6355
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

1 422 Inlägg
25 juni 2012
Glesmark skrev:
SAAB-Karlsson skrev:
Masquerade skrev:
MC-folk som kör mellan bilarna vid kö/rödljus. Hade nästan varit värt att köpa någon skrotbil bara för att kunna svänga ut framför dem.

eller bara slänga upp dörren när dom kommer mellan bilarna tongue

Du menar...?

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 6984_o.jpg

Riktigt på hugget idag..

Stör mig inte faktiskt, de är ju inte ivägen så why not, har aldrig haft problem med det fenomenet men varit med om det ett antal gånger.

2 046 Inlägg
25 juni 2012
cheffer skrev:
Glesmark skrev:
SAAB-Karlsson skrev:

eller bara slänga upp dörren när dom kommer mellan bilarna tongue

Du menar...?

Riktigt på hugget idag..

Stör mig inte faktiskt, de är ju inte ivägen så why not, har aldrig haft problem med det fenomenet men varit med om det ett antal gånger.

Agreed, de är ju inte störigt, dom rör ju trots allt inte bilarna smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

1 938 Inlägg
25 juni 2012
kannebanne skrev:
cheffer skrev:
Glesmark skrev:

Du menar...?

Riktigt på hugget idag..

Ja blir rätt grinig för jag brukar köra snabbare än dom i starten och brukar få en arg mc bakom mig.

1 422 Inlägg
25 juni 2012
kannebanne skrev:
cheffer skrev:
Glesmark skrev:

Du menar...?

Riktigt på hugget idag..

Exakt, och istället för att göra en lång kö genom att ta upp plats bakom så "försvinner" de i mitten istället, de lägger ju ändå ut sig i ett körfält så fort det blir grönt. Då är det värre med cyklister då de brukar ha en tendens att vilja luta sig mot bilen, det är mer störande. Samma sak vid långa köer, stör mig inte alls att motorcyklar kör om bredvid, är ju en av fördelarna med mc! De brukar aldrig köra fort då heller utan max 20-30 i min erfarenhet (talar för majoriteten nu) och riskfritt men har märkt bilister som stör sig som fan på det också av någon anledning :s Blir de sura för att den med mc kommer hem snabbare för h*n har ett smidigare fordon eller? tongue

111 Inlägg
25 juni 2012
Därför ligger denna alltid lättåtkomlig i bakluckan.
http://www.spelexperten.com/shop/165/ar … 36a2d5.jpg

Denna är lättare att förklara bort, men funkar minst lika bra! wink Med fördel med ett hål borrat i botten och en läderrem så att den ej far ur greppet! roll

http://www.stegproffsen.se/shop/16205/art5/h0558/5350558-origpic-1a8129.jpg
Senast redigerat av Evil_E (25 juni 2012)

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

7 542 Inlägg
26 juni 2012
eller som jag alltid har,, en garagedomkraft,, handtaget till den tror jag gör ont å få någonstans, plus jag har faktiskt hela verktygsväskan med mig med både hammare, skruvmejslar och kniv,, sånt som man behöver ibland meo

809 Inlägg
26 juni 2012
http://i1051.photobucket.com/albums/s440/Arnenow/d8869a92.jpg

Ute i skogen mellan herrljunga-falköping hamnar jag bakom denna gubbe. Han ligger i knappt 65-70 på en 90 sträcka. Och när man kör långtradare så är det liiiite svårt att komma om... Suck!

Avstängd
10 388 Inlägg
26 juni 2012
En sak som jag kan störa mig enormt på är folk som sitter o fipplar med sina telefoner och har taskig koll på vad som händer omkring

Och nej, det var inte någon pik mot någon här. Utan mer bara allmänt, folk som sitter och sms:ar, FB:ar osv osv osv osv osv
Senast redigerat av it_mutt (26 juni 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

239 Inlägg
26 juni 2012
För att inte tala om hur farligt det är. Amerikanska undersökningar visar att det är farligare att pilla med telefonen under färd, än att köra rattfull.

it_mutt skrev:
En sak som jag kan störa mig enormt på är folk som sitter o fipplar med sina telefoner och har taskig koll på vad som händer omkring

Och nej, det var inte någon pik mot någon här. Utan mer bara allmänt, folk som sitter och sms:ar, FB:ar osv osv osv osv osv

Always a better way - Toyota

1 422 Inlägg
26 juni 2012
Korsriddaren skrev:
För att inte tala om hur farligt det är. Amerikanska undersökningar visar att det är farligare att pilla med telefonen under färd, än att köra rattfull.

it_mutt skrev:

Amerikanska undersökningar ska man ju inte alltid lita på och det beror ju helt på hur alkoholpåverkad man är. Skulle säga att rattfylla är betydligt farligare då avstånd förvrängs, man blir yr och omdömet påverkas gravt samt att man förlorar fokus, vad det gäller mobilen så är det bara fokus delen som försvinner. (nä, sitter inte och fifflar med mobilen själv när jag kör då jag tycker att ett sms kan vänta tills jag stannat, enda gången jag möjligen gör det är på öppen landsväg/motorväg med lite trafik) I flera amerikanska stater får du ju köra med upp mot 1 promille i blodet så de verkar inte riktigt ha fattat hur farligt det är.

Måste säga att jag stör mig också på dessa mobilfifflare som inte märker vad som händer runt omkring, samt damer som tycker att det är väldigt passande att sminka sig samtidigt som man kör bil, de är verkligen farliga då de inte har någon koll på vägen alls utan bara tittar i någon spegel...
Senast redigerat av cheffer (26 juni 2012)

Trucker
2 710 Inlägg
26 juni 2012
744GLT skrev:
http://i1051.photobucket.com/albums/s44 … 869a92.jpg

Ute i skogen mellan herrljunga-falköping hamnar jag bakom denna gubbe. Han ligger i knappt 65-70 på en 90 sträcka. Och när man kör långtradare så är det liiiite svårt att komma om... Suck!

Har man ju varit med om några gånger..

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
26 juni 2012
cheffer skrev:
Korsriddaren skrev:

it_mutt skrev:

Amerikanska undersökningar ska man ju inte alltid lita på och det beror ju helt på hur alkoholpåverkad man är. Skulle säga att rattfylla är betydligt farligare då avstånd förvrängs, man blir yr och omdömet påverkas gravt samt att man förlorar fokus, vad det gäller mobilen så är det bara fokus delen som försvinner. (nä, sitter inte och fifflar med mobilen själv när jag kör då jag tycker att ett sms kan vänta tills jag stannat, enda gången jag möjligen gör det är på öppen landsväg/motorväg med lite trafik) I flera amerikanska stater får du ju köra med upp mot 1 promille i blodet så de verkar inte riktigt ha fattat hur farligt det är.

Tack! smile

Fart missbrukare

Rumpmas
3 860 Inlägg
26 juni 2012
744GLT skrev:

Bara att köra över smile

1 938 Inlägg
26 juni 2012
Korsriddaren skrev:

it_mutt skrev:

big_smile
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/521388_10150925838218649_1310362067_n.jpg

Muttley
26 juni 2012
Korsriddaren skrev:

it_mutt skrev:

Provat att vara full och åka bil nångång?.  Kan du omöjligt ha varit om du tror på de undersökningarna. De måste mena att de är livsfarligt och vara full köra bil och smsa samtidigt.

Handledare
1 481 Inlägg
26 juni 2012
cheffer skrev:
kannebanne skrev:
cheffer skrev:

Exakt, och istället för att göra en lång kö genom att ta upp plats bakom så "försvinner" de i mitten istället, de lägger ju ändå ut sig i ett körfält så fort det blir grönt. Då är det värre med cyklister då de brukar ha en tendens att vilja luta sig mot bilen, det är mer störande. Samma sak vid långa köer, stör mig inte alls att motorcyklar kör om bredvid, är ju en av fördelarna med mc! De brukar aldrig köra fort då heller utan max 20-30 i min erfarenhet (talar för majoriteten nu) och riskfritt men har märkt bilister som stör sig som fan på det också av någon anledning :s Blir de sura för att den med mc kommer hem snabbare för h*n har ett smidigare fordon eller? tongue

Måste vara det eftersom det är helt lagligt att smyga om till vänster i samma fil med MC när det är kö.

809 Inlägg
26 juni 2012
trippelturbo skrev:
744GLT skrev:
http://i1051.photobucket.com/albums/s44 … 869a92.jpg

Har man ju varit med om några gånger..

ja är ju tyvärr inte första gången.hmm kom till slut en raksträcka då var det bara ner med en växel och stampa fullt! då vrålar dieseln cool

Andromeda skrev:
744GLT skrev:
!

Bara att köra över smile

kan ju lova att jag var bra sugen! smile

239 Inlägg
27 juni 2012
Åkt bil full har jag. Kört bil full har jag aldrig. Jag tror inte att amerikanska undersökningar är sämre än något annat lands undersökningar. Det finns en anledning till att mobilfiffel vid körning är förbjudet i USA och i stort sett alla europeiska länder utom Sverige.

Nedan länk till hur smaskiga böter som delas ut.

http://bilder.egmont.se/cache/bf/bf87/b … 366c0a29f1

tkd_rille skrev:
Korsriddaren skrev:

it_mutt skrev:

Provat att vara full och åka bil nångång?.  Kan du omöjligt ha varit om du tror på de undersökningarna. De måste mena att de är livsfarligt och vara full köra bil och smsa samtidigt.

Always a better way - Toyota

Muttley
27 juni 2012
Korsriddaren skrev:
Åkt bil full har jag. Kört bil full har jag aldrig. Jag tror inte att amerikanska undersökningar är sämre än något annat lands undersökningar. Det finns en anledning till att mobilfiffel vid körning är förbjudet i USA och i stort sett alla europeiska länder utom Sverige.

tkd_rille skrev:
Korsriddaren skrev:

Då vet du av egen erfarenhet att de vita linjerna inte är så villiga att vara stilla och att allt går mycket snabbare i din skalle även om föraren kör lagligt. Bara den erfarenheten talar för att en begåvad person klarar att pilla med något annat.  Visst tar de koncentration från vägen om du sitter och läser och skriver något på telefonen men aldrig går jag med på att säga de är farligare än att va rattfull.

1 532 Inlägg
27 juni 2012
tkd_rille skrev:
Korsriddaren skrev:

tkd_rille skrev:

Då vet du av egen erfarenhet att de vita linjerna inte är så villiga att vara stilla och att allt går mycket snabbare i din skalle även om föraren kör lagligt. Bara den erfarenheten talar för att en begåvad person klarar att pilla med något annat.  Visst tar de koncentration från vägen om du sitter och läser och skriver något på telefonen men aldrig går jag med på att säga de är farligare än att va rattfull.

Känner en kille som pilla på mobilen o körde rakt in i häcken på en stilla stående Nissan 200a i 50blås.
Samma kille tog det bara 2månader för att krascha en 850 i häcken efter att ha pillat på stereon, då skyllde han på att bilen svängde ut framför honom..... en förarlös 850 som står stilla brevid vägen.......hmm
Han har inge körkort idag efter att ha missat att trafikljuset visade rött och körde rakt in i sidan på en polisbil.
Så ja att hålla på med en massa annat skit är som att köra på fyllan.
Jag har ett ställ i Excursionen för min hand dator och har handsfree för mobilen. Datorn använder jag bara när jag stannar på en lämplig plats typ en mack eller parkeringsficka. Ser otaliga yrkes chaufförer som sitter med mobilen, dator och tidning samtidigt typ varje dag.

Sök