3546
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

5 198 Inlägg
24 februari 2013
VolvoCoffe skrev:
gamlingen skrev:
Grejen med att man inte behöver ha bakljuset på dagen är ju att det ska gå lättare att se när bromsljusen tands på bilen framför i dagsljus.

inget mot dig. men det är det dummaste jag hört. kan man inte se bromsljus bra även när vanliga ljuset är på så är det illa.

Sä har jag för mej att en av motivationerna från dåvarnade trafikverket har jag för mej..Inget jag bestämt.

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
24 februari 2013
Men Dirtymike, vad är det som får dig att tro att någon förstår vad du menar när du blinkar med dina häftiga lysen? Risken att någon blir lika irriterad på dig som du blev är ju rätt stor.
Du förändrar ju ingenting när du blinkar, förutom att du temporärt känner dig nöjd..
Hur ofta har dessa gamla tanter som åker med bakdimljuset på stängt av det efter din lilla uppvisning?

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

1 532 Inlägg
24 februari 2013
UhrJr skrev:
Men Dirtymike, vad är det som får dig att tro att någon förstår vad du menar när du blinkar med dina häftiga lysen? Risken att någon blir lika irriterad på dig som du blev är ju rätt stor.
Du förändrar ju ingenting när du blinkar, förutom att du temporärt känner dig nöjd..
Hur ofta har dessa gamla tanter som åker med bakdimljuset på stängt av det efter din lilla uppvisning?

90% av fallen har jag lyckats påvägen till o från Katrineholm o Stockholm.
Samma sak gäller när man möter bilar med helljuset på.
Folk blir mer uppmärksamma på vad som lyser på panelen då.
Även jag har kommit åt dimbakljuset på firmatrucken och bakomvarande har blinkat då blev jag uppmärksam på lampan på panelen. Nu har jag suttit med boken o tittat vad alla lampor betyder.
Tjejen har gjort samma sak då hon aldrig fått veta vad den röda motorn var ens.

7 489 Inlägg
24 februari 2013
UhrJr skrev:

det tror INTE jag,

blinkar åt folk som inte har lyse på i ex dimma, snörök skymning,mörker,, å tro mig 1 av 100 fattar,, folk är IDIOTER, bara å acceptera

6 692 Inlägg
24 februari 2013
Blinkar gör man när man sett vilt.. big_smile

Brukade bli mer lyst på om man hade lysena avstänga/dagsljus automatik i stockholm..blivit blinkat åt en gång för avstänga lysen här uppe, möt polis så också.

De/Dem

839 Inlägg
24 februari 2013
Sköt er själva och skit i andra, såvida mötande bilar inte råkar glömma helljuset på. Då är det bara att dutta till på spaken så kommer dom på sig. Men det här tjatet om "då får dom smaka på mina 5.000.0000kwat lysen" är rätt uttjatat.
Försök hjälp varandra i trafiken istället.
Jag kan ha ett jävla humör, speciellt i traffiken. Men ni ser aldrig mig hänga mig på tutan eller frenetiskt blinkande med mina hellysen. Varför? Jo för att jag vet att hänga sig på tutan etc efter att någon gjort fel löser inte ett skit. Vill du lära personen som gjort bort sig så få bilen att stanna och berätta det istället.

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
24 februari 2013
UhrJr skrev:
Sköt er själva och skit i andra, såvida mötande bilar inte råkar glömma helljuset på. Då är det bara att dutta till på spaken så kommer dom på sig. Men det här tjatet om "då får dom smaka på mina 5.000.0000kwat lysen" är rätt uttjatat.
Jag kan ha ett jävla humör, speciellt i traffiken. Men ni ser aldrig mig hänga mig på tutan eller frenetiskt blinkande med mina hellysen. Varför? Jo för att jag vet att hänga sig på tutan etc efter att någon gjort fel löser inte ett skit. Vill du lära personen som gjort bort sig så få bilen att stanna och berätta det istället.

Varss är gillaknappen?

1 532 Inlägg
24 februari 2013
UhrJr skrev:

Mjo jag gjorde lite sånt förr som oftast slutade med handgemäng och istället äre bättre o blinka eller tuta på folk.

Take a trip till Stockholm sen åker du från ena änden till den andra mellan kl 16.00 o 18.00 wink
Helst med bil o kärra.
Har erfarenhet av rediga puckon i Katrineholm och Norrköping med.
Katrineholm= ökända talltulls rondellen och wasa bron norrgående.
Norrköping= stockholmsrondellen och rondellen vid polishuset.

Jag är inte världsbäst men har varit med om mkt på mina dagar ute i trafiken.

839 Inlägg
24 februari 2013
Fine, vi har alla olika sätt att lösa problem på. smile

Just inne i städer tycker jag cyklister är bra mycket mer jobbiga.

Evildan
24 februari 2013
Malheus skrev:

Brukade bli mer lyst på om man hade lysena avstänga/dagsljus automatik i stockholm..blivit blinkat åt en gång för avstänga lysen här uppe, möt polis så också.

Blinkar gör man om man möter någon som kör uppenbart för fort, uppskattade 90km/h på 50väg eller dylikt, brukar bli kraftiga inbromsningar av mötande Schumacherwannabe.

Blinkar gör man däremot inte vid liknande tillfälle om det står en Polis/kameraskåp och mäter hastighet längre bort big_smile

839 Inlägg
24 februari 2013
Evildan skrev:
Malheus skrev:

Blinkar gör man om man möter någon som kör uppenbart för fort, uppskattade 90km/h på 50väg eller dylikt, brukar bli kraftiga inbromsningar av mötande Schumacherwannabe.

Blinkar gör man däremot inte vid liknande tillfälle om det står en Polis/kameraskåp och mäter hastighet längre bort big_smile

Men varför håller du på så? Tänk om bilen du blinkar på tappar kontrollen och kör in i dig pga ditt blinkande?
Sen vet du ju inte om personen som kör för fort kanske är påväg till sjukhuset med någon döende i baksätet eller liknande.
Som jag skrev tidigare, sköt er själva och skit i andra.

1 532 Inlägg
24 februari 2013
Önskar att man hade radiostyrd puffra på taket som man hade nere i Afghanistan smile

Evildan
24 februari 2013
UhrJr skrev:
Evildan skrev:
Malheus skrev:

Men varför håller du på så? Tänk om bilen du blinkar på tappar kontrollen och kör in i dig pga ditt blinkande?
Sen vet du ju inte om personen som kör för fort kanske är påväg till sjukhuset med någon döende i baksätet eller liknande.

Tappar någon kontrollen av ett par 55w helljus som blinkar till 2/3 gånger är denna absolut inte lämplig att köra bil vilket denne förvisso redan bevisat av sin framfart.
Tänk om personen tappar kontrollen av att han håller för hög hastighet och kör på någon människa?

Exempelvis, du som bor i Latrineholm, om du möter någon utanför låt oss säga södra skolan eller genom laggarhult i uppskattade 90km/h, är det lämpligt?

Tycker du att det skulle kännas tryggt?

Anser du själv att du ska köra 90km/h där?

Oavsett anledning?

Vad skulle du tänka om denne stressade förare kör över någon du känner även om denne ska till sjukhuset med någon döende i baksätet?

Är det då legalt i din bok?

Du tycker alltså att man inte ska opponera sig mot med/mottrafikanter som äventyrar din egen och andras säkerhet?
Senast redigerat av Evildan (24 februari 2013)

1 532 Inlägg
24 februari 2013
Evildan skrev:
UhrJr skrev:
Evildan skrev:

Tappar någon kontrollen av ett par 55w helljus som blinkar till 2/3 gånger är denna absolut inte lämplig att köra bil vilket denne förvisso redan bevisat av sin framfart.
Tänk om personen tappar kontrollen av att han håller för hög hastighet och kör på någon människa?

