Eftersnack: Mantorp Citygross 14/4

RayRayADT Sportcar for Life
15 april 2012 · 315 Inlägg

bra start på sesongen, inte världens röj kanske men vet ju att de bara blir bättre ju bättre väder det blir.

och kvällens RIS: går till 2 bilar

BMW:n som bara ställde sig mitt på parkeringen med sönderbörnade däck och inslagen bakruta... otroligt omogen och jag personligen hoppas att jag inte ser ägaren på någon mer träff....

samma gäller golfen som slet ut halva inredningen eller vad han höl på med o bara kastade ut på parkeringen...

det skall vara snyggt och städat, en fimp hit eller dit är väl inget att bry sig om men de finns gränser....

åkte själv precis när polisen kom så vet inte hur länge träffen fortsatte och ifall nu nerskräparna plockade upp efter sig men det har jag svårt att tro...


föresten hur gick det med volvo skåpet som fick lite haveri? synd va de, bilen verkade gå hyfsat bra..smile

hoppas alla (nästan alla) kommer att fortsätta delta på träffarna framöver som förmodligen kommer hållas mer i Linköpingsområdet, City gross tuggar för mycket däck helt enkelt... 1½ min försvann ca 3mm och det är inte okay..tongue

nån mer som har synpunkter om träffen?

jok3 Lastbilsschaffis
15 april 2012 · 886 Inlägg

Skoj som fan hade jag med mitt skåp iallafall. Drog vid 11 då jag tyckte det började bli lite kallt.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
Aley Legitimerad Bilist
15 april 2012 · 50 Inlägg

Håller med dig där Rallon, tycker även folk kan vara lite mer öppna för nytt folk.

kleinis
15 april 2012 · 253 Inlägg

Blev förvånad att det ändå var ganska mycket bilar, för att vara första träffen i närheten. Vilket är kul och gaska bra väder var det ju också, Uppehåll är bra !

sen TROR jag att det kastades någon form av burk från den golfen det pratades om innan och då på en annan bil den mötte på parkeringen. vilket är inget kul att se då man blir lite rädd att åka runt då man också kanske får något kastande efter sig.


Själv hade jag 3 millimeter kvar på mina däck och det tog slut efter 2 svängar typ, parkeringen äter däck tyvärr men vad gör man inte smile

Tyckte även det var bra att polisen lät träffen vara i fred och dom som ville fick leka av sig där och inte någon stans där folk blir arga.

Ja summering av denna kväll.
Bra med trevligt folk och bilar.

Tack smile

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
syabo
15 april 2012 · 1 278 Inlägg

Rätt bra med folk, men som Rallon säger, jävligt tråkigt att folk inte kan sköta sig.. BMW:n stod kvar där imorse och det låg flaskor och burkar överallt... Det är inte lustigt att ägarna till Mobilia är galna.
Mvh

Street Knight
MiniLee P.l.ä.p
15 april 2012 · 175 Inlägg

syabo skrev:
Rätt bra med folk, men som Rallon säger, jävligt tråkigt att folk inte kan sköta sig.. BMW:n stod kvar där imorse och det låg flaskor och burkar överallt... Det är inte lustigt att ägarna till Mobilia är galna.
Mvh

+1

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Volkswagen Passat 1,8T "LaFamiliaWagon" (1998)
V70Nflakeedition
15 april 2012 · 67 Inlägg

Jag var inte där, och tänker bojkotta denna träff så länge det finns idioter som inte kan sköta sig. Var på citygross idag och handlade och det första man ser är som sagt ett BMW vrak och räster av däck och då menar jag inte märken i asfalten utan däckrester. Har läst i flera trådar om citygross att det klagas på att man inte får vara ifred från polisen, inte ett dugg konstigt med tanken på hur endel sköter sig där. Slut på klagandes av en gammal gubbe nu hoppas att ni andra hade det riktigt trevligt och dessa idioter som inte kan sköta sig kan stanna hemma nästa gång. Så karnse vi ses där som sagt sommaren är lång

RayRayADT Sportcar for Life
15 april 2012 · 315 Inlägg

V70Nflakeedition skrev:
Jag var inte där, och tänker bojkotta denna träff så länge det finns idioter som inte kan sköta sig. Var på citygross idag och handlade och det första man ser är som sagt ett BMW vrak och räster av däck och då menar jag inte märken i asfalten utan däckrester. Har läst i flera trådar om citygross att det klagas på att man inte får vara ifred från polisen, inte ett dugg konstigt med tanken på hur endel sköter sig där. Slut på klagandes av en gammal gubbe nu hoppas att ni andra hade det riktigt trevligt och dessa idioter som inte kan sköta sig kan stanna hemma nästa gång. Så karnse vi ses där som sagt sommaren är lång

jag kommer troligen fortsätta åka på träffar/träffarna men börjas de hålla på såhär igen drar jag direkt, och hoppas på att alla andra också gör det....

man ska ha kul på en träff men man behöver inte svina ner för att ha kul.... de finns papperkorgar

Dirtymike
15 april 2012 · 1 532 Inlägg

Tyvärr är faktiskt dessa träffar kända för svineri. Dom var mkt bättre förr.
Vet ej om jag faktiskt vill vara delaktig i sådan nedskräpning.
Snart kommer bilträffar att vara hårt bevakade av polisen så man knappt kommer kunna hålla några.

Jeep J20 (1978)
_MaCCe_ Majestas
15 april 2012 · 1 319 Inlägg

Turboanton.....jag väntar fortfarande på ditt inlägg du skulle skriva här ! wink

Hallå vart var alla bilar kl 20 - 20,30 ???
Det var så tomt att vi kände oss tvungna att dra, vilket vi oxå gjorde !

Hoppas det blir bättre på Linköping den 28e !

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
RayRayADT Sportcar for Life
15 april 2012 · 315 Inlägg

_MaCCe_ skrev:
Turboanton.....jag väntar fortfarande på ditt inlägg du skulle skriva här ! wink

Hallå vart var alla bilar kl 20 - 20,30 ???
Det var så tomt att vi kände oss tvungna att dra, vilket vi oxå gjorde !

Hoppas det blir bättre på Linköping den 28e !

de kan jag förstå.. för de finns ingen mening med att börja så tidigt, jag skrev det redan i försnacket men ingen verkade bry sig men endå så kom väl alla runt 9 iallafall.. vilket är bättre.. bättre att köra dit efter citygross har stängt än att stå där o glo på kunderna...

snoozy
15 april 2012 · 22 Inlägg

Hmm kan inte mer än hålla med er..  det såg förjävligt ut när vi lämna city gross. Men kul hade jag iaf..  eldade ur skåpet riktigt så här efter vinterdvalan hehehe

Stolt pilsnerbilsägare o legitimerad volvoplågare och även vanägare...
Volvo 142 "Pink Lady" (1968)
Chevrolet G20 Van "The guardian angel" (1988)
Foorsii
15 april 2012 · 65 Inlägg

Var bara på träffen en kort stund men för min del var det väl helt okej utav det jag såg. Tråkigt med ojämn parkering bara ^^

Chevrolet Camaro "Whiplash Camaron" (1967)
Volvo 242 DL "Webervässlan" (1975)
Dalish
16 april 2012 · 32 Inlägg

Hej allihoppa smile

Trevligt att ni är typ dom ända som inte gillade min show med BMWn.
Det var ju inte direkt mitt fel att det var någon som började slå och sparka på bilen när jag hade åkt där ifrån. Stör det er att bilen fick stryk av någon så ta tag i problemen istället på plats för att säga att jag kom inrullande med en trasig bil, när jag kom inrullande så hade den gått igenom besiktningen exakt i det skick den var! Så jag tycker det är otroligt omoget att inte ta tag i problemet på plats, hade inte non jävel slagit sönder bilen så hade den hämtats samma kväll, meningen var att hämta nya däck. Men så ringer en vän upp och säger att bilen blivit sönder slagen, så ihelvete att jag hämtar den då!

Men att jag ska ge mer show framöver är helt klart spikat, men att grisa ner med öl flaskor och burkar tycker jag är helt onödigt också, men att leka omkring med bilar är väl en stor del av dessa träffar!

Hoppas ni förstår vad jag menar, tycker bara det var illa att bilen vart sönder slaget och att bil jävelns kylsystem inte klarade av min körning, det är väl så. Volvo blir det nästa gång.

MVH
DRIFT KING

Nissan S14a -97
_PiggePitt_
16 april 2012 · 8 Inlägg

När blir det nästa gång???big_smile

RayRayADT Sportcar for Life
16 april 2012 · 315 Inlägg

Dalish skrev:
Hej allihoppa smile

Trevligt att ni är typ dom ända som inte gillade min show med BMWn.
Det var ju inte direkt mitt fel att det var någon som började slå och sparka på bilen när jag hade åkt där ifrån. Stör det er att bilen fick stryk av någon så ta tag i problemen istället på plats för att säga att jag kom inrullande med en trasig bil, när jag kom inrullande så hade den gått igenom besiktningen exakt i det skick den var! Så jag tycker det är otroligt omoget att inte ta tag i problemet på plats, hade inte non jävel slagit sönder bilen så hade den hämtats samma kväll, meningen var att hämta nya däck. Men så ringer en vän upp och säger att bilen blivit sönder slagen, så ihelvete att jag hämtar den då!

Men att jag ska ge mer show framöver är helt klart spikat, men att grisa ner med öl flaskor och burkar tycker jag är helt onödigt också, men att leka omkring med bilar är väl en stor del av dessa träffar!

Hoppas ni förstår vad jag menar, tycker bara det var illa att bilen vart sönder slaget och att bil jävelns kylsystem inte klarade av min körning, det är väl så. Volvo blir det nästa gång.

MVH
DRIFT KING

så du menar att du skulle hämta mer däck att köra slut på med en bil utan kylarsystem och sedan kört där ifrån... de rimmar inte det minsta, jag såg dock inte vem som slog sönder rutan men förmodligen var det ju nån du kände för de finns nog ingen som är så dum att gå fram till en bil o slå sönder den mitt på en träff.... eller finns det de?
om du nu skulle ha däck till att köra på kunde du ju hämtat innan du smälde de du hade också, bara en tanke.... för övrigt att du lekte och hade kul de uppskattar jag bara, det är just den delen med att lämna bilen mitt på parkeringen och sönderslagen jag inte gillar, om det inte va du som slog sönder eller inte spelar ingen större roll, din bil, ditt ansvar... kunde iallafall flyttat den åt sidan eller nånting.....

efter att det blir såhär så lär de aldrig vara lugnt på Citygross igen utan polisen lär hålla ordentlig koll hädan efter....

detta gäller inte bara dig så tro inte att jag sitter o läxar upp dig utan detta gäller alla.... blir det såhär fler gånger att de slängs inredning hit och dit och står trasiga bilar med inslagna rutor mitt på parkeringsplatsen kan vi lika gärna skrota dessa träffar framöver......

sen måste jag hålla med dig.. skaffa en volvo^^ de funkar alltid..tongue eller varför inte en sierra med 6:a kanske... är ju roligare att sticka ut lite..smile ser fram emot mer lek...

RayRayADT Sportcar for Life
16 april 2012 · 315 Inlägg

_PiggePitt_ skrev:
När blir det nästa gång???big_smile

är träff i Lkpg den 28:e

Trik
16 april 2012 · 219 Inlägg

hahaha verkar som det har varit svin träff. Ärligt läs igenom tråden  en gång till så för fan väx upp. folk som kommer med sina gamla vintger holkar bättre att ni drar ut i skogen och kör rally med dom ist.  tänk på att det är någon som äger marken och får betala ny asfalt osv för att det ska dräggas runt. nae tack!. åk till ett ställe där inte folk handla varje dag och måste se skiten efter er. visst vissa kanske sköter sig men det kanske är ca 10%. och för står polisen varför de kommer !

Team Radioactive
Nissan Skyline r33 gts-t "pro int v8" (1996)
FFP
16 april 2012 · 591 Inlägg

Detta ska tydligen vara polisanmält så det lär ju bli kul för oss som är där för att titta på häftiga bilar.... Ni vet väll själva vad detta förmodligen kommer att innebära, mer övervakning vilket resulterar i böter och ingen kommer att "leka"..

De som bor i Mantorp har säkert sett hur det ser/såg ut på parkeringen morgonen där på och "vissa" tycker att det är lustigt att vi inte får hålls?

Audi A4 TSQ (1999)
syabo
16 april 2012 · 1 278 Inlägg

Min mor jobbar på Citygross och de får väldigt mycket klagomål från kunder osv ang hur det ser ut på parkeringen efter träff, så de som äger mobilia vill sätta upp bommar till parkeringen som det är på vissa parkeringar i Norrköping, de ända problemet de har är att ST1 ligger inne på parkeringen som kommer tappa kunder om de sätter upp bommar.

Idag när jag åkte förbi så stod BMWn kvar på parkeringen, det var en sopmaskin som sopade den nedersta delen på parkeringen, men där uppe vid entrén så såg de fortfarande förjävligt ut med massor av däckrester.  kantstenen som han i BMWn körde bort var ej åtgärdad än.

Skulle vara kul o få se hur mycket extra det kostar för markägarna att fixa ordning på parkeringen.

Och säger som Tirk, förstår varför polisen kommer, och fattar inte varför de inte kom tidigare i lördags.

Mvh

Street Knight
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang