3493
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Dumpersförare.
970 Inlägg
24 februari 2013
granadadr skrev:
VolvoCoffe skrev:
cheffer skrev:

Ändå väldigt dumt att dra 600w xenon i och förblinda en person tillfälligt för att man stör sig på ett dimljus, för så mycket bländar inte ett dimljus bak även om jag också tycker att det är sjuukt störande och att det bländar en del. Ett mer normalt alternativ är bara att vrida av och på halvljuset så skapar man inte ännu mer irritation. Lite ironiskt att du säger att du åker upp i häcken på dem för att flasha när du sedan försvarar dig med att du alltid håller avstånd.

Folk som inte kan kontrollera sina känslor i trafiken är något som är väldigt farligt och är bland det värsta jag vet. Pekar inga fingrar nu, vet inte hur du agerar egentligen eller så, im just sayin' smile

f.ö så har jag blivit lite bländad av ett främre dimljus en gång under alla mil som körts.. Inga problem att köra med dim och p-ljus så länge de är inställda normalt för då bländar de inte. Men att köra så under de mörkaste timmarna är ju bara dumt för sikten blir ju sämre men förstår inte hur alla kan bli så bländade av dimljus? Man får ju nedslag på bes om de är felinställda också.

sen när har bes kollat om dimljusen funkar. dom har aldrig brytt sig om det för mig.liksom för många andra.

de kollar om de fungerar,, fungerar de så kollar de kjusinst,, annars NOPE,, dimljus behöver ej fungera,, varken fram eller bak

Då är det mycket ovanligt då på vissa stationer. för som sagt har dom inte kollat det på mina bilar jag har haft det på.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

1 532 Inlägg
24 februari 2013
UhrJr skrev:
Jag märker ju att det är ingen idé att argumentera.
Sitt du och blinka på folk och må bra innombords, för att sedan dela med dig av dina upplevelser på fikarasten.

VI kan väl fastslå att man ska inte
blända folk
köra för fort
tuta om det inte är för att hejda en olycka
vara en idiot
bo i latrineholm
och köra saab

Något mer du ville lägga till för att få kulpåsen att växa där nere?
Im out.

Man ska inte
Blända folk utan använda ljustutan för att påvisa.
Använda tutan för att "heja" på folk.
Må säga att absolut inte bo i Katrineholm (flyttat därifrån tack gode gud)

Ingen har sagt nåt om att köra Saab hmm

Undrar hur du är itrafiken om du är så här på ett forum hmm

Evildan
24 februari 2013
Dirtymike skrev:
Andromeda skrev:
Dirtymike skrev:

I Katrineholm har det varit 3 dödsolyckor och 1 allvarlig där UNGDOMAR ansett sig odödliga alla med höga hastigheter förutom 2 där förarana varit alkoholpåverkade.

Hade folk varit mer uppmärksamma i alla dessa olyckor hade ingen av dem skett.

Ja, ta den här olyckan vid Statoil i början av 2000-talet. Tänk om gubben som åkte ut vid rödljuset vid grönt ljus hade förstått att ungdomarna som kom i 100+ på Vingåkersvägen skulle köra mot rött ljus, använda hans bil som ramp och klippa ett träd flera meter upp i luften 40 m bort. Hade gubben stått kvar hade ju inte olyckan hänt. Eller missuppfattar jag dig? Dom ungarna hade nog inte stannat för ett helljusblink. Hoppas han som körde vars kusin dog i olyckan fortfarande mår skit. Han lär ju få veta att han lever på släktträffarna.

Hade kompisarna i bilen sagt ifrån som han gjorde som klev ut hade det aldrig hänt.
Han som körde då kör typ linadant än.
Angående olyckan vid Villasandhem hade dom blivit fråntagna nycklarna nere på McDonalds så hade det aldrig hänt.
Men hade dom aldrig satt sig i bilen från börjar hade det verkligen aldrig hänt.
Han som dog körde in till Katrineholm varpå den andre tog över.
Bilen var inte vacker ialla fall o tur i oturen tog det i trädet då det gick 6personer där.

I båda dessa fallen kunden polisen satt stop för det innan dessa hände.

Du vet

...sköt dig själv och skit i andra...

Hade någon i deras omgivning haft lite civilkurage och satt stopp/påvisat felaktigheterna för dessa individer även i ev ett tidigare stadie i livet hade eventuellt inte olyckorna inträffat om dessa då insett det vansinniga med deras attityd, får "folk" fortsätta med sitt destruktiva beteende utan att någon bryr sig och bara tänker
kan det desvärre gå så här illa.
Bättre "agera" 100gånger och kanske rädda ett liv än stillasittande bara titta på och rycka på axlarna.
Ett samhälle är aldrig starkare än dess agerande individer.

1 532 Inlägg
24 februari 2013
Evildan skrev:
Dirtymike skrev:
Andromeda skrev:

Ja, ta den här olyckan vid Statoil i början av 2000-talet. Tänk om gubben som åkte ut vid rödljuset vid grönt ljus hade förstått att ungdomarna som kom i 100+ på Vingåkersvägen skulle köra mot rött ljus, använda hans bil som ramp och klippa ett träd flera meter upp i luften 40 m bort. Hade gubben stått kvar hade ju inte olyckan hänt. Eller missuppfattar jag dig? Dom ungarna hade nog inte stannat för ett helljusblink. Hoppas han som körde vars kusin dog i olyckan fortfarande mår skit. Han lär ju få veta att han lever på släktträffarna.

Hade kompisarna i bilen sagt ifrån som han gjorde som klev ut hade det aldrig hänt.
Angående olyckan vid Villasandhem hade dom blivit fråntagna nycklarna nere på McDonalds så hade det aldrig hänt.
Men hade dom aldrig satt sig i bilen från börjar hade det verkligen aldrig hänt.
Bilen var inte vacker ialla fall o tur i oturen tog det i trädet då det gick 6personer där.

Du vet

Hade någon i deras omgivning haft lite civilkurage och satt stopp/påvisat felaktigheterna för dessa individer även i ev ett tidigare stadie i livet hade eventuellt inte olyckorna inträffat om dessa då insett det vansinniga med deras attityd, får "folk" fortsätta med sitt destruktiva beteende utan att någon bryr sig och bara tänker
Bättre "agera" 100gånger och kanske rädda ett liv än stillasittande bara titta på och rycka på axlarna.

Pratade med han som hoppade ur vid järnvägsbron 2dagar efter.
Han ångrar fortfarande att han inte gjorde nåt.

Villa sandhem kl 03.45 om jag inte minns fel stod jag vid min bil 200m därifrån o såg olyckan.

Jag blinkar hellre engång för mkt på nån än en gång för lite.

Sen under min korta kariärr som bärgare såg jag några otrevligheter som kunde undvikits.

7 489 Inlägg
24 februari 2013
Dirtymike skrev:
Evildan skrev:
Dirtymike skrev:

Du vet

Pratade med han som hoppade ur vid järnvägsbron 2dagar efter.
Han ångrar fortfarande att han inte gjorde nåt.

Villa sandhem kl 03.45 om jag inte minns fel stod jag vid min bil 200m därifrån o såg olyckan.

Jag blinkar hellre engång för mkt på nån än en gång för lite.

Sen under min korta kariärr som bärgare såg jag några otrevligheter som kunde undvikits.

de flesta saker går att undvika wink dock klantigheter är svårare,,,

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
24 februari 2013
När det är mörk ute och man kommer ikapp en bil som man vill köra om och efter man har kört om så VÄGRAR den dumme fan att slå om till halvljus... så man blir bländad genom speglarna i någon km...
Ibland önskar jag att jag hade några extra backljus och en knapp jag kunde tända dom med...

7 489 Inlägg
24 februari 2013
Pierre_r skrev:
När det är mörk ute och man kommer ikapp en bil som man vill köra om och efter man har kört om så VÄGRAR den dumme fan att slå om till halvljus... så man blir bländad genom speglarna i någon km...
Ibland önskar jag att jag hade några extra backljus och en knapp jag kunde tända dom med...

jag brukar blinka med bromsljuset åå fattar inte vedebörande saktar jag ner ORDENTLIGT inte så kraftigt så det händer en olycka,, det är bara dumt,, å alltid har vederbörande släckt lyserna då wink å då kör jag bara iväg som vanligt smile
Senast redigerat av granadadr (24 februari 2013)

773 Inlägg
24 februari 2013
Pierre_r skrev:

dimljus hjälper som fan big_smile

7 489 Inlägg
24 februari 2013
silversnurran skrev:
Pierre_r skrev:

på poppobilen ska jag ha extraljus pekande bakåt smile på knapp smile men tror inte jag behöver dem wink å VILL man kan man ju dra igång discot wink olagligt iof smile

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
24 februari 2013
silversnurran skrev:
Pierre_r skrev:

Om jag bara hade haft dimbakljus på den... brukar trampa till på bromsen så bromsljuset tänds och då brukar dom flesta fatta det..

Avstängd
10 388 Inlägg
24 februari 2013
granadadr skrev:
silversnurran skrev:
Pierre_r skrev:

på poppobilen ska jag ha extraljus pekande bakåt smile på knapp smile men tror inte jag behöver dem wink å VILL man kan man ju dra igång discot wink olagligt iof smile

Är ju inte lagligt att blända någon heller wink

Har det på skodan (visserligen arbetsbelysning, men iaf). Fungerar kanonbra att bara blinka till med lite snabbt (när bromsningar, blink med dimljus bak osv inte hjälper)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

7 489 Inlägg
24 februari 2013
it_mutt skrev:
granadadr skrev:
silversnurran skrev:

Är ju inte lagligt att blända någon heller wink

Har det på skodan (visserligen arbetsbelysning, men iaf). Fungerar kanonbra att bara blinka till med lite snabbt (när bromsningar, blink med dimljus bak osv inte hjälper)

tror dig för det BLÄNDAR,, wink

lagom offtopic

förra veckan kom jag ikapp en tradare med ALLA arbetsljus igång bakåt,, å tro mig det var enheldel wink blinkade åt han ett gäng ggr å han svängde av,, och tackade för att jag sa till wink
tummen upp sägar jag

164 Inlägg
26 februari 2013
mb_pucken skrev:
hatar folk med takbox. just nu är det värsta tiden på året i trafiken här om kring då alla stressade sportlåvsfirare ska upp till fjällen. jag kör oftast lagligt dvs ca 90 på mätaren på 80 väg å dom blir fan galna. kör extra lagligt nu på vintern då dom vart duktiga och salta fram skridsko bana åt oss vilket dom inte alls tänker på när dom kommer med sina passater och volvokombin på dubbfritt. men sen ligger dom lite var stans i dikerna.
förstår inte hur man vågar köra som svin när man sitter med hela familjen i bilen. förstår det inte men å andra sidan är jag under 25 och ung å dum så har kanske inte lärt mig än. ne de är tur det bara är vinter ett halvår åt gången. söndagar åker man småvägar till garaget i alla fall smile då är det stugbytardagar och de är fan farligare å vistas i än trafiken från parken där de vart dans :p där är många pro gubbar med en å annan innanför västen.
sportlåv, posklåv och vasaloppsveckan då gömmer man sig wink eller ja classic car week är ingen höjdare men då går det för sakta istället. jänkare gör ju sällan mera än 70 wink

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16318113.ab

sthlm

1 532 Inlägg
26 februari 2013
PhR34k skrev:
mb_pucken skrev:
hatar folk med takbox. just nu är det värsta tiden på året i trafiken här om kring då alla stressade sportlåvsfirare ska upp till fjällen. jag kör oftast lagligt dvs ca 90 på mätaren på 80 väg å dom blir fan galna. kör extra lagligt nu på vintern då dom vart duktiga och salta fram skridsko bana åt oss vilket dom inte alls tänker på när dom kommer med sina passater och volvokombin på dubbfritt. men sen ligger dom lite var stans i dikerna.
förstår inte hur man vågar köra som svin när man sitter med hela familjen i bilen. förstår det inte men å andra sidan är jag under 25 och ung å dum så har kanske inte lärt mig än. ne de är tur det bara är vinter ett halvår åt gången. söndagar åker man småvägar till garaget i alla fall smile då är det stugbytardagar och de är fan farligare å vistas i än trafiken från parken där de vart dans :p där är många pro gubbar med en å annan innanför västen.
sportlåv, posklåv och vasaloppsveckan då gömmer man sig wink eller ja classic car week är ingen höjdare men då går det för sakta istället. jänkare gör ju sällan mera än 70 wink

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16318113.ab

Den där luktar lite...... älskling sväng här GPSen visar den vägen big_smile

345 Inlägg
26 februari 2013
http://4.bp.blogspot.com/-BJhTLS_XXts/TpXJq9XAg4I/AAAAAAAAANI/rjFpXqkXwmI/s1600/langholmsgatan-2008_4.jpg
Försvinn ifrån min huvudstad, och försvinn ifrån vägnätet! Cyklister är ett enormt irritationsmoment som inte tillför någonting. De höjer sig gärna till skyarna för att dom räddar miljön. Go do it somewhere else och ge fan i att vara ivägen.

164 Inlägg
26 februari 2013
Tynnerstroem skrev:
http://4.bp.blogspot.com/-BJhTLS_XXts/T … 2008_4.jpg
Försvinn ifrån min huvudstad, och försvinn ifrån vägnätet! Cyklister är ett enormt irritationsmoment som inte tillför någonting. De höjer sig gärna till skyarna för att dom räddar miljön. Go do it somewhere else och ge fan i att vara ivägen.

Det roligaste jag sett var i januari månad när de var snö storm i city och folk tog ändå cykel jäveln, de kunde inte ens cykla men de envisades om att försöka sitta på *** sadeln utan att ramla och där sitter jag bakom dem i min bil och försöker inte att köra på dem för ja du kan tänka dig vilken avrättning man skulle få då! Hade lust att kliva ur och ge dem en riktig bra smäll bara för att!
Fattar inte hur de tänker när de tittar ut och snön kommer sidleds, plogbilarna har inte hunnit ut... " de släpper, jag tar cykeln" IDIOTER!

sthlm

336 Inlägg
27 februari 2013
Kom upp en postbil bakom mig för ett tag sedan. Låg i lagliga 80 km/h, och föraren av postbilen verkade mycket intresserad av min bil då han tydligen ville inspektera den på nära håll. Riktigt nära. För nära.

I alla fall, jag började med att upprepade gånger trycka försiktigt på bromspedalen, bara så att ljuset tändes, men fick ingen respons, fortsatte med att trycka till gasen lite, för att sedan återgå till mina 80 km/h. Givetvis var han inte sen med att hänga på, och ett par sekunder senare var han tillbaka. Nästa försök blev att faktiskt sakta ner till runt 65 km/h, kanske skulle han då inse att han var för nära, och öka avståndet, eller kanske till och med köra om. Nej, inte det, han låg kvar bakom mig, lika nära som förr. Gav han några blink med dimbakljuset, inte heller det fungerade. Här blev jag riktigt less på honom, och ja, jag vet att mitt handlande kanske inte var helt lagligt, men jag drog i 3:an och stack iväg ganska ordentligt, för att sedan sakta ner igen när jag tyckte att fanskapet var tillräckligt långt borta.

Men inte fan tror ni väl att en sån här kille ger vika för detta? Nej, då. Han gasade minsann också, och var snart uppe i arslet på min (Mycket intressanta) bil igen.

Varför i hela helvete ska man ligga så där jävla nära? Kan man vara så trög att man inte efter alla mina försök att avslöja hemligheten att jag tycker att han borde hålla bättre avstånd inte förstår det?

Just turbo power, no real shit.

1 436 Inlägg
27 februari 2013
Saabfan1 skrev:
Varför i hela helvete ska man ligga så där jävla nära? Kan man vara så trög att man inte efter alla mina försök att avslöja hemligheten att jag tycker att han borde hålla bättre avstånd inte förstår det?

Jag kör varje dag cirka 4 mil på 2-till-1-väg med vajerräcke. Ställer mig samma fråga varje dag, var tror Putten bakom han ska ta vägen? Det går inte att köra om, så varför ligga så jävla nära? Om han överhuvudtaget lyckades ta sig förbi mig är det bara ett par billängder till nästa bil. Och nästa bil. Och nästa bil...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

57 Inlägg
27 februari 2013
Saabfan1 skrev:
Kom upp en postbil bakom mig för ett tag sedan. Låg i lagliga 80 km/h, och föraren av postbilen verkade mycket intresserad av min bil då han tydligen ville inspektera den på nära håll. Riktigt nära. För nära.

I alla fall, jag började med att upprepade gånger trycka försiktigt på bromspedalen, bara så att ljuset tändes, men fick ingen respons, fortsatte med att trycka till gasen lite, för att sedan återgå till mina 80 km/h. Givetvis var han inte sen med att hänga på, och ett par sekunder senare var han tillbaka. Nästa försök blev att faktiskt sakta ner till runt 65 km/h, kanske skulle han då inse att han var för nära, och öka avståndet, eller kanske till och med köra om. Nej, inte det, han låg kvar bakom mig, lika nära som förr. Gav han några blink med dimbakljuset, inte heller det fungerade. Här blev jag riktigt less på honom, och ja, jag vet att mitt handlande kanske inte var helt lagligt, men jag drog i 3:an och stack iväg ganska ordentligt, för att sedan sakta ner igen när jag tyckte att fanskapet var tillräckligt långt borta.

Men inte fan tror ni väl att en sån här kille ger vika för detta? Nej, då. Han gasade minsann också, och var snart uppe i arslet på min (Mycket intressanta) bil igen.

Du glömde ju spolarvätskan wink

336 Inlägg
27 februari 2013
miatasimon skrev:
Du glömde ju spolarvätskan wink

Aj, fan. Då förstår jag ju varför han inte kunde ana vad jag menade. wink

Just turbo power, no real shit.

Sök