22årig mc förare avlider erfter en vild polis jakt nu anklagas polisen.

evilaudio
16 april 2012 · 16 195 Inlägg

NoFantasy skrev:

evilaudio skrev:

Growe skrev:

mm instämmer

största problemet är polisens ego rent allmänt
dom kan inte backa ur

det såg vi ganska tydligt när dom jagade 2 rånare som rånade någon guldaffär eller va det var i stockholm

pga att polisen inte backar ur slutar det med att en idiot j-vel till polis tömmer sitt magasin in i ett skyltfönster
och inte bara ett magasin utan idioten laddar om och fortsätter

dom hade all möjlighet att backa ur den farliga läget för att göra ett säkert ingripande

men poliser har för stort ego för att förstå att ibland är det bättre att låta buset löpa istället för att riskera en massa andras liv helt i onödan

att ingen oskyldig dog där var ren skär superduper flyt

samma sak när dom skjuter mot en knivbeväpnad man som står bakom en stängd grind när han gör utfall så skjuter en polis honom så han dör

ingen persons liv var i fara om polisen hade backat en bra bit och inväntat personer som var bättre rustade för att ta hand om en person som mår dåligt


jag tycker att killen på mc har sig själv att skylla att han dog
men samtidigt borde polisen slutat att jaga direkt när han började pressa på efter att dom gett signal
istället lägger dom sig 2mm bakom och får killen att öka farten

det är ingen lösning på problemet utan snarare gör dom det värre

bara släppa av och låta buset klara sig den gången så viktigt är det inte
bara för att någon kör mc som en galning utan körkort

så "buset" ska klara sig?    nästan så jag måste skratta..   då kan vi ju lika gärna avveckla allt vad poliser heter.. då blir säkert samhället bättre.

Polisen körde mer eller mindre ihjäl killen! hade det inte varit för att polisen ingrep och började jaga honom så skulle han säkert levt idag!

fast de va HANS val att köra fort från början...

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
cARLBOM
16 april 2012 · 159 Inlägg

NoFantasy skrev:

evilaudio skrev:

Growe skrev:

mm instämmer

största problemet är polisens ego rent allmänt
dom kan inte backa ur

det såg vi ganska tydligt när dom jagade 2 rånare som rånade någon guldaffär eller va det var i stockholm

pga att polisen inte backar ur slutar det med att en idiot j-vel till polis tömmer sitt magasin in i ett skyltfönster
och inte bara ett magasin utan idioten laddar om och fortsätter

dom hade all möjlighet att backa ur den farliga läget för att göra ett säkert ingripande

men poliser har för stort ego för att förstå att ibland är det bättre att låta buset löpa istället för att riskera en massa andras liv helt i onödan

att ingen oskyldig dog där var ren skär superduper flyt

samma sak när dom skjuter mot en knivbeväpnad man som står bakom en stängd grind när han gör utfall så skjuter en polis honom så han dör

ingen persons liv var i fara om polisen hade backat en bra bit och inväntat personer som var bättre rustade för att ta hand om en person som mår dåligt


jag tycker att killen på mc har sig själv att skylla att han dog
men samtidigt borde polisen slutat att jaga direkt när han började pressa på efter att dom gett signal
istället lägger dom sig 2mm bakom och får killen att öka farten

det är ingen lösning på problemet utan snarare gör dom det värre

bara släppa av och låta buset klara sig den gången så viktigt är det inte
bara för att någon kör mc som en galning utan körkort

så "buset" ska klara sig?    nästan så jag måste skratta..   då kan vi ju lika gärna avveckla allt vad poliser heter.. då blir säkert samhället bättre.

Polisen körde mer eller mindre ihjäl killen! hade det inte varit för att polisen ingrep och började jaga honom så skulle han säkert levt idag!

VA?!? Dummaste jag hört, han körde ju ihjäl sig själv! som jag sa tidigare när Polisen sätter på blåljusen är det inte för att hetsa!

Marticus Meldem
16 april 2012 · 917 Inlägg

CHEEVA skrev:
varför inte vara lite smidigare ?  de hade till och med en helikopter som höll koll på han... hade varit ganska lätt och stanna han vid någon mack nästa gång han svängt in för att tanka. Då hade han inte fått köra därifrån på motorcyklen och han hade varit vid liv, samt att alla hans anhöriga sluppit all den djupa sorgen.

Men det är klart ... inte lika roligt att vara smidig

Sen är det ju lätt med facit i hand att komma på en bättre lösning. Men ja jag tycker det va jävligt overkill på hela jakten, började ju likna nått från USA.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Marticus Meldem
16 april 2012 · 917 Inlägg

NoFantasy skrev:
Polisen körde mer eller mindre ihjäl killen! hade det inte varit för att polisen ingrep och började jaga honom så skulle han säkert levt idag!

Men snälla, kör man för fort, vägrar att stanna vid polissignal, då får man skylla sig själv. Det blev förarens fel när han vägrade stanna då polisen drog på blåljusen. Innan dess var det polisens fel att dem inte stannade han tidigare och ist väntade på att han skulle göra något värre

EDIT: Tycker jag.

Senast redigerat av Marticus (16 april 2012)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
SportPilot Ubåtsingenjör
16 april 2012 · 7 229 Inlägg

Marticus skrev:

CHEEVA skrev:
varför inte vara lite smidigare ?  de hade till och med en helikopter som höll koll på han... hade varit ganska lätt och stanna han vid någon mack nästa gång han svängt in för att tanka. Då hade han inte fått köra därifrån på motorcyklen och han hade varit vid liv, samt att alla hans anhöriga sluppit all den djupa sorgen.

Men det är klart ... inte lika roligt att vara smidig

Sen är det ju lätt med facit i hand att komma på en bättre lösning. Men ja jag tycker det va jävligt overkill på hela jakten, började ju likna nått från USA.

Polisen har ju genom gått lite olika riskutbildningar, då ska de avstå från en liknande jakt...

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Brådhis * Voff voff *
16 april 2012 · 10 277 Inlägg

Var det ens polisbilar bakom honom när han klippte bommen? Kanske minns fel, men om jag minns nyhetsrapporteringen rätt från i somras så hade polisbilarna släppt av (försökte följa efter, dock ej inom synhåll) och enbart helikoptern övervakade.

Polisbilen i filmen hade iaf inget med bommen att göra då dom verkade befinna sig klart längre söderut när olyckan skedde.

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (16 april 2012)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Marticus Meldem
16 april 2012 · 917 Inlägg

CHEEVA skrev:

Marticus skrev:

CHEEVA skrev:
varför inte vara lite smidigare ?  de hade till och med en helikopter som höll koll på han... hade varit ganska lätt och stanna han vid någon mack nästa gång han svängt in för att tanka. Då hade han inte fått köra därifrån på motorcyklen och han hade varit vid liv, samt att alla hans anhöriga sluppit all den djupa sorgen.

Men det är klart ... inte lika roligt att vara smidig

Sen är det ju lätt med facit i hand att komma på en bättre lösning. Men ja jag tycker det va jävligt overkill på hela jakten, började ju likna nått från USA.

Polisen har ju genom gått lite olika riskutbildningar, då ska de avstå från en liknande jakt...

Jo jag har också hört att dem ska avbryta när det blir för farligt, så om detta inte var ett sådant fall, vafan är då ett för farligt fall? O.o

Känns som att det är lite polis-ego i detta och otydliga regler som gör att dem fortsätter.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Marticus Meldem
16 april 2012 · 917 Inlägg

Brådhis skrev:
Var det ens polisbilar bakom honom när han klippte bommen? Kanske minns fel, men om jag minns nyhetsrapporteringen rätt från i somras så hade polisbilarna släppt av (försökte följa efter, dock ej inom synhåll) och enbart helikoptern övervakade.

Polisbilen i filmen hade iaf inget med bommen att göra då dom verkade befinna sig klart längre söderut när olyckan skedde.

//Brådhis

på den långa YT-filmen ser man att det inte är poliser som kör civilbilarna, så förmodligen hade han inga poliser efter sig när han drog in i bommen, men det visste han ju inte eftersom han inte hade några speglar på hojjen.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
SportPilot Ubåtsingenjör
16 april 2012 · 7 229 Inlägg

Marticus skrev:

CHEEVA skrev:

Marticus skrev:
Sen är det ju lätt med facit i hand att komma på en bättre lösning. Men ja jag tycker det va jävligt overkill på hela jakten, började ju likna nått från USA.

Polisen har ju genom gått lite olika riskutbildningar, då ska de avstå från en liknande jakt...

Jo jag har också hört att dem ska avbryta när det blir för farligt, så om detta inte var ett sådant fall, vafan är då ett för farligt fall? O.o

Känns som att det är lite polis-ego i detta och otydliga regler som gör att dem fortsätter.

vad jag hört från polisen själv är att de får ej överstiga 160km/h vid jakt då de utgör mer fara än nytta ... detta var dock några år sen, ca 5 år sen

Senast redigerat av CHEEVA (16 april 2012)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
SportPilot Ubåtsingenjör
16 april 2012 · 7 229 Inlägg

Brådhis skrev:
Var det ens polisbilar bakom honom när han klippte bommen? Kanske minns fel, men om jag minns nyhetsrapporteringen rätt från i somras så hade polisbilarna släppt av (försökte följa efter, dock ej inom synhåll) och enbart helikoptern övervakade.

Polisbilen i filmen hade iaf inget med bommen att göra då dom verkade befinna sig klart längre söderut när olyckan skedde.

//Brådhis

hade de bara lagt ner när de såg hur han körde och övervakat han endast med helikoptern så hade det nog sett ut på annat vis idag

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
killercow
16 april 2012 ·

CHEEVA skrev:

Marticus skrev:

CHEEVA skrev:

Polisen har ju genom gått lite olika riskutbildningar, då ska de avstå från en liknande jakt...

Jo jag har också hört att dem ska avbryta när det blir för farligt, så om detta inte var ett sådant fall, vafan är då ett för farligt fall? O.o

Känns som att det är lite polis-ego i detta och otydliga regler som gör att dem fortsätter.

vad jag hört från polisen själv är att de får ej överstiga 160km/h vid jakt då de utgör mer fara än nytta ... detta var dock några år sen, ca 5 år sen

finns inte mej några regler för polisen ang. hastighet. dock så blir dom dömda på samma sätt som vanliga "svensson" om det händer nått. alltså vållande till annans död om de kör ihjäl någon under utryckning.

evilaudio
16 april 2012 · 16 195 Inlägg

CHEEVA skrev:

Brådhis skrev:
Var det ens polisbilar bakom honom när han klippte bommen? Kanske minns fel, men om jag minns nyhetsrapporteringen rätt från i somras så hade polisbilarna släppt av (försökte följa efter, dock ej inom synhåll) och enbart helikoptern övervakade.

Polisbilen i filmen hade iaf inget med bommen att göra då dom verkade befinna sig klart längre söderut när olyckan skedde.

//Brådhis

hade de bara lagt ner när de såg hur han körde och övervakat han endast med helikoptern så hade det nog sett ut på annat vis idag

jo då hade troligtvis idioten fortfarande kört runt som han gjorde..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
davel
16 april 2012 · 347 Inlägg

CHEEVA skrev:

Brådhis skrev:
Var det ens polisbilar bakom honom när han klippte bommen? Kanske minns fel, men om jag minns nyhetsrapporteringen rätt från i somras så hade polisbilarna släppt av (försökte följa efter, dock ej inom synhåll) och enbart helikoptern övervakade.

Polisbilen i filmen hade iaf inget med bommen att göra då dom verkade befinna sig klart längre söderut när olyckan skedde.

//Brådhis

hade de bara lagt ner när de såg hur han körde och övervakat han endast med helikoptern så hade det nog sett ut på annat vis idag

Fast det där stämmer ju inte. Kolla precis i början av filmen på det som är anledningen till att dom tar upp jakten. han hade kört ihjäl sig förr eller senare ändå. hade det varit en sten eller planka där vid sidan av vägen så hade han varit rökt redan i början av filmen...

menar i bussfilen. Kollade igen för jag var osäker. Hade det legat något skräp där hade det vart finito

Senast redigerat av davel (16 april 2012)

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
killercow
16 april 2012 ·

evilaudio skrev:

CHEEVA skrev:

Brådhis skrev:
Var det ens polisbilar bakom honom när han klippte bommen? Kanske minns fel, men om jag minns nyhetsrapporteringen rätt från i somras så hade polisbilarna släppt av (försökte följa efter, dock ej inom synhåll) och enbart helikoptern övervakade.

