5941
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

360 Inlägg
7 juni 2012
Något som kan vara riktigt irriterande är detta:
http://m1get.se/avantars/20120606_15102222222222222222222222222255.jpg
Bilar som verkligen ska om till vilket pris som helst och verkligen försöka tvinga en av vägen. Undra vad dom i bilen bakom skulle säga ifall man viker ner liften på släpet i lagom höjd med vindrutan på bilen och tänder bromsljuset? cool

Trucker
2 710 Inlägg
7 juni 2012
M1Get skrev:
http://m1get.se/avantars/20120606_15102 … 222255.jpg
Bilar som verkligen ska om till vilket pris som helst och verkligen försöka tvinga en av vägen. Undra vad dom i bilen bakom skulle säga ifall man viker ner liften på släpet i lagom höjd med vindrutan på bilen och tänder bromsljuset? cool

Oså verkar de va en fin Audi, så han/hon skulle INTE bli glad av att du tog ner bakgalelyften..

nemen jag brukar faktiskt köra "eget race", skiter fullkomligt i vafan dom gör/vill. Kör efter vad skyltarna säger (max 80), sen får dom ha preciiis hur bråttom dom vill!

En sak jag tycker som är fruktansvärd irriterande är folk som INTE kan bestämma sig för en j-a fart, pendlar mellan te.x. 60-70, får ju bromsa/gasa som en idiot ju!

Fart missbrukare

1 938 Inlägg
7 juni 2012
M1Get skrev:

När dom lagt sig nära gör du en lätt inbromsning med pbromsen, ganska effektivt sätt att skrämma livet ur bakomvarande idiot. big_smile

2 656 Inlägg
7 juni 2012
M1Get skrev:

lastbilar som inte kan flytta på sig är verkligen med irriterande

Muttley
7 juni 2012
ekelund88 skrev:
M1Get skrev:

Men sen tror folk att de är lag på att de ska gå ut i vägrenen. Är de fullastade så är de kanske inte så kul och gå ut där . Och nu sommartid på vissa vägar är de cyklister och gående och långsamtgående som huserar ute på de fälten.

3 151 Inlägg
7 juni 2012
ekelund88 skrev:
M1Get skrev:

Behöver man verkligen ligga 3-5 meter bakom lastbilen då? Det går ju inte fortare för det...och det är enbart svårare att köra om också.

Handledare
1 481 Inlägg
7 juni 2012
Har 12 mil till jobbet. Kör om en hel del långtradare. Inga problem med dem. Värre med alla som ska ligga tätt, tätt bakom utan att köra om. Sedan när jag plockar en bil i taget och går in mellan dom blir dom sura för att dom tycker jag tränger mig.... Om man inte törs köra om varför ligger man då med 5 meters lucka bakom?

7 542 Inlägg
7 juni 2012
saab_sonett skrev:
Har 12 mil till jobbet. Kör om en hel del långtradare. Inga problem med dem. Värre med alla som ska ligga tätt, tätt bakom utan att köra om. Sedan när jag plockar en bil i taget och går in mellan dom blir dom sura för att dom tycker jag tränger mig.... Om man inte törs köra om varför ligger man då med 5 meters lucka bakom?

de är dumma i huvudet,, oftast i den situationen går det att klämma hela kön wink för folk vågar inte köra om,,

Avstängd
10 388 Inlägg
8 juni 2012
Spontant skulle jag nog säga att yrkeschaffisar (när det gäller tunga fordon) rent generellt är bra mycket bättre på att lämna plats (förutsatt att det går) för att underlätta omkörningar.

Däremot något som stör mig otroligt är alla förbannade nissar o nissor som inte kan tacka när man ex.vis släpper om någon för en omkörning (dvs går ut i vägrenen). Eller för den del, tacka rent generellt när man underlättar

... eller... vänta ... nu ... lite...! Blinkers är ju tillval på nyare bilar, där har vi det! wink
Senast redigerat av it_mutt (8 juni 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Handledare
1 481 Inlägg
8 juni 2012
granadadr skrev:
saab_sonett skrev:

de är dumma i huvudet,, oftast i den situationen går det att klämma hela kön wink för folk vågar inte köra om,,

Haha. Jo åker jag BMW.n så tar jag hela kön, oftast. Men jag kör en Dieselsaab till vardags och det är ingen racer.

* Studerande *
563 Inlägg
9 juni 2012
Det värsta i trafiken är enligt mig> kvinnliga förare som "inte" vet/kan köra bil!

365 Inlägg
9 juni 2012
Gubbar med nybeställda fruar som helt plötsligt ska övningsköra är det mest trafikfarliga fenomen jag varit med om.
Är det ungdomar som ska övningsköra så brukar ju oftast dessa ha fått köra några avsides väger innan det är dags att vistas i verkliga trafiken, men då det gäller gubbarna med fruarna så verkar det inte bättre än att dom får lära sig on the fly eller vad man ska säga.

Har observerat detta fanomen ett par gånger, lika otrevligt varje gång.

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

3 151 Inlägg
9 juni 2012
Vägarbetsbilar på väg någonstans. De kör ALLTID 20 km/h långsammare än vad som står angivet på skylten. Förstår inte vad som är fel på dem!

5 198 Inlägg
9 juni 2012
Mervolic skrev:
Vägarbetsbilar på väg någonstans. De kör ALLTID 20 km/h långsammare än vad som står angivet på skylten. Förstår inte vad som är fel på dem!

Härikring är många PEAB bilar spärrade till 90km/h

Vettemannen
9 juni 2012
gamlingen skrev:
Mervolic skrev:

Oftast så räcker det med 90!!

/Benny

3 151 Inlägg
9 juni 2012
gamlingen skrev:
Mervolic skrev:

Jo, men då borde de klara av att köra 70 på 70-väg, och 50 på 50-väg. Låg efter en igår, som körde först 45-50 på 70-vägen, sedan saktade han ner till 35 på 50-vägen... GAH!
http://th165.photobucket.com/albums/u55/BJ_BOBBI_JO9/Violence/th_thsmileyhit.gif
Senast redigerat av Mervolic (9 juni 2012)

Självlärd
3 083 Inlägg
9 juni 2012
Mervolic skrev:
gamlingen skrev:
Mervolic skrev:

Jo, men då borde de klara av att köra 70 på 70-väg, och 50 på 50-väg. Låg efter en igår, som körde först 45-50 på 70-vägen, sedan saktade han ner till 35 på 50-vägen... GAH!
http://th165.photobucket.com/albums/u55 … leyhit.gif

Hans mätare kanske visade in i helvete fel xD

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Forummoderator
18 383 Inlägg
9 juni 2012
Den 200-åriga damen i den blåa Suzuki Swift 90-tal som kör i 45-50 på våra 90-vägar här i trakten. Plus att hon bromsar till 25-30 knutar 50 meter innan det är dags att svänga. Detta är tyvärr inte ens en överdrift! Fast jag tvivlar på att hon läser detta :-/

Den röda skrothög till V40 som körde om mig igår uppför tjörnbron och passageraren sträcker ut näven och ger mig fingret blev jag också lite lack på! Jag vet att min bil stinker diesel! Körde ikapp och låg hotfullt nära sen. Då kom en hand ut från förarsidan och gav mig tumme upp. Antagligen nån spjuver från forumet här :-)

3 235 Inlägg
9 juni 2012
Saltbilar...

1 412 Inlägg
9 juni 2012
Pensionärer i småbilar är ofta ganska farliga tycker jag, en gammal tant i en liten Toyota klarade sig enbart tack vare att jag (då 21 årig kille dvs den hemska kategorin) hann reagera snabbt nog och väjde undan min fullastade citroen servicebuss när den mötande tanten svängde rakt över en refug i ca 80km/h och tvärs över mitt körfält.

Refugen var rätt hög så det flög plastbitar från spoilern hennes och hela bilen lättade en liten stund men hon märkte inget överhuvudtaget utan körde vidare som om inget hänt, hon märkte heller inte att jag i min vita buss var centimetrar från att sätta fronten i hennes passagerardörr.

Det är enda gången jag varit nära att krocka under mina 5 år med körkort.

Sök