7867
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Aldrig nöjd
804 Inlägg
30 maj 2012
it_mutt skrev:
M_Broberg skrev:
horbybonnen skrev:
motorcyklar som medvetet kör med helljus på särskilt populärt på glidare med 2exljus bredvid lampan.
JÄVLA OFOG...............

PÅ dagen förstår jag dom, hellre se dom än o ha en våt fläck efter nån hojjjnise på huven.

Det finns en anledning till att vi gör så; bilförare har generellt noll och galet dålig uppmärksamhet när det gäller hojar

Det beror antagligen på att förarna av dessa "hojarna" till större delen är helt dumma i huvudet: Kryssar fram och tillbaks i höga hastigheter mellan filerna även i tät trafik. Skall prompt om även de minsta köer genom att vingla fram i mitten och väl ute på motorvägen skall ligga 30 cm bakom en och sniffa avgaser. Det sistnämnda förklarar antagligen resterande beteende.smile

De två första beteendena ser man varje dag i trafiken, men den sistnämnda stötte jag på senast i helgen. Var fast bakom en annan bil i vänsterfilen när hojen lägger sig närmre än en genomsnittlig audiförare. Det hade väl varit fine, om jag kunde svänga in i högerfilen igen vill säga. Tröttnade tillslut och tände bromslampan (utan att sakta ned) bara för att se hur hela hojen ryckte till av en panikinbromsning. Kan säga att jag inte skrattat så gott på flera månader.

Edit: Såg inte att du ägde audi, det var inte menat som en pik till dig, it_mutt.
Senast redigerat av Masquerade (30 maj 2012)

Livet är för kort för att äga Volvo.

Avstängd
10 388 Inlägg
30 maj 2012
Masquerade skrev:
it_mutt skrev:
M_Broberg skrev:
PÅ dagen förstår jag dom, hellre se dom än o ha en våt fläck efter nån hojjjnise på huven.

Det finns en anledning till att vi gör så; bilförare har generellt noll och galet dålig uppmärksamhet när det gäller hojar

Det beror antagligen på att förarna av dessa "hojarna" till större delen är helt dumma i huvudet: Kryssar fram och tillbaks i höga hastigheter mellan filerna även i tät trafik. Skall prompt om även de minsta köer genom att vingla fram i mitten och väl ute på motorvägen skall ligga 30 cm bakom en och sniffa avgaser. Det sistnämnda förklarar antagligen resterande beteende.smile

De två första beteendena ser man varje dag i trafiken, men den sistnämnda stötte jag på senast i helgen. Var fast bakom en annan bil i vänsterfilen när hojen lägger sig närmre än en genomsnittlig audiförare. Det hade väl varit fine, om jag kunde svänga in i högerfilen igen vill säga. Tröttnade tillslut och tände bromslampan (utan att sakta ned) bara för att se hur hela hojen ryckte till av en panikinbromsning. Kan säga att jag inte skrattat så gott på flera månader.

Edit: Såg inte att du ägde audi, det var inte menat som en pik till dig, it_mutt.

Ingen fara alls smile

Min egen uppfattning är att "småbilsägare" gärna ska in i mitt bagageutrymme så

Men absolut, det finns gott om idioter i mcvärlden. Och det finns gott om mcnötter som jag också stör mig på. För mig är helljuset på hojen mer en fråga om att uppmärksamma mötande trafik alternativt folk som ska ut från sidovägar och liknande.
Senast redigerat av it_mutt (30 maj 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

111 Inlägg
30 maj 2012
Mervolic skrev:
Det som saab_sonett sade gäller väl dock enbart på 50-vägar? På 70-vägar eller mer får man inte köra om i den högra filen..?

Den där regeln existerar inte för mig... Sverige och Holland är värst i världen vad gäller trafikanter som ligger i v-fil och blockerar, även gärna sådana som ligger i v-fil för att få andra att hålla hastighetsbegränsningen. Jag kör där det är öppet, tyvärr blir det oftast i h-fil då folk i allmänhet tycks glömt bort alt. negligera det de lärt sig i körskolan ang. filplacering.

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

957 Inlägg
30 maj 2012
Evil_E skrev:
Mervolic skrev:
Det som saab_sonett sade gäller väl dock enbart på 50-vägar? På 70-vägar eller mer får man inte köra om i den högra filen..?

Den där regeln existerar inte för mig... Sverige och Holland är värst i världen vad gäller trafikanter som ligger i v-fil och blockerar, även gärna sådana som ligger i v-fil för att få andra att hålla hastighetsbegränsningen. Jag kör där det är öppet, tyvärr blir det oftast i h-fil då folk i allmänhet tycks glömt bort alt. negligera det de lärt sig i körskolan ang. filplacering.

+1  Samma här  faktist man bli helt jävla tokigt  på de folk som kan ej flyta sig från v- filen trots att de har  kört om bilen framför

1 171 Inlägg
30 maj 2012
Det är många som inte verkar förstå att man kanske inte vill kasta sig in under bilen man just kört om utan vill ha ett säkert avstånd även till den bakom, innan man byter fil igen.

Dessa brukar oförstående trycka sig upp i röven just när man passerat bilen man är på väg om, då är det inte mitt fel om de får bromsa. Man kan inte begära att folk ska kasta sig in framför bilar bara för att de själva inte håller avstånd.

Inte så schysst att skjuta stenskott i framrutan på de man just kört om heller. Om fler kunde ha lite respekt och inte invadera varandras sfär skulle det gå mycket smidigare.

Muttley
30 maj 2012
Transporter89 skrev:
Evil_E skrev:
Mervolic skrev:

+1  Samma här  faktist man bli helt jävla tokigt  på de folk som kan ej flyta sig från v- filen trots att de har  kört om bilen framför

Grundregeln är att du ska kunna se nosen på bilen du kör om i högra spegeln. Visste du inte det så missa du något.  Om de däremot fortsätter många hundra meter till så är de bara rädda.

1 938 Inlägg
30 maj 2012
Evil_E skrev:
Mervolic skrev:

Herrn må aldrig varit i Norge eller stött på norska billister?
Dom ligger i vänsterfilen även på folktomma vägar, gärna i 90-100 på 110vägar, majoriteten av det norska folkslaget blir helt efterblivna och sinnesförvirrade så fort dom sätter sig i en bil och glömmer av allt dom lärt sig under livets gång.

1 938 Inlägg
30 maj 2012
Du måste flytta på dig på fullt ös i bilen och får en sån här framför sig...?
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 9721_n.jpg

Kan någon förklara varför man kör i 60 på 80väg när det ser ut så där, liksom, såg han en spökbil framför sig som han inte vågade köra om?

Vid sånna här tillfällen borde det vara närmst lagligt att ge dom lite påskjuts-hjälp.

1 171 Inlägg
30 maj 2012
Glesmark skrev:

Kan någon förklara varför man kör i 60 på 80väg när det ser ut så där, liksom, såg han en spökbil framför sig som han inte vågade köra om?

Vid sånna här tillfällen borde det vara närmst lagligt att ge dom lite påskjuts-hjälp.

En förklaring som även syns på kortet kan ju vara att det ligger en lastbil 3m bakom.yikes Då skulle jag också sakta ner av ren självbevarelsedrift.

918 Inlägg
30 maj 2012
Glesmark skrev:

Söndagsåkare? Hänt att jag har tutat på såna.

1 938 Inlägg
30 maj 2012
zoopåse skrev:
Glesmark skrev:

En förklaring som även syns på kortet kan ju vara att det ligger en lastbil 3m bakom.yikes Då skulle jag också sakta ner av ren självbevarelsedrift.

Hade nog inte legat så nära om folk bara lärde sig att hålla hastigheten, fick ju hålla avstånd när jag skulle knäppa bilden så det där var väl inte nära. big_smile

1 171 Inlägg
30 maj 2012
Fast kör man för nära så går det ofta saktare pga att det blir osäkert och föraren framför behöver sänka farten för att minska risken...

Om du tycker det där inte var nära så fundera på vad som händer när han ställer sig på bromsen. Du hinner inte göra någonting på den tiden innan du krockar. Knappt lyfta foten.

1 938 Inlägg
30 maj 2012
zoopåse skrev:
Fast kör man för nära så går det ofta saktare pga att det blir osäkert och föraren framför behöver sänka farten för att minska risken...

Om du tycker det där inte var nära så fundera på vad som händer när han ställer sig på bromsen. Du hinner inte göra någonting på den tiden innan du krockar. Knappt lyfta foten.

Antagligen blir det ingen större krock utan mer en knuff, och antagligen trycks han av vägen, själv får jag väl lite repor i kofångarn på min bil, allt e relativt.

Tror den sträckan där e ca 2-3 mil och puckot cpade varje gång jag skulle köra om genom att gasa på, vilket var anledningen att jag började krypa i röven, när man möts med sån respektlöshet när man vill om och det finns fina tillfällen att köra om så tröttnar man och slutar bry sig om vad som skulle hända dom vid en eventuell olycka.

1 171 Inlägg
30 maj 2012
Då kan jag förstå om handlingsutrymmet försvann. Helt obegripligt varför man skulle hålla på så, men jag tror en del vill öka farten när det är raksträcka och fri sikt och det råkar stämma med när det går att köra om också.

Galning
33 Inlägg
30 maj 2012
Gamlingar.

Var med om en grej förra veckan, skulle svänga in på en parkering. Mitt i infarten står en gamling stilla och släpper av en annan gamling och blockerar således vägen framåt för mig. Infarten är dock lång nog för att jag ska kunna stå bakom och vänta utan att blockera någon annan varpå jag gör detta. Gamlingen som inte vet vad en backspegel är lägger sedan i backen och backar på mig. Låg fart så ingen skada på en redan bucklig 740, men att han sedan har mage att skälla ut mig för att "jag är i vägen".... Är man så senil att man inte kan använda en backspegel ska man inte köra bil.

Tänker jag efter kan jag nog plocka fram högvis med fler exempel på gamlingar..

Vettemannen
30 maj 2012
johanhedberg skrev:
Gamlingar.

Var med om en grej förra veckan, skulle svänga in på en parkering. Mitt i infarten står en gamling stilla och släpper av en annan gamling och blockerar således vägen framåt för mig. Infarten är dock lång nog för att jag ska kunna stå bakom och vänta utan att blockera någon annan varpå jag gör detta. Gamlingen som inte vet vad en backspegel är lägger sedan i backen och backar på mig. Låg fart så ingen skada på en redan bucklig 740, men att han sedan har mage att skälla ut mig för att "jag är i vägen".... Är man så senil att man inte kan använda en backspegel ska man inte köra bil.

Du kanske ska köra med "Dagens Gamling" i denna tråd!!

/Benny

3 151 Inlägg
30 maj 2012
Vettemannen skrev:
johanhedberg skrev:
Gamlingar.

/Benny

Det röstar jag för! big_smile

Galning
33 Inlägg
30 maj 2012
Vettemannen skrev:
johanhedberg skrev:
Gamlingar.

/Benny

Skulle nog till och med kunna ordna material nog om jag bara orkat. Hur ofta är det inte en gamling före en på motorvägspåfarten som bara vägrar att accelerera upp till högre än 50km/h de första 2-3km? Eller parkerar värre än jag skulle gjort på fyllan? Skiter i högerregel, väjningsplikt osv? Listan kan göras lång.

För att göra det rättvist för gamlingarna så är de ju dock tyvärr inte ensamma om sånt där. smile

577 Inlägg
30 maj 2012
incident, kommer och åker på motortrafikled är enda bilen. Ligger över hastighetsbegränsningen för jag hade bråttom och då trafiken var obefintlig bedömde jag det som säkert.  Vid en korsning så smiter en bmw suv ut framför mig och självklart så måste jag bromsa men jag väntar lite tills jag är uppe i röven på honom och duttar lite på tutan. (hade även vart tvungen att bromsa om jag körde lagligt då bmw bara körde rakt ut i vägen utan att först titta om de kom någon) sedan bromsade jag in och bmw'n segade upp i fart för att helt plötsligt gasa på. Kanon tänkte jag och la mig i önskad fart. Låg ungefär lika fort som bmw'n som helst plötsligt bestämde sig för att sakta ner då det vart enfiligt. sedan vart de tvåfiligt men jag skulle ta nästa avfart så jag låg kvar bakom. Självklart ska bmw'n av på samma ställe och avfarten leder till en rondell och ur rondellen ska självklart bmw'n åt samma håll som mig. Först enfiligt ur rondellen sedan tvåfiligt med vajerräcke och 2+1 väg. Iaf så ligger bmw'n 50  ut ur rondellen när vi passerar 100 skylten så bestämmer jag mig för att köra om. Tro fan att gubbjuäveln som för övrigt hade BARN med sig i bilen gasar på så jag inte hinner om innan det blir enfiligt igen. Han kände sig säkert tuff när han körde ifrån en 740 GL, marginellt tål dock att tilläggas. Så höll han sedan på tills han skulle av. Sakta på enfiligt, fort på tvåfiligt. Ville ramma honom. Speciellt eftersom han låg 150-160 på en väg utan viltstängsel vid skymning med barn i bilen.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Fri fart för ett fritt folk!
14 968 Inlägg
31 maj 2012
Vettemannen skrev:
johanhedberg skrev:
Gamlingar.

/Benny

den kommer nog bli ganska lång..

tex i går åkte jag bakom en kärring i en golf4 som körde högst 70km/h på 80väg och släppte gasen för allt

oavsätt om hon mötte en mopedist eller om vägen var ojämn

efter att hon nog upptäckt att bussen bakom henne började bli upprörd så svängde hon åt sidan
så jag kunde köra förbi.

lastade bussen full med kids och åkte ut på vägen igen tog väll 4minuter eller något
åker 4km och tro på fan jag kom i kapp kärringen igen =/
och då körde jag endå riktigt lungt tanke på att bussen var full lastad med barn

sen skulle jag till en polare med min bil och kommer först fram till en rondell tar inner spåret och då är det någon i snubbe runt 30bast som prejar mig i rondellen för att han tycker man ska gena i den 2filiga rondellen..

nästa rondell så ligger en kärring i innerfilen så jag går ut bakom henne men i högerfilen och självklart går hon ut ur rondellen in i högerfilen utan att titta eller för den delen blinka =/ då var jag riktigt jävla förbannad ett tag

Kör fort så hinner inget hända...

Sök