Polisbilen i filmen hade iaf inget med bommen att göra då dom verkade befinna sig klart längre söderut när olyckan skedde.

//Brådhis

hade de bara lagt ner när de såg hur han körde och övervakat han endast med helikoptern så hade det nog sett ut på annat vis idag

jo då hade troligtvis idioten fortfarande kört runt som han gjorde..

Förr eller senare hade han nog kört ihjäl sig själv ändå eller någon annan.

Inget kul att han kört ihjäl sig. men man känner väl ändå lite att hellre de än att han kör ihjäl någon annan.

Sen förstår jag inte vitsen med att jaga mc med bil riktigt ändå på motorväg. helikopter eller rullande blockad längre fram för att ta ner farten funkar nog bättre än 20 polisbilar som försöker komma ikapp

Audi_powah
16 april 2012 · 1 515 Inlägg

Polisernas sjuka kommentarer tar ju fan priset...De hade goda möjligheter till att stänga in honom på ett snyggt sätt, men inte tog de den chancen utan hetsade honom till att dra på, och dra iväg.. De kunde ha dragit sig tillbaka och låtit polishelikopptern följa jakten på säkert avstånd, men icke. Deras ego är större än störst, samt att de bara tänker på sig själva...De kör själva i 250km/h utan någon chance till att komma ifatt, till vilken nytta? Roligt för de?...

Blir bara mer irriterad ju mer mn kollar på filmen, så patetiskt med 20bilar som drar efter en hojj och försöker få stop på honom? lol

Jag Hoppas iaf att de döms och blir av med jobben, som de g***** de är.

Flame on! wink

Senast redigerat av Audi_powah (16 april 2012)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
evilaudio
16 april 2012 · 16 195 Inlägg

tur att han dog så man slapp en massa vårdkostnader för en så misslyckad individ.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Ekis!
16 april 2012 · 1 210 Inlägg

plankan skrev:

evilaudio skrev:
snuten gör helt rätt...

Klart att du tycker det -
för enligt dig gör polisen jo aldrig fel eller hur -
och dom har jo heller aldrig krockat eller riskerat andras säkerhet under några av dessa "vansinne's jakter" roll

Med tanke på att det sitter en oskyldig passagera bak på hojen som inte kan göra ett skit mera än sitta fint kvar på sin plats -
och när han nu ganska uppenbarligen inte vill stanna - vem hettsar då livet på den stackaren......

Nej,polisen har gjord fel här

Har man ett reg nr och kan se att det stämmer på höjen man "jagar" så bör polisen backa.
Sedan kan dom påbörja en utredning söka upp ägaren till hojen och ta det därfrån.

Hade dom gjord det hade säkerligen killen varit i livet idag

Synd att pojkvaskern hade plockat bort nr plåten på sin båge då!! 
Tycker inte alls polisen hetsade han till att skita i alla regler och att köra ihjäl sig själv... Utan kan däremot undra hur i helsike han kunde kör som han gjorde med sin 17 årig tjej på...??

Audi_powah
16 april 2012 · 1 515 Inlägg

evilaudio skrev:
tur att han dog så man slapp en massa vårdkostnader för en så misslyckad individ.

Våra skattepengar fortsätter och rulla in för våra misslyckade poliser, som fortsätter att misslyckas.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
evilaudio
16 april 2012 · 16 195 Inlägg

Audi_powah skrev:

evilaudio skrev:
tur att han dog så man slapp en massa vårdkostnader för en så misslyckad individ.

Våra skattepengar fortsätter och rulla in för våra misslyckade poliser, som fortsätter att misslyckas.

jo de bästa vore tydligen att de inte fanns några poliser alls så folk kan köra som dom vill..



de daltas för mycke i detta land... de enda rätt hade varit att avliva honom direkt.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
no_fake
16 april 2012 · 865 Inlägg

evilaudio skrev:

Audi_powah skrev:

evilaudio skrev:
tur att han dog så man slapp en massa vårdkostnader för en så misslyckad individ.

Våra skattepengar fortsätter och rulla in för våra misslyckade poliser, som fortsätter att misslyckas.

jo de bästa vore tydligen att de inte fanns några poliser alls så folk kan köra som dom vill..



de daltas för mycke i detta land... de enda rätt hade varit att avliva honom direkt.

Dom skulle kört rakt på han när han stod i rödljuset

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang