Bilköp - Beslutsångest Nissan GT-R 2010 vs Audi R8

alexxe En gång till nu
1 maj 2012 · 760 Inlägg

Alex_T skrev:
Att döma av alla kommentarer så har du 2 val 1:om du vill ha en snabb bil som är inriktad till 100% på prestandan köp en GTR 2:vill du ha en bil som ser snygg ut på stan som du kan styla med och vara "cool" i köp en R8. MVH

Jag får hålla med Alex_T där.
R8 är prestanda med inslag av lite showfaktor o fina linjer även om gtr'en har sin egen charm.
GTR är summan av den ödmjuke i hörnet som inte snackar utan kör helt på verkstad.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
PerfectionR Japanese Engineering
2 maj 2012 · 690 Inlägg

baltis skrev:
R8, om vi hade snackat v10. GT-R är ett tvspel, om än ett väldigt väldigt väldigt snabbt sådant...

Varför inte en 997 turbo? Eller en 996 gt2? Där snackar vi bilar med lite mer stake... Eller en zr01...

Fast det första jag skulle göra om jag hade dom pengarna och var i dina skor skulle vara att byta ut familjeskotern mot nya rxp wink

TV-spel?

Kallar du bakmonterad BW låda, 530 hästkrafter, dubbelturbo laddad VR38 och den bästa aerodynamiken för gata för TV-spel?

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
baltis
2 maj 2012 · 1 948 Inlägg

PerfectionR skrev:

baltis skrev:
R8, om vi hade snackat v10. GT-R är ett tvspel, om än ett väldigt väldigt väldigt snabbt sådant...

Varför inte en 997 turbo? Eller en 996 gt2? Där snackar vi bilar med lite mer stake... Eller en zr01...

Fast det första jag skulle göra om jag hade dom pengarna och var i dina skor skulle vara att byta ut familjeskotern mot nya rxp wink

TV-spel?

Kallar du bakmonterad BW låda, 530 hästkrafter, dubbelturbo laddad VR38 och den bästa aerodynamiken för gata för TV-spel?

Haha ja jag kallar det verkligen tv-spel!

Har det någon betydelse att det är dubbelturbo? Du skrev ju redan att det var 530hk... blir det mer med dubbelturbo? Vad är en vr38? finns den utan turbo också? Nu har jag ingen koll på aerodynamik så, men efter att ha betraktat en gtr i helgen så kan jag inte påstå att den ser så aerodynamisk ut... men vad vet jag. Vad är en "bakmonterad BW låda"?

Och varför jag anser att det är en tvspels bil är för att bilen gör mer än föraren... skulle personligen aldrig köpa en gtr då jag anser att den är till för folk som har litet kön och känner att dom måste kunna köra fort runt en bana utan att för den delen behöva vara en duktig förare.

Sen tror jag även att det är roligare att dundra runt i en gt2 än i en gtr, just beroende på att det krävs mer av föraren i gt2an.

Pim_Pim
2 maj 2012 ·

Du köper båda! problem solved wink

PerfectionR Japanese Engineering
2 maj 2012 · 690 Inlägg

baltis skrev:

PerfectionR skrev:

baltis skrev:
R8, om vi hade snackat v10. GT-R är ett tvspel, om än ett väldigt väldigt väldigt snabbt sådant...

Varför inte en 997 turbo? Eller en 996 gt2? Där snackar vi bilar med lite mer stake... Eller en zr01...

Fast det första jag skulle göra om jag hade dom pengarna och var i dina skor skulle vara att byta ut familjeskotern mot nya rxp wink

TV-spel?

Kallar du bakmonterad BW låda, 530 hästkrafter, dubbelturbo laddad VR38 och den bästa aerodynamiken för gata för TV-spel?

Haha ja jag kallar det verkligen tv-spel!

Har det någon betydelse att det är dubbelturbo? Du skrev ju redan att det var 530hk... blir det mer med dubbelturbo? Vad är en vr38? finns den utan turbo också? Nu har jag ingen koll på aerodynamik så, men efter att ha betraktat en gtr i helgen så kan jag inte påstå att den ser så aerodynamisk ut... men vad vet jag. Vad är en "bakmonterad BW låda"?

Och varför jag anser att det är en tvspels bil är för att bilen gör mer än föraren... skulle personligen aldrig köpa en gtr då jag anser att den är till för folk som har litet kön och känner att dom måste kunna köra fort runt en bana utan att för den delen behöva vara en duktig förare.

