i blåa Volvon ni beskriver, va de han som snuten hade stannat vid Willys/A6 på fredag eftermiddag?

jijson
11 april 2012 · 24 Inlägg

Cornelisse skrev:
Jag var bara ute & pimpade på stan med frugan & barn lite, men muppen i blåa Volvon ni beskriver, va de han som snuten hade stannat vid Willys/A6 på fredag eftermiddag?

Var nog en annan dumfan, detta hände på lördagskvällen. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang