4360
Sök

Coilovers info / Hjälp.

148 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Halloj!

Kom över ett par Coilovers häromdagen.
Så har lite frågor till er som är hemma på dessa.

Fråga 1.

D2 racing sport, står det på dom.

Bra / Dåligt märke ?

Fråga 2.

Pinnarna som är inringade på bilden,
Vad är dom till för ?
Dom skruvas ju i i toppen av benet.

Har endast till dom främre benen så 2st med andra ord , då dom bakre vart böjda och dåliga var det inget och ha.. Är det ett måste att ha dom ?

Vart kan man köpa nya såna pinnar om dom måste sitta på ?
Svensk sida är att föredra, eller om det går sätta dit nå längre insekts nycklar av samma storlek kanske ?

http://i40.tinypic.com/2ahw9pd.jpg

Fråga 3.

Jag tog dessa ifrån en Golf III vr6.

Vilka fler bilar passar dom ?

Antar att dom passar på alla golf III ?
Men är fundersam på om dom kan passa på vw caddy ? Nya som gammla modellen.

Eller golf II.

Stort tack på förhand
// Sleppy
Senast redigerat av sleppy (14 april 2012)

Tut Tut

474 Inlägg
13 april 2012
D2 tillhör väl ett av dom bättre märkena iaf, ska vara helt okej saker.

Ser ut att vara för stötdämparjustering, antar att det är kombinerad hårdhet/retur på dem. hur det är att köra utan kan jag dock inte svara på.. Skulle tro att bilen blir väldigt mjuk och känns "svampig"

Kan jag inte svara på, det får någon som är mer insatt i Golf svara på..

//Alex

KHRacing
13 april 2012
Pinnarna sitter inte fast på dämparna, det hade räckt med en vanlig längre insex,  man justerar dämparens med olika antal "klick" med verktygets hjälp, edan tar man bort verktyget o lägger det i handskfacket exempelvis :-)

Hur gamla är dessa D2

I den nyare generationen som kom -07-08 så satt det för första gången HKS-packningar i dem istället för "billigt" kinaskit

Borde väl passa de flesta Glf 3:or då. men såklart kan det vara olika infästning på okså golfarna med tanke på de olika motorerna.
Senast redigerat av KHRacing (13 april 2012)

148 Inlägg
14 april 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:
Pinnarna sitter inte fast på dämparna, det hade räckt med en vanlig längre insex,  man justerar dämparens med olika antal "klick" med verktygets hjälp, edan tar man bort verktyget o lägger det i handskfacket exempelvis :-)

Hur gamla är dessa D2

I den nyare generationen som kom -07-08 så satt det för första gången HKS-packningar i dem istället för "billigt" kinaskit

Borde väl passa de flesta Glf 3:or då. men såklart kan det vara olika infästning på okså golfarna med tanke på de olika motorerna.

Okej, Bak måste dom ju sitta på plats, där får man ju inte upp dom efter montering av benen.
Motorn däremot där går ju med insektsnyckel av en längre modell tänkte jag.

Hur gammla dom är har jag inte en aning om.
Då jag plockade dom på en skrotbil på jobbet.

Ser dock inte så gammla ut i skicket iallafall.

Tut Tut

Sök