Sen tror jag även att det är roligare att dundra runt i en gt2 än i en gtr, just beroende på att det krävs mer av föraren i gt2an.

VR38 är motorns namn, en numera väldigt känd motor bland japan entusiaster på grund av tekniken, potentialen, driftsäkerheten och monteringen som sker av de bästa Nissan experterna på planeten.

Du är nog ingen "riktig" bilentusiast och därför har du svårt att se arbetet bakom aerodynamiken. Tror du framskärmarna ser ut som de gör för att det ska se snyggt ut? Tror du taket ser ut som det gör på grund av utseendet? Tror du vingen är i perfekt linje med med nyckeldelarna på karossen för skojs skull?

Hela karossen utvecklades efter funktion och prestanda.

BW står för BorgWarner, lådan i GTRen är en av de mest avancerade lådorna för gatbilar.

Att säga att en viss bil är för folk som har "litet kön" visar att du inte är mogen nog att diskutera bilar på Sveriges största bilforum smile

Senast redigerat av PerfectionR (2 maj 2012)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
PerfectionR Japanese Engineering
2 maj 2012 · 690 Inlägg

PerfectionR skrev:

baltis skrev:

PerfectionR skrev:

TV-spel?

Kallar du bakmonterad BW låda, 530 hästkrafter, dubbelturbo laddad VR38 och den bästa aerodynamiken för gata för TV-spel?

Haha ja jag kallar det verkligen tv-spel!

Har det någon betydelse att det är dubbelturbo? Du skrev ju redan att det var 530hk... blir det mer med dubbelturbo? Vad är en vr38? finns den utan turbo också? Nu har jag ingen koll på aerodynamik så, men efter att ha betraktat en gtr i helgen så kan jag inte påstå att den ser så aerodynamisk ut... men vad vet jag. Vad är en "bakmonterad BW låda"?

Och varför jag anser att det är en tvspels bil är för att bilen gör mer än föraren... skulle personligen aldrig köpa en gtr då jag anser att den är till för folk som har litet kön och känner att dom måste kunna köra fort runt en bana utan att för den delen behöva vara en duktig förare.

Sen tror jag även att det är roligare att dundra runt i en gt2 än i en gtr, just beroende på att det krävs mer av föraren i gt2an.

VR38 är motorns namn, en numera väldigt känd motor bland japan entusiaster på grund av tekniken, potentialen, driftsäkerheten och monteringen som sker av de bästa Nissan experterna på planeten.

Du är nog ingen "riktig" bilentusiast och därför har du svårt att se arbetet bakom aerodynamiken. Tror du framskärmarna ser ut som de gör för att det ska se snyggt ut? Tror du taket ser ut som det gör på grund av utseendet? Tror du vingen är i perfekt linje med med nyckeldelarna på karossen för skojs skull?

Hela karossen utvecklades efter funktion och prestanda.

BW står för BorgWarner, lådan i GTRen är en av de mest avancerade lådorna för gatbilar.

Att säga att en viss bil är för folk som har "litet kön" visar att du inte är mogen nog att diskutera bilar på Sveriges största bilforum smile

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
matteeee Ingen himmel är så blå som min
2 maj 2012 · 2 972 Inlägg

Masquerade skrev:
I egenskap av någon som aldrig skulle ha råd med någon av bilarna säger jag GT-R. Snyggare, snabbare och mer prisvärd. Råttan köps bara av folk som inte har råd med en Lambo, lite som Boxstern är mot 911:an.

Mjae, nog har väl Jon Olsson råd med en Lambo (speciellt eftersom han haft två (eller tre?) och ändå köpte en R8 nu...)
Vad Boxstern är mot 911 är väl snarare TT mot R8 isåfall.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Nitromast Dr. Scanner
2 maj 2012 · 2 167 Inlägg

Jag personligen hade köpt en GTR om jag någonsin fått råd till det och kunnat spendera mina pengar så..
Tycker att den ser bättre ut, dessutom så går den uppenbarligen bättre..
I mina ögon ser en R8 skitkonstig ut, men det är ju mina ögon det och dessa finns det ju bara ett par utav wink

Men det är ju bara vad jag tycker... har inga fler argumentationer då jag inte är så insatt i just dessa bilar.

