Jag och ett par vänner skulle fara och fiska. Då fick vi syn på en äldre gubbe i en Citroen + släp som kom och körde i motsatt färdriktning från en rondell. Tutade eftersom jag nästan trodde att han sov!
Efter vi varit och fiskat så får vi syn på gubben igen!
(För er som bor i Luleå hände detta vid hertsön och stora rondellen vid frasses, coop osv..)
Han kör rakt fram. För att svänga vänster finns det en annan fil för att kunna vänta in andra bilar. Han ligger i höger körfält och svänger vänster. Bilar får pallnita för att han ska köra fram. Längre fram finns en väg in så att jag ska kunna följa honom (Ifall jag skulle ringa polisen!)
Mitt i allt så stannar han och kommer ut som att han inte riktigt visste vad han hette. Han ville komma till N4 och undrade ifall vi sett en älg på en stor åker. Vi hänvisade till E4 och sa att vi inte sett någon älg.
Kör vidare och parkerar vid statoil. Ja då ser vi han. Han har då stannat på övergångsstället, på fel sida, i en rondell. Jag ringer polisen och förklarar läget. Mitt i allt så ska han Backa in i rondellen! Jag ber de skicka en bil omgående. 2 min senare kommer en polis och kör med blåljus, sirener och allt efter citroenen som har kört iväg.
Följde efter polisen och då ser vi att de stoppat gubben som kört galet.
Alltså. Hur f*n kan man ge sig ut i trafiken och inte veta om att man kör på fel sida av vägen?!
Ja det var då en mycket lyckad dag. Fått en livsfarlig gubbe från vägen och en fisk på kroken!