Exempelvis, du som bor i Latrineholm, om du möter någon utanför låt oss säga södra skolan eller genom laggarhult i uppskattade 90km/h, är det lämpligt?

Oavsett anledning?

Vad skulle du tänka om denne stressade förare kör över någon du känner även om denne ska till sjukhuset med någon döende i baksätet?

Du tycker alltså att man inte ska opponera sig mot med/mottrafikanter som äventyrar din egen och andras säkerhet?

I Katrineholm har det varit 3 dödsolyckor och 1 allvarlig där UNGDOMAR ansett sig odödliga alla med höga hastigheter förutom 2 där förarana varit alkoholpåverkade.

Hade folk varit mer uppmärksamma i alla dessa olyckor hade ingen av dem skett.

839 Inlägg
24 februari 2013
Jag märker ju att det är ingen idé att argumentera.
Sitt du och blinka på folk och må bra innombords, för att sedan dela med dig av dina upplevelser på fikarasten.

VI kan väl fastslå att man ska inte
blända folk
köra för fort
tuta om det inte är för att hejda en olycka
vara en idiot
bo i latrineholm
och köra saab

Något mer du ville lägga till för att få kulpåsen att växa där nere?
Im out.

Rumpmas
3 860 Inlägg
24 februari 2013
Dirtymike skrev:
Evildan skrev:
UhrJr skrev:

Oavsett anledning?

I Katrineholm har det varit 3 dödsolyckor och 1 allvarlig där UNGDOMAR ansett sig odödliga alla med höga hastigheter förutom 2 där förarana varit alkoholpåverkade.

Ja, ta den här olyckan vid Statoil i början av 2000-talet. Tänk om gubben som åkte ut vid rödljuset vid grönt ljus hade förstått att ungdomarna som kom i 100+ på Vingåkersvägen skulle köra mot rött ljus, använda hans bil som ramp och klippa ett träd flera meter upp i luften 40 m bort. Hade gubben stått kvar hade ju inte olyckan hänt. Eller missuppfattar jag dig? Dom ungarna hade nog inte stannat för ett helljusblink. Hoppas han som körde vars kusin dog i olyckan fortfarande mår skit. Han lär ju få veta att han lever på släktträffarna.

Evildan
24 februari 2013
UhrJr skrev:
Jag märker ju att det är ingen idé att argumentera.
Sitt du och blinka på folk och må bra innombords, för att sedan dela med dig av dina upplevelser på fikarasten.

VI kan väl fastslå att man ska inte
blända folk
köra för fort
tuta om det inte är för att hejda en olycka
vara en idiot
bo i latrineholm
och köra saab

Något mer du ville lägga till för att få kulpåsen att växa där nere?
Im out.

Det har du rätt i, har man inga sakliga argument att tillföra diskussionen är det bäst att man avstår.

Var man bor och kör anser JAG är helt valfritt.

Jag har åtminstone ngt skräp i kulpåsen så att jag vågar opponera mig mot felaktigheter istället för att bara konflikträdd titta bort.

out var ordet.
Senast redigerat av Evildan (24 februari 2013)

Dumpersförare.
970 Inlägg
24 februari 2013
cheffer skrev:
Dirtymike skrev:
UhrJr skrev:

Personer som av någon anledning försöker dela med sig av sina åsikter via ljustutan är det värsta jag vet. Tvärnitt får dom smaka på då...

Tråkigt för den som gör de på mig då en vanlig svensson bil säkerligen blir som en Smart i längd.
Men jag håller alltid avstånd till framförvarande bil.

Ändå väldigt dumt att dra 600w xenon i och förblinda en person tillfälligt för att man stör sig på ett dimljus, för så mycket bländar inte ett dimljus bak även om jag också tycker att det är sjuukt störande och att det bländar en del. Ett mer normalt alternativ är bara att vrida av och på halvljuset så skapar man inte ännu mer irritation. Lite ironiskt att du säger att du åker upp i häcken på dem för att flasha när du sedan försvarar dig med att du alltid håller avstånd.

Folk som inte kan kontrollera sina känslor i trafiken är något som är väldigt farligt och är bland det värsta jag vet. Pekar inga fingrar nu, vet inte hur du agerar egentligen eller så, im just sayin' smile

f.ö så har jag blivit lite bländad av ett främre dimljus en gång under alla mil som körts.. Inga problem att köra med dim och p-ljus så länge de är inställda normalt för då bländar de inte. Men att köra så under de mörkaste timmarna är ju bara dumt för sikten blir ju sämre men förstår inte hur alla kan bli så bländade av dimljus? Man får ju nedslag på bes om de är felinställda också.

sen när har bes kollat om dimljusen funkar. dom har aldrig brytt sig om det för mig.liksom för många andra.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

1 532 Inlägg
24 februari 2013
Andromeda skrev:
Dirtymike skrev:
Evildan skrev:

Oavsett anledning?

Ja, ta den här olyckan vid Statoil i början av 2000-talet. Tänk om gubben som åkte ut vid rödljuset vid grönt ljus hade förstått att ungdomarna som kom i 100+ på Vingåkersvägen skulle köra mot rött ljus, använda hans bil som ramp och klippa ett träd flera meter upp i luften 40 m bort. Hade gubben stått kvar hade ju inte olyckan hänt. Eller missuppfattar jag dig? Dom ungarna hade nog inte stannat för ett helljusblink. Hoppas han som körde vars kusin dog i olyckan fortfarande mår skit. Han lär ju få veta att han lever på släktträffarna.

Hade kompisarna i bilen sagt ifrån som han gjorde som klev ut hade det aldrig hänt.
Han som körde då kör typ linadant än.
Angående olyckan vid Villasandhem hade dom blivit fråntagna nycklarna nere på McDonalds så hade det aldrig hänt.
Men hade dom aldrig satt sig i bilen från börjar hade det verkligen aldrig hänt.
Han som dog körde in till Katrineholm varpå den andre tog över.
Bilen var inte vacker ialla fall o tur i oturen tog det i trädet då det gick 6personer där.

I båda dessa fallen kunden polisen satt stop för det innan dessa hände.

7 489 Inlägg
24 februari 2013
VolvoCoffe skrev:
cheffer skrev:
Dirtymike skrev:

Tråkigt för den som gör de på mig då en vanlig svensson bil säkerligen blir som en Smart i längd.
Men jag håller alltid avstånd till framförvarande bil.

Ändå väldigt dumt att dra 600w xenon i och förblinda en person tillfälligt för att man stör sig på ett dimljus, för så mycket bländar inte ett dimljus bak även om jag också tycker att det är sjuukt störande och att det bländar en del. Ett mer normalt alternativ är bara att vrida av och på halvljuset så skapar man inte ännu mer irritation. Lite ironiskt att du säger att du åker upp i häcken på dem för att flasha när du sedan försvarar dig med att du alltid håller avstånd.

Folk som inte kan kontrollera sina känslor i trafiken är något som är väldigt farligt och är bland det värsta jag vet. Pekar inga fingrar nu, vet inte hur du agerar egentligen eller så, im just sayin' smile

f.ö så har jag blivit lite bländad av ett främre dimljus en gång under alla mil som körts.. Inga problem att köra med dim och p-ljus så länge de är inställda normalt för då bländar de inte. Men att köra så under de mörkaste timmarna är ju bara dumt för sikten blir ju sämre men förstår inte hur alla kan bli så bländade av dimljus? Man får ju nedslag på bes om de är felinställda också.

sen när har bes kollat om dimljusen funkar. dom har aldrig brytt sig om det för mig.liksom för många andra.

de kollar om de fungerar,, fungerar de så kollar de kjusinst,, annars NOPE,, dimljus behöver ej fungera,, varken fram eller bak

Sök