PerfectionR Japanese Engineering
2 maj 2012 · 690 Inlägg

Glöm inte att GTR har sjukt fin komfort! Mycket bättre än R8, du tröttnar på R8an ganska snabbt och den börjar kännas obekväm på längre resor. Jag åkte i en V10 Munchen-Luxemburg (ca 200km) med en kompis och det var en fin upplevelse de första 20 minuterna men sedan blev man väldigt trött.

I GTR dock så är saker och ting helt annorlunda. Känns som en M5 med rätt inställningar! Sjukt fin komfort för att vara en banbil för gatan smile Det är inte många sportbilar som erbjuder det.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
baltis
2 maj 2012 · 1 948 Inlägg

PerfectionR skrev:

baltis skrev:

PerfectionR skrev:

TV-spel?

Kallar du bakmonterad BW låda, 530 hästkrafter, dubbelturbo laddad VR38 och den bästa aerodynamiken för gata för TV-spel?

Haha ja jag kallar det verkligen tv-spel!

Har det någon betydelse att det är dubbelturbo? Du skrev ju redan att det var 530hk... blir det mer med dubbelturbo? Vad är en vr38? finns den utan turbo också? Nu har jag ingen koll på aerodynamik så, men efter att ha betraktat en gtr i helgen så kan jag inte påstå att den ser så aerodynamisk ut... men vad vet jag. Vad är en "bakmonterad BW låda"?

Och varför jag anser att det är en tvspels bil är för att bilen gör mer än föraren... skulle personligen aldrig köpa en gtr då jag anser att den är till för folk som har litet kön och känner att dom måste kunna köra fort runt en bana utan att för den delen behöva vara en duktig förare.

Sen tror jag även att det är roligare att dundra runt i en gt2 än i en gtr, just beroende på att det krävs mer av föraren i gt2an.

VR38 är motorns namn, en numera väldigt känd motor bland japan entusiaster på grund av tekniken, potentialen, driftsäkerheten och monteringen som sker av de bästa Nissan experterna på planeten.

Du är nog ingen "riktig" bilentusiast och därför har du svårt att se arbetet bakom aerodynamiken. Tror du framskärmarna ser ut som de gör för att det ska se snyggt ut? Tror du taket ser ut som det gör på grund av utseendet? Tror du vingen är i perfekt linje med med nyckeldelarna på karossen för skojs skull?

Hela karossen utvecklades efter funktion och prestanda.

BW står för BorgWarner, lådan i GTRen är en av de mest avancerade lådorna för gatbilar.

Att säga att en viss bil är för folk som har "litet kön" visar att du inte är mogen nog att diskutera bilar på Sveriges största bilforum smile

Haha, ne jag är ingen riktigt bilentusiast bara för att jag egentligen mest brinner för 2 st biltillverkar, dom andra är intressanta, men inte så jag läser på vad det är för motorbeteckning och vem som tillverkar växellådan...
Tycker det är roligare att använda bilar än att läsa och plugga in fakta om dom big_smile

OM bilen var byggd med enbart aerodynamik osv. i åtanke... varför finns det då ett baksäte i bilen för? Jag tycker personligen att bilen är ganska ful, däremot så blir det av någon anledningen lite snyggare när man vet hur snabbt den går...
För inte kan du väl påstå att om bilen endast hade haft 150hk och framhjulsdrift så hade den varit lika snygg?

Personligen anser jag även att manuell växellåda är lite roligare/mer sport. Men visst önskar även jag att jag ibland bara heövde trycka på en knapp och 20ms så hade jag en ny växel utan att behöva röra varesig på fötterna eller händerna.

Och du ska inte ta mig på orden, finns säkert dom med jätte stort kön som ändå inte klarar att bli omkörd av en bil som på pappret borde gå saktare än deras men eftersom det sitter än bättre förare i den bilen så går den helt enkelt snabbare.


Men du har nog helt rätt att en riktig bilentusiast är man inte förens man har koll på modellbeteckningar på varje motor, växellåda, transaxel, hjullager och sist men inte minst torkarblad som sitter på ALLA bilar som serietillverkas idag samt 10(räcker det?) år tillbaka i tiden...

PerfectionR Japanese Engineering
3 maj 2012 · 690 Inlägg

baltis skrev:

PerfectionR skrev:

baltis skrev:

Haha ja jag kallar det verkligen tv-spel!

