2934
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Avstängd
10 388 Inlägg
17 juni 2013
Kalltkaffe skrev:
it_mutt skrev:
Kalltkaffe skrev:

Fattar inte, varför "FÖRSÖK till misshandel" ? Borde ju vara mordförsök, misshandel är det ju redan, och man kan inte välja hur illa det ska gå när man prejar en bil, kan likgärna va mordförsök, så tycker man ska gå på det.

Nej.

Mordförsök (eller om man så vill; försök till mord) innebär att uppsåtet måste varit att mörda. Alltså att personen som blir anklagad för det, måste varit ute efter att döda, och dessutom varit fullt på det klara med att handlingen skulle innebära döden för den som blir utsatt. Det måste alltså finnas uppsåt att mörda/döda. Att ex.vis tala om för någon "du ska dö" och sen skjuta personen med X skott, men personen överlever, blir alltså mordförsök.

Detta är dock väldigt svårt att bevisa, därför är det vanligare att man väljer att sätta vållande till kroppsskada, misshandel, grov misshandel, vållande till annans död (handlar dock om oaktsamhet) eller dråp (förutsätter ju dock att personen dog) som rubricering.

Stämmer, skrev "borde" då jag tycker det borde vara mordförsök, bara min åsikt, att preja någon av vägen ser jag som ett mordförsök före misshandel. (Beroende på hastighet) Enligt denna artikel så verkar det som att det rör sig om 70 km/h +. Då båda bilarna åkte ner i diket, och medförde nackskador m.m, vilket inte skulle hända om det gick i 30 km/h, skulle väl bara blivit en liten putt utan större påföljder.

Ja, givetvis.

Tycker dock, rent personligen, att det är bättre att ge en brottsrubricering som faktiskt har möjlighet att gå "hela vägen" än något som slutar med nedläggning alt. att han blir frikänd

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

847 Inlägg
17 juni 2013
silversnurran skrev:
Dieselsmurfen skrev:
it_mutt skrev:
Detta är ju bara rent sorgligt; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16971769.ab

Såg det. Måtte föraren bli av med kortet. Länge.

av med kortet är lindrigt in med han i fängelset ffs

eller sätt ett skott någonstans på idioterna

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

847 Inlägg
17 juni 2013
jonnielahti skrev:
Jag kör buss i Örnsköldsvik, jag vill inte ens gå in på allt som händer här i trafiken...

är de så illa? :p

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

645 Inlägg
18 juni 2013
Kanske redan ngn som har skrivit om detta!?De som smsar/pratar i mobilen urk!Ser ibland tunga lastbilar ''bara ngra få sekunder''  kan förändra stunden*Boom*!! sad Bilen framför blir 2 meter mindre typ...=/

198 Inlägg
18 juni 2013
Tycker d e ok o prata i tele om samtalet är snabbt o man är på motorväg, däremot det jag hatar är
* när nån lägger sig på motorvägen framför mig o bromsar o så får jag finger för det
* när folk kör i vänster fil i samma hastighet som högerfil (inte vid köer)
Och sist...
* när småbarns mammor sitter o snackar i tele i stadstrafik....aaaarrrhhh det här är fan inte ok!!!!!!

645 Inlägg
18 juni 2013
Nix ,det borde förbjudas!Synd att det inte blev av..kanske 2014? =/

2 411 Inlägg
18 juni 2013
DDeko skrev:
Tycker d e ok o prata i tele om samtalet är snabbt o man är på motorväg, däremot det jag hatar är
* när nån lägger sig på motorvägen framför mig o bromsar o så får jag finger för det
Och sist...
* när småbarns mammor sitter o snackar i tele i stadstrafik....aaaarrrhhh det här är fan inte ok!!!!!!

Inte du som kör för nära då? tongue

<<<<<MÅNGA SOM BEHÖVER FYLLA PÅ MED DET.
306 Inlägg
18 juni 2013
Det som irriterar mig allra mest är folk som inte kan blinka när dom ska svänga (oavsett korsning,om det är kontursignaler eller vanliga signaler),byta körfält,köra av eller på på motorväg.Kan inte vara så svårt att röra på en liten spak när man ska svänga..Håller ni med??.

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*

198 Inlägg
18 juni 2013
Nybergrobin skrev:
DDeko skrev:
Och sist...

Inte du som kör för nära då? tongue

haha ja det kan man tro och visst, det händer ibland, men är ändå medveten om risker och håller gärna avstånd, men det avståndet jag är bekväm vid är oftast en lucka för nån annan hmm

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
18 juni 2013
övningskörde hem idag. kom till en rondell och stannade för att det kom bilar. kom en och svängde utan att blinka så jag körde inte ut. då tutades det bakom mig och det står en v70 bakom med tillhörande volvoraggare ca 5dm ifrån mig. kör iväg och han ligger skitnära bakom. ska svänga så blinkar, saktar in och håller till vänster. då kommer han i full fart bakom, tutar och drar förbi på utsidan..

varför finns det såån folk i trafiken? tur för honom att han inte krockande för då skulle jag sågat av armar och ben på honom så han aldrig mer kan köra en bil..

Stil>Funktion

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
18 juni 2013
it_mutt skrev:
Samma innehåll iofs

Jag litar inte på något aftonbladet skriver. smile

7 488 Inlägg
18 juni 2013
idag fann jag nog lågvattenmärket nr 2,, 1 är nog dem som prejade ner barn å mor i Gävle,,

jag jobbar i hemtjänsten, idag skulle jag hjälpa en vårdtagare in i taxin för han hade handlat, han har ett lårbensbrott så han går ju INTE bra eller snabbt,, taxin stod utanför entren jag gick bakom å när jag lastade in rullator och kassar tutar en karljävel mig rakt i örat,, ca 50 cm från mig,, jag gav honom onda blicken å kände hur jag började koka,,, gick därifrån,, å skulle sen tillbaka då tutar fanskapet igen,, då gav jag honom fingret,, för jag kände skulle jag gå fram så skulle jag säga nått dumt,,,,,

han ser väl för faan att gubben jag följde är gammal å dålig,,

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 371 Inlägg
18 juni 2013
P-K skrev:
övningskörde hem idag. kom till en rondell och stannade för att det kom bilar. kom en och svängde utan att blinka så jag körde inte ut. då tutades det bakom mig och det står en v70 bakom med tillhörande volvoraggare ca 5dm ifrån mig. kör iväg och han ligger skitnära bakom. ska svänga så blinkar, saktar in och håller till vänster. då kommer han i full fart bakom, tutar och drar förbi på utsidan..

varför finns det såån folk i trafiken? tur för honom att han inte krockande för då skulle jag sågat av armar och ben på honom så han aldrig mer kan köra en bil..

Jag förmodar att ni hade övningskörningsskylt och då kan man allt visa lite extra hänsyn eftersom det är nybörjare det är frågan om. Sådant kommer du att råka ut för tusentals gånger under din aktiva bilkörningstid så tyvärr är det bara att vänja sig....tyvärr.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Truckerwannabe
58 Inlägg
18 juni 2013
discokapten skrev:
Noart skrev:
Det sjuka med lastbilsförare som envisas med att köra för fort är att dom inte fattar att man inte tjänar SÅ mycket tid och man förlorar så jääävla i bränsleekonomi och det blir idiotdyrt om polisen kollar färdskrivaren.

Blir inte dyrare än en vanlig fortkörning....

Rätta mig gärna om jag har fel, när jag gick transport så stog det klart och tydligt i paragraferna omfattande färdskrivare i lastbil. Att den endast finns för att bevisa brott mot körtidsreglerna. Hastighetsöverträdelser får inte dömas/bötfällas på bevis av färdskrivare.

Lika väl som att du inte kan bli fälld för hastighetsöverträdelse om polisen "sett" att det gick för fort. Dom måste ha bevis, och dom måste ta dig på bar gärning.

7 488 Inlägg
18 juni 2013
OMRT skrev:
discokapten skrev:
Noart skrev:
Det sjuka med lastbilsförare som envisas med att köra för fort är att dom inte fattar att man inte tjänar SÅ mycket tid och man förlorar så jääävla i bränsleekonomi och det blir idiotdyrt om polisen kollar färdskrivaren.

Blir inte dyrare än en vanlig fortkörning....

Rätta mig gärna om jag har fel, när jag gick transport så stog det klart och tydligt i paragraferna omfattande färdskrivare i lastbil. Att den endast finns för att bevisa brott mot körtidsreglerna. Hastighetsöverträdelser får inte dömas/bötfällas på bevis av färdskrivare.

Lika väl som att du inte kan bli fälld för hastighetsöverträdelse om polisen "sett" att det gick för fort. Dom måste ha bevis, och dom måste ta dig på bar gärning.

nja det senare kan dem tyvärr åtala dig för,, en polismans ord väger mer än ditt,, även om det är orimligt,, läs historier av trafikjuristen,, man blir mörkrädd när man läser endel saker

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
18 juni 2013
Idioter som ställer sig på handikapplats, trots att de är fullt funktionsdugliga!
Var sugen att ringa p-vakten, men sket i det, då en väktare kikade på bilen...
Men hon får väl inte göra något?

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

773 Inlägg
18 juni 2013
granadadr skrev:
idag fann jag nog lågvattenmärket nr 2,, 1 är nog dem som prejade ner barn å mor i Gävle,,

jag jobbar i hemtjänsten, idag skulle jag hjälpa en vårdtagare in i taxin för han hade handlat, han har ett lårbensbrott så han går ju INTE bra eller snabbt,, taxin stod utanför entren jag gick bakom å när jag lastade in rullator och kassar tutar en karljävel mig rakt i örat,, ca 50 cm från mig,, jag gav honom onda blicken å kände hur jag började koka,,, gick därifrån,, å skulle sen tillbaka då tutar fanskapet igen,, då gav jag honom fingret,, för jag kände skulle jag gå fram så skulle jag säga nått dumt,,,,,

han ser väl för faan att gubben jag följde är gammal å dålig,,

Du vet väl att när folk blir gamla ska dem in på hem och spärras in enligt vissa:/ Men stå på dig såna personer som dig gör att man vill bli gammal:)

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
18 juni 2013
FordRSC skrev:
Idioter som ställer sig på handikapplats, trots att de är fullt funktionsdugliga!
Var sugen att ringa p-vakten, men sket i det, då en väktare kikade på bilen...
Men hon får väl inte göra något?

Både ja och nej... Vi lappar på de parkeringar där vi har uppdrag, tex tidsbegränsade besöksparkeringar. Det troliga är väl att personen ringer sin kollega som jobbar som specifikt P-vakt i området som får komma ner och smeta på lappen

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
18 juni 2013
Vettemannen skrev:
P-K skrev:

Jag förmodar att ni hade övningskörningsskylt och då kan man allt visa lite extra hänsyn eftersom det är nybörjare det är frågan om. Sådant kommer du att råka ut för tusentals gånger under din aktiva bilkörningstid så tyvärr är det bara att vänja sig....tyvärr.

/Benny

ja, det var det. har dock kört länge ock ofta ock morsan sitter bara med utan att prata så jag kör ju i stort sett som jag kommer göra med kortet sen wink

men helt ärligt. har folk verkligen SÅ bråttom så att dem kör såhär? är ju helt sjukt hur vissa trattar tänker..

sen har dem mage att skrika på försäkringsbolaget att självriskewn är hög när dem sitter i vänstersidan på en nyare bil..

Stil>Funktion

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
19 juni 2013
P-K skrev:
Vettemannen skrev:
P-K skrev:

/Benny

ja, det var det. har dock kört länge ock ofta ock morsan sitter bara med utan att prata så jag kör ju i stort sett som jag kommer göra med kortet sen wink

men helt ärligt. har folk verkligen SÅ bråttom så att dem kör såhär? är ju helt sjukt hur vissa trattar tänker..

sen har dem mage att skrika på försäkringsbolaget att självriskewn är hög när dem sitter i vänstersidan på en nyare bil..

Det är inte det att de har bråttom. Grejen är att det sitter en övningskörningsskylt på bilen och då "måste man" naturligtvis hetsa denne. Enbart för att tvinga fram ett/flera misstag och ha lite roligt åt. Personen i fråga har säkerligen blivit behandlad likadant vid sin övningskörning. Dvs. lite "Payback time" cool

Jag personligen ser ingen vits med att hetsa en övningskörare. (Vet precis hur jobbigt det var att bli hetsad) De får köra i sin takt. Passar det inte mig, väntar jag på ett BRA och SÄKERT tillfälle att köra om snabbt och smidigt på smile

På tal om övningskörningsskyltar. När jag övningskörde så gled jag om en gubbe (han höll 55-60) vid dubbelfilig 70-väg i laglig fart. Tog inte lång stund innan gubben körde om och la sig framför och börja söla i 55-60...
Jag glider om igen i laglig fart. Samma visa igen. Tror han höll på så 3-4 gånger innan han tog av vägen.
Är det pinsamt att bli omkörd av en övningskörare kan man ju åtminstone börja med att hålla laglig fart...
Senast redigerat av AD_ (19 juni 2013)

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Sök