Har det någon betydelse att det är dubbelturbo? Du skrev ju redan att det var 530hk... blir det mer med dubbelturbo? Vad är en vr38? finns den utan turbo också? Nu har jag ingen koll på aerodynamik så, men efter att ha betraktat en gtr i helgen så kan jag inte påstå att den ser så aerodynamisk ut... men vad vet jag. Vad är en "bakmonterad BW låda"?

Och varför jag anser att det är en tvspels bil är för att bilen gör mer än föraren... skulle personligen aldrig köpa en gtr då jag anser att den är till för folk som har litet kön och känner att dom måste kunna köra fort runt en bana utan att för den delen behöva vara en duktig förare.

Sen tror jag även att det är roligare att dundra runt i en gt2 än i en gtr, just beroende på att det krävs mer av föraren i gt2an.

VR38 är motorns namn, en numera väldigt känd motor bland japan entusiaster på grund av tekniken, potentialen, driftsäkerheten och monteringen som sker av de bästa Nissan experterna på planeten.

Du är nog ingen "riktig" bilentusiast och därför har du svårt att se arbetet bakom aerodynamiken. Tror du framskärmarna ser ut som de gör för att det ska se snyggt ut? Tror du taket ser ut som det gör på grund av utseendet? Tror du vingen är i perfekt linje med med nyckeldelarna på karossen för skojs skull?

Hela karossen utvecklades efter funktion och prestanda.

BW står för BorgWarner, lådan i GTRen är en av de mest avancerade lådorna för gatbilar.

Att säga att en viss bil är för folk som har "litet kön" visar att du inte är mogen nog att diskutera bilar på Sveriges största bilforum smile

Haha, ne jag är ingen riktigt bilentusiast bara för att jag egentligen mest brinner för 2 st biltillverkar, dom andra är intressanta, men inte så jag läser på vad det är för motorbeteckning och vem som tillverkar växellådan...
Tycker det är roligare att använda bilar än att läsa och plugga in fakta om dom big_smile

OM bilen var byggd med enbart aerodynamik osv. i åtanke... varför finns det då ett baksäte i bilen för? Jag tycker personligen att bilen är ganska ful, däremot så blir det av någon anledningen lite snyggare när man vet hur snabbt den går...
För inte kan du väl påstå att om bilen endast hade haft 150hk och framhjulsdrift så hade den varit lika snygg?

Personligen anser jag även att manuell växellåda är lite roligare/mer sport. Men visst önskar även jag att jag ibland bara heövde trycka på en knapp och 20ms så hade jag en ny växel utan att behöva röra varesig på fötterna eller händerna.

Och du ska inte ta mig på orden, finns säkert dom med jätte stort kön som ändå inte klarar att bli omkörd av en bil som på pappret borde gå saktare än deras men eftersom det sitter än bättre förare i den bilen så går den helt enkelt snabbare.


Men du har nog helt rätt att en riktig bilentusiast är man inte förens man har koll på modellbeteckningar på varje motor, växellåda, transaxel, hjullager och sist men inte minst torkarblad som sitter på ALLA bilar som serietillverkas idag samt 10(räcker det?) år tillbaka i tiden...

Du förstod inte vad jag menade. Du behöver inte kunna beteckningar och koder på allt men du borde kunna se hur mycket jobb som är nedlagt på den bilen. En annan väldigt aerodynamiskt utvecklad bil är LFA som är ännu tydligare än GTR, kolla på den så kanske du förstår vad jag menar.

Om du dock har lite mer information om en viss bil innan du kritiserar den så riskerar du inte att få någon som mig på dig. Jag kommer med bekräftad fakta och du fortsätter att kritisera bilens aerodynamik.

Hela iden var ju att ha en fyrsitsig, fyrhjulsdriven, högteknologisk bil som går runt kurvor. Visst de kunde använt en Radical kaross utan framruta och kört helt utan elektronik. Bilen skulle varit snabbare då men det finns gränser. Hoppas du förstår vad jag menar.

Lådan i GTRen handlar om PRESTANDA, det handlar om bästa möjliga resultat och det är omöjligt för en människa att växla lika snabbt som en blöt dubbelkopplings låda som dessutom är en av världens mest avancerade.

Ska vi diskutera vem som är en riktigt bil entusiast? Som sagt du behöver inte kunna koder och beteckningar men en sann bilentusiast förstår sambandet mellan form och funktion, en sann bilentusiast kan dra enkla logiska och smarta slutsatser utifrån det ögat ser utan att använda kön som exempel eller använda överdrivna och ologiska exempel.
En sann bilentusiast har ett brett sinne för olika modeller, former, tekniker, kulturer etc och håller sig inte till en eller två märken och hatar alla andra.

Jag kan fortsätta skriva om en "riktigt" bil entusiast om du vill?

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Audi_powah
3 maj 2012 · 1 515 Inlägg

PerfectionR skrev:

baltis skrev:

PerfectionR skrev:
VR38 är motorns namn, en numera väldigt känd motor bland japan entusiaster på grund av tekniken, potentialen, driftsäkerheten och monteringen som sker av de bästa Nissan experterna på planeten.

Du är nog ingen "riktig" bilentusiast och därför har du svårt att se arbetet bakom aerodynamiken. Tror du framskärmarna ser ut som de gör för att det ska se snyggt ut? Tror du taket ser ut som det gör på grund av utseendet? Tror du vingen är i perfekt linje med med nyckeldelarna på karossen för skojs skull?

Hela karossen utvecklades efter funktion och prestanda.

BW står för BorgWarner, lådan i GTRen är en av de mest avancerade lådorna för gatbilar.

Att säga att en viss bil är för folk som har "litet kön" visar att du inte är mogen nog att diskutera bilar på Sveriges största bilforum smile

Haha, ne jag är ingen riktigt bilentusiast bara för att jag egentligen mest brinner för 2 st biltillverkar, dom andra är intressanta, men inte så jag läser på vad det är för motorbeteckning och vem som tillverkar växellådan...
Tycker det är roligare att använda bilar än att läsa och plugga in fakta om dom big_smile

OM bilen var byggd med enbart aerodynamik osv. i åtanke... varför finns det då ett baksäte i bilen för? Jag tycker personligen att bilen är ganska ful, däremot så blir det av någon anledningen lite snyggare när man vet hur snabbt den går...
För inte kan du väl påstå att om bilen endast hade haft 150hk och framhjulsdrift så hade den varit lika snygg?

Personligen anser jag även att manuell växellåda är lite roligare/mer sport. Men visst önskar även jag att jag ibland bara heövde trycka på en knapp och 20ms så hade jag en ny växel utan att behöva röra varesig på fötterna eller händerna.

Och du ska inte ta mig på orden, finns säkert dom med jätte stort kön som ändå inte klarar att bli omkörd av en bil som på pappret borde gå saktare än deras men eftersom det sitter än bättre förare i den bilen så går den helt enkelt snabbare.


Men du har nog helt rätt att en riktig bilentusiast är man inte förens man har koll på modellbeteckningar på varje motor, växellåda, transaxel, hjullager och sist men inte minst torkarblad som sitter på ALLA bilar som serietillverkas idag samt 10(räcker det?) år tillbaka i tiden...

Du förstod inte vad jag menade. Du behöver inte kunna beteckningar och koder på allt men du borde kunna se hur mycket jobb som är nedlagt på den bilen. En annan väldigt aerodynamiskt utvecklad bil är LFA som är ännu tydligare än GTR, kolla på den så kanske du förstår vad jag menar.

Om du dock har lite mer information om en viss bil innan du kritiserar den så riskerar du inte att få någon som mig på dig. Jag kommer med bekräftad fakta och du fortsätter att kritisera bilens aerodynamik.

Hela iden var ju att ha en fyrsitsig, fyrhjulsdriven, högteknologisk bil som går runt kurvor. Visst de kunde använt en Radical kaross utan framruta och kört helt utan elektronik. Bilen skulle varit snabbare då men det finns gränser. Hoppas du förstår vad jag menar.

Lådan i GTRen handlar om PRESTANDA, det handlar om bästa möjliga resultat och det är omöjligt för en människa att växla lika snabbt som en blöt dubbelkopplings låda som dessutom är en av världens mest avancerade.

Ska vi diskutera vem som är en riktigt bil entusiast? Som sagt du behöver inte kunna koder och beteckningar men en sann bilentusiast förstår sambandet mellan form och funktion, en sann bilentusiast kan dra enkla logiska och smarta slutsatser utifrån det ögat ser utan att använda kön som exempel eller använda överdrivna och ologiska exempel.
En sann bilentusiast har ett brett sinne för olika modeller, former, tekniker, kulturer etc och håller sig inte till en eller två märken och hatar alla andra.

Jag kan fortsätta skriva om en "riktigt" bil entusiast om du vill?

Hah! Det är nu du skall skriva: You got served! big_smile

Senast redigerat av Audi_powah (3 maj 2012)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Alex_T
3 maj 2012 · 150 Inlägg

Audi_powah skrev:

PerfectionR skrev:

baltis skrev:
Haha, ne jag är ingen riktigt bilentusiast bara för att jag egentligen mest brinner för 2 st biltillverkar, dom andra är intressanta, men inte så jag läser på vad det är för motorbeteckning och vem som tillverkar växellådan...
Tycker det är roligare att använda bilar än att läsa och plugga in fakta om dom big_smile

OM bilen var byggd med enbart aerodynamik osv. i åtanke... varför finns det då ett baksäte i bilen för? Jag tycker personligen att bilen är ganska ful, däremot så blir det av någon anledningen lite snyggare när man vet hur snabbt den går...
För inte kan du väl påstå att om bilen endast hade haft 150hk och framhjulsdrift så hade den varit lika snygg?

Personligen anser jag även att manuell växellåda är lite roligare/mer sport. Men visst önskar även jag att jag ibland bara heövde trycka på en knapp och 20ms så hade jag en ny växel utan att behöva röra varesig på fötterna eller händerna.

Och du ska inte ta mig på orden, finns säkert dom med jätte stort kön som ändå inte klarar att bli omkörd av en bil som på pappret borde gå saktare än deras men eftersom det sitter än bättre förare i den bilen så går den helt enkelt snabbare.


Men du har nog helt rätt att en riktig bilentusiast är man inte förens man har koll på modellbeteckningar på varje motor, växellåda, transaxel, hjullager och sist men inte minst torkarblad som sitter på ALLA bilar som serietillverkas idag samt 10(räcker det?) år tillbaka i tiden...

Du förstod inte vad jag menade. Du behöver inte kunna beteckningar och koder på allt men du borde kunna se hur mycket jobb som är nedlagt på den bilen. En annan väldigt aerodynamiskt utvecklad bil är LFA som är ännu tydligare än GTR, kolla på den så kanske du förstår vad jag menar.

Om du dock har lite mer information om en viss bil innan du kritiserar den så riskerar du inte att få någon som mig på dig. Jag kommer med bekräftad fakta och du fortsätter att kritisera bilens aerodynamik.

Hela iden var ju att ha en fyrsitsig, fyrhjulsdriven, högteknologisk bil som går runt kurvor. Visst de kunde använt en Radical kaross utan framruta och kört helt utan elektronik. Bilen skulle varit snabbare då men det finns gränser. Hoppas du förstår vad jag menar.

Lådan i GTRen handlar om PRESTANDA, det handlar om bästa möjliga resultat och det är omöjligt för en människa att växla lika snabbt som en blöt dubbelkopplings låda som dessutom är en av världens mest avancerade.

Ska vi diskutera vem som är en riktigt bil entusiast? Som sagt du behöver inte kunna koder och beteckningar men en sann bilentusiast förstår sambandet mellan form och funktion, en sann bilentusiast kan dra enkla logiska och smarta slutsatser utifrån det ögat ser utan att använda kön som exempel eller använda överdrivna och ologiska exempel.
En sann bilentusiast har ett brett sinne för olika modeller, former, tekniker, kulturer etc och håller sig inte till en eller två märken och hatar alla andra.

Jag kan fortsätta skriva om en "riktigt" bil entusiast om du vill?

Hah! Det är nu du skall skriva: You got served! big_smile

+1 Den här killen her ju inte alla hästar hemma när det gäller bilar. Men men försöka kan man ju alltid.

Volvo S70 T5 "Prinsen" (1998)
Volvo 944 (1992)
Melin82
3 maj 2012 · 513 Inlägg

Från sällskapsresan tror jag, "att dom bara orkar vara storkar"
Två grymma bilar som är är en dröm för många.
Ut och prova, känn, klämm, lukta osv och bestäm med hjärtat.
För vad är bäst, merlot eller chardonay?

davel
3 maj 2012 · 347 Inlägg

PerfectionR skrev:
Glöm inte att GTR har sjukt fin komfort! Mycket bättre än R8, du tröttnar på R8an ganska snabbt och den börjar kännas obekväm på längre resor. Jag åkte i en V10 Munchen-Luxemburg (ca 200km) med en kompis och det var en fin upplevelse de första 20 minuterna men sedan blev man väldigt trött.

I GTR dock så är saker och ting helt annorlunda. Känns som en M5 med rätt inställningar! Sjukt fin komfort för att vara en banbil för gatan smile Det är inte många sportbilar som erbjuder det.

När jag läste recensioner om GT-R så är jag rätt säker på att just köra normalt var något man inte kunde göra i den bilen. Ljudnivån i kupén var alldeles för hög bla om jag inte minns fel.

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
PerfectionR Japanese Engineering
3 maj 2012 · 690 Inlägg

davel skrev:

PerfectionR skrev:
Glöm inte att GTR har sjukt fin komfort! Mycket bättre än R8, du tröttnar på R8an ganska snabbt och den börjar kännas obekväm på längre resor. Jag åkte i en V10 Munchen-Luxemburg (ca 200km) med en kompis och det var en fin upplevelse de första 20 minuterna men sedan blev man väldigt trött.

I GTR dock så är saker och ting helt annorlunda. Känns som en M5 med rätt inställningar! Sjukt fin komfort för att vara en banbil för gatan smile Det är inte många sportbilar som erbjuder det.

När jag läste recensioner om GT-R så är jag rätt säker på att just köra normalt var något man inte kunde göra i den bilen. Ljudnivån i kupén var alldeles för hög bla om jag inte minns fel.

Well, det beror på vem som testar bilen också.

Chris Harris jämförde GTR med M5, mycket bra test. Jämfört med andra sportbilar så är komforten över normal.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
kannebanne
3 maj 2012 · 2 046 Inlägg

Drar in min åsikt här med... R8 med v10 blir bara fel, lambo + audi = dålig kombination, thats it, förstår dig varför du ska ha v8an isf wink Sen så kan du ju mtm trimma den och då kommer den gå som fan. Tycker gtren e lite ful, medans r8an har en mer agressiv look, någon skrev där uppe, q7 + r8, jadu... Hade varit en riktig dröm! R8an blir aldrig fel, och så slipper man sån chingchong teknik i navin så man fattar nada, go tyskt or go home wink

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
matteeee Ingen himmel är så blå som min
3 maj 2012 · 2 972 Inlägg

kannebanne skrev:
Drar in min åsikt här med... R8 med v10 blir bara fel, lambo + audi = dålig kombination, thats it, förstår dig varför du ska ha v8an isf wink Sen så kan du ju mtm trimma den och då kommer den gå som fan. Tycker gtren e lite ful, medans r8an har en mer agressiv look, någon skrev där uppe, q7 + r8, jadu... Hade varit en riktig dröm! R8an blir aldrig fel, och så slipper man sån chingchong teknik i navin så man fattar nada, go tyskt or go home wink

Har du provat en R8 V10? Gör det och du ångrar vad du sagt. Helvete vad go bil!! smile O jag tycker nog att lambo + audi är en bra kombination smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Stjernfelt Volvo performance for life !
3 maj 2012 · 183 Inlägg

Finns inte mycket att tveka på: Nissan GTR är nog världens mest prisvärda prestandabil. Något dyr i driftkostnad men fint andrahandsvärde.

Powered by autotech.
Ford Focus ST "ATM" (2007)
Volvo V70 2,5FT "ATM300" (2009)
IceEyes Varningar: För många..
3 maj 2012 · 2 552 Inlägg

Melin82 skrev:
Från sällskapsresan tror jag, "att dom bara orkar vara storkar"
Två grymma bilar som är är en dröm för många.
Ut och prova, känn, klämm, lukta osv och bestäm med hjärtat.
För vad är bäst, merlot eller chardonay?

"Herr stork ombedes kontakta informationen i avgångshallen"

"Han måste vara bror med Lennart Svan, du!" -Ja, och Karin Falk! "Och Magnus Uggla!"
big_smile


Angående valet kan jag knappast tänka mig att du blir missnöjd oavsett val. Personligen tilltalas jag aningen mer av GT-R.

Senast redigerat av IceEyes (3 maj 2